Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

THEA och Grodan skrev 2008-11-09 21:14:07 följande:
    Inom Norden gör man EU betalning och det tror jag inte skall kosta något, kolla upp det, kollade på min bank nu och de tar avgift för betalning utanför EU (visserligen bara 10kr) men EU betalning kostar inget.
    Nä och det skall väll aboslut inte kosta något om man är den som skall få pengarna.
  • SmillaMilla
    081016 1 skrev 2008-11-09 21:18:25 följande:
    men det kostar 10kr när du för över! De drog 10kr från din överföring till mig, och för Nilams också.
    hm konstigt.
  • SmillaMilla
    Nilam 84 skrev 2008-11-09 21:18:33 följande:
    Jag jobbar på bank (ingen reklam dehär nu) och om jag gör en SEPA betalning och betalar summan i € som sedan växlas till sek innan det kommer till mottagaren kostar det inget varken för mig eller mottagaren, Gör jag däremot en vanlig utlandsbetalning där ja betalar i SEK från ett € konto kostar det 6€ om jag gör det på nätet och 12€ om man gör det inne på banken över disk. Då måste mottagaren dessutom betala en del ibland. Så jag gör alltid så att ja får summan i sek, räknar över det enligt aktuell kurs och lägger till nån € så att det säkert ska räcka. Och gör alltså en SEPA betalning.
    fast jag betalar 6.75 e för varje betalning till sverige oavsett om pengarna kommer fram eller inte. Så när en tradera säljare hade uppgett fel kontonummer så fick jag betala denna avgift tvp gånger sedan gav jag upp.
  • SmillaMilla
    melizza skrev 2008-11-09 21:25:10 följande:
    Malou: vad fin Maia i lammen...duktig pappa!!Nu måste jag ha den lammtröjan...blev så inspirerad. Jag har redan den med blå prickiga ärmar men den utan är nästan finare nu tycker jag och med de fina me & i tajts eller?
    jag gillar de med prickiga armar mest
  • SmillaMilla
    nikki2006 skrev 2008-11-09 21:34:22 följande:
    hi hi ja tack så mycket. Är du singal eller bara gräsänkling hi hi
    he he du menar som får kolla sådana program .-)

sambon och sonen är på väg hem efter en dag i stockholm och monster jam på globen
  • SmillaMilla
    Smultronhjärta skrev 2008-11-09 21:37:18 följande:
    Jag ringde till Swedbank om just den där 10:an..De sa att det är kostnaden de tar för att skicka ut utdraget via brev och att jag skulle be mina köpare säga till att ingen avisering skulle skickas till mig. Dock har jag fortfarande fått betala 10kr eftersom jag senare fick veta att ingen av mina finska köpare förstod vad jag ville att de skulle göra
    hm men det finns ju ingenstans som jag kan klicka för att du inte skall få några sådana papper. Är det inte du som skall säga till din bank om det?
  • SmillaMilla
    Jen80 skrev 2008-11-09 21:39:48 följande:
    Så, nu har jag packat lite T-paket. Så tråkigt!! Men kul när det kommer in lite pengar . Frågade tidigare idag, men fick inget svar... antagligen för att det inte finns, men tänkte om nån vet någon webshop som tagit in Katvigs rosa/röda klänning och har fraktfritt?!?! Den är ju sååå fin!! Inte för att Ava behöver klänningar då hon har över 20 st, men jag är lite svag för klänningar . vill även ha den lila velourkläningen från Katvig (inte tunikan). Någon som sett den nånstans??Duntoffla: Åh, va fin Småfolksoverallen är på Milo!!BuBBlan: Jättefin vädertunika på Ida. Modellen är ju helt underbar! Längtar tills Ava kan ha lite större storlekar. Loveliva: Söta söta Hilda i den finaste rånarluvan ! Och fina syskon! Ska bli kul att träffa dina fina barn !Zvartaliljan (Ja, det är det enda nick jag kommer ihåg ): Superfina lamm på Maia. Mycket finare på än vad jag trodde!!
    ha ha fler än jag som har svårt för zvartaliljans namnbyte
  • SmillaMilla
    Smultronhjärta skrev 2008-11-09 21:43:13 följande:
    Nej jag tror inte att banken som jag pratade med hade någon vidare kollså jag litar mer på dig i detta läget faktiskt Ska ta upp det igen tror jag minsann..
    ha ha kanske borde byta branch
  • SmillaMilla
    FL Lisa skrev 2008-11-09 21:46:50 följande:
    Tack. Jag sitter här hemma och tycker megasynd om mig själv. Tur man har den här tråden att roa sig med när man inte orkar så mycket annat.
    krya på dig!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11