• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

God kväll!

Ska försöka få gjort lite på almanackan inför nästa år (juklapp ) men kommer säkert titta in här då och då. Småfolk på tapeten ser jag

• Helle
    Skrutteruttan skrev 2008-11-23 09:16:29 följande:
    Det är lite så jag funderade också...nåja, hon har i alla fall slutat med märket av den anledningen...
    Tror jag inte eftersom hon redan inför den här säsongen inte tagit in Molo, men en annan affär i stan gjort det. Är nog nån annan anledning då hon inte fortsatt med i stort något annat retro-märke.
  • Helle
    SmillaMilla skrev 2008-11-23 11:52:51 följande:
    Ganska stora!
    oki tack! Är lite sugen till G, men funderar på om den i 80 skulle va bättre. Han är ju 72 nu ... men har låång överkropp.
  • Helle

Jen80: förstår att det känns jobbigt. Philip är likadan. Hyperengergisk och hittar på en massa fuffens hela tiden. Nu har vi turen att farmor och farfar bor här och tar honom ibland ett par timmar när jag tycker att det är som mest jobbigt. Då brukar dessutom mannen ringa så att jag slipper. Kan inte din sambo prata lite med sina föräldrar och säga att ni skulle uppskatta (och Liam också) om han fick spendera lite tid med dem och lära känna dem bättre. Man vill vara så mycket med sina barn att man ibland kan känna sig kvävd av dem. Ett ensamt bad el liknande kan pigga upp om man inte vill ut på stan och göra nåt. Stor kram till dig!

• Helle

Goddagens i snöyran

Är det någon som har Molos handksar? Är de bra? Vilken ålder/storlek motsvarar large?

• Helle

Kanske någon svarat och jag har missat, men vilken storlek motsvarar L i Molos handskar?

• Helle

God kväll!

Här har man åkt på en rejäl förkylning. Går väl ok att ta hand om lillkillen på dagarna men när 2 1/2-åringen yr runt så blir man ganska trött. Nu lägger pappa dock

Letar handskar och lämplig mössa till svart overall. Jag har ju rånarluvan från Småfolk m pingviner/äpplen men skulle vilja ha någon mer "vanlig" mössa. Har haft en från PoP de sista åren som inte finns längre men som är formad lite som Molos. Finns det fler liknande?

OT: FL Lisa - hur går det med almanackan. Lägger du ut dina alster så jag kan få lite inspiration

• Helle
    FL Lisa skrev 2008-11-25 18:41:52 följande:
    jobbigt med förkylning. Speciellt när man inte kan ligga och vila när man känner för det. Hoppas det känns bättre imorgon. Det går framåt med kalendern. Har rätt många månader helt klara nu och några som är halvt färdiga. Kan lägga upp dom i mitt galleri ikväll. Hur går det för dig?
    Tack!

Seegt, är ju en hel del annat som ska hinnas med på kvällarna också Är på tredje månaden, men då har jag bara gjort klart bilderna. Inte satt in småbilder i almanacksdelen t ex, men siffrorna är på rätt dag i a f. Har du några nya små roliga bilder där?

Vill gärna se dina .. inspiration gör att det går fortare
  • Helle
    FL Lisa skrev 2008-11-25 18:50:39 följande:
    jag tycker att det är riktigt svårt med mössor. Man ska hitta en som sitter bra, matchar och är tillräckligt varm. Åh...jag som hoppats på att du skulle säga att vantarna inte är bra..nu måste jag ju ge mig på jakt efter par jag också..och jag vill ha orange eller samma gröna som jag har på overallen = inte vidare lätt att fynda
    Åhh, vad snällt. Det vill jag säkert. Roligt med förnyelse. Hojta när du lagt ut dem
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11