• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

Så, nu har jag packat lite T-paket. Så tråkigt!! Men kul när det kommer in lite pengar .
    Frågade tidigare idag, men fick inget svar... antagligen för att det inte finns, men tänkte om nån vet någon webshop som tagit in Katvigs rosa/röda klänning och har fraktfritt?!?! Den är ju sååå fin!! Inte för att Ava behöver klänningar då hon har över 20 st, men jag är lite svag för klänningar .
    vill även ha den lila velourkläningen från Katvig (inte tunikan). Någon som sett den nånstans??

Duntoffla: Åh, va fin Småfolksoverallen är på Milo!!
    BuBBlan: Jättefin vädertunika på Ida. Modellen är ju helt underbar! Längtar tills Ava kan ha lite större storlekar.
    Loveliva: Söta söta Hilda i den finaste rånarluvan ! Och fina syskon! Ska bli kul att träffa dina fina barn !
    Zvartaliljan (Ja, det är det enda nick jag kommer ihåg ): Superfina lamm på Maia. Mycket finare på än vad jag trodde!!

• Jen80
    Duntoffla skrev 2008-11-09 21:42:33 följande:
    Du menar nog Tjolla Men jag håller fullständigt med dig
    Haha, ja såklart !! Lite trött ikväll... och alla andra kvällar .
    GROD PRINSARNA skrev 2008-11-09 21:42:03 följande:
    rosa/röd? har jag missat den färgställningen?? har du bild??
    Den fina fina
    www.luckylittleme.se/Graphics/Products/14923.jpg
    loveliva skrev 2008-11-09 21:42:35 följande:
    Tack Men du, har inte elva små troll fraktfritt? Jag köpte suiten & bodyn i det röd/rosa där Kan Ava ha klänningarna i bomull i stl 80 ??? Jag vill gääärna ha klänningen men tvekar om den verkligen passar, hon är ju mini min lilla
    Ja, Ava funkar de på, precis. Hon har ju lite att växa i, men de sitter helt ok. Har för mig att jag har nån bild i galleriet, men det kanske jag inte har. Har ju den rosa/oranga till Ava och det känns som att Hila och Ava är ungefär lika stora...
    Vill antingen ha klänningen eller body/strumpbyxor.
  • Jen80
    loveliva skrev 2008-11-09 21:58:11 följande:
    Kanske ska testa en klänning iallafall då Ja, Ava & Hilda verka vara jämnstora, eller Ava kanske tillochmed har vuxit ifrån hilda ??? Hilda väger knappt 7 kg & är 68 cm lång
    Ava vägde över 7 kg sist (7,2 eller 7,4) och var nog lite kortare än 68 cm. Jag glömmer fort . Mina barn har ju knappast varit små, men Ava är minst iaf. Hon ligger precis på medel när det gäller allt tror jag.
    Jag tror helt klart du kan testa en klänning. Den lär vara något stor, men inte så det stör tycker jag. Vill ha fler såna klänningar!!
  • Jen80

Stormis: Söta tjejen i bildis ! Köpte den tröjan till ava också, även om jag inte är riktigt säker på den än. Köpte den till Ilon när han var yngre, men lämnade tillbaka den. Hoppas den passar bättre på Ava.
    Kul att du fick lite kaniner ! Din höst räddad !??!

• Jen80

Nähe, ska nog också ta och stänga av nu. Sitter bara och letar klänningar och jag som egentligen har köpstopp - i evigheter känns det som . Har hur mycket som helst som jag vill handla, men nu måste jag verkligen hålla i pengarna. TRÅKIGT!!

God natt på er!

• Jen80

God kväll!
    Åh, va massa underbara bilder i BT. Söta små bebisar som blivit så stora. Var också tvungen att lägga in några gamla bilder (eller länkar. Nån kanske vill fixa till dem ).
    Loveliva: Älskar det kortet på Hilda och Melker . Kommer så väl ihåg när jag väntade Ava och såg lilla Hilda. Önskade sååå att det verkligen skulle vara en liten tjej som låg i magen (trodde ju det efter UL:et). Vi hade/har ju det rätt lika med barnen och jag såg framför mig hur mina pojkar skulle vara med en liten lillasyster. Hilda var/är ju en sån sötis! Tur jag fick en liten tjej annars hade jag nog alltid varit lite avis på dig Loveliva ... Nä, jag hade nog varit rätt stolt med tre små pojkar också .
    Katvigs nya färger är superfina!! Vill ha klänningen, men helst fraktfritt. Kanske borde satsa på suiten ist, för egentligen har hon redan för många klänningar . Men klänningarna har en tendens att bli mer använda...
    L A Woman: Vilken liten pluttis! Sååå underbart söt!!
    Butte: Härligt med syskonkärlek !! Så söta!

• Jen80
    ängeln83 skrev 2008-11-10 20:42:11 följande:
    Godkväll flickor. ÄÄääääntligen kväll. Liam har varit helt hopplös idag. Känns som han är världens trotsigaste unge just nu, brukar dom vara sånna så tidigt? Trodde det kom lite längre upp i åldrarna. Han har egen vilja till tusen, o får han inte som han vill så blir det ett jädrans liv, mammsen trött nu Gubben åkte just till jobbet, känns faktiskt ganska skönt att vara lite ensam ikväll.
    Känner igen det där. Ilon var hur lugn som helst när han var mindre, men nu är han så jäkla trotsig och ger sig aldrig. Skriker, har börjat slå oss (men vi har oftast svårt att hålla oss för skratt) och retar sin bror till max. Kan bli världens ål när man ska klä på honom eller byta blöja, försöka slänga sig ur famnen för han inte vill nåt osv. Det gäller att ha TÅLAMOD!! Inte det lättaste ...
  • Jen80
    Plummy skrev 2008-11-10 20:50:54 följande:
    Finns Katvigs nya ränder fraktfritt nånstans? Jag fick betala 29:- i frakt från LpL för min klänning, men det var det värt
    Åh, jag är också grymt sugen på klänningen! Men jag borde inte....
  • Jen80
    loveliva skrev 2008-11-10 21:38:22 följande:
    Hej igen Nu är barnen nattade och 2 av 3 sover Men nån gubbe syns inte till här hemma, undra om han har frysit fast på läktaren i hockeyrinken Ja ja lugnt & skönt är det här iaf Bubblan - Åhhh fina katvig klänningen !!!! Vilken stl köpte du? Jag har beställt i min lokala butik och tog 80 till Hilda, men är tveksam om den passar nu...
    Har de den rosa/röda klänningen eller skulle de få hem den?
  • Jen80
    loveliva skrev 2008-11-10 21:43:32 följande:
    DE skulle få hem den
    Åh, kan du inte höra med dem om de har en till? skulle beställa nu, men den var slut i stl 80 på LPL. Och isf kan ju du leverera den när du kommer hit !

Usch, måste fixa ihop en kladdkaka ikväll. Eller måste måste jag inte, men hade tänkt göra det. Kommer några mammor hit imorgon på morgonen så jag tänkte vara ltie förberedd . Får nog göra det nu innan klockan blir för mycket...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11