• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

RååSa BuBBlan skrev 2008-10-31 20:45:20 följande:
    Sötis då!!  jag tycker din "klump" med fina barn e fina just för att dom nästan alltid är tillsammans.. Å lillasyster har fått den perfekta platsen i familjen med beskyddande storebröder.. Det riktigt syns på bilderna hur deras gemenskap kommer bli när dom växer upp..  Lilla Ava kommer ha ett enormt utbyte och beskydd av sina bröder.. Inte e du fjantig heller!!  Jag kan få samma tårögda känsla av kommentarer om mina barn.. De kommer man få hela livet   sonen min e ju snart 18 å jag får ännu kommentarer om hur söt han är med sina systrar, o hur syskonen är tillsammans..  De är sååå härligt med många barn
    Ja, det är väl så . Åh, kan verkligen se Liam framför mig när han är 18 år. Han kommer säkert vara runt 195 cm lång och så fin . Ilon kan jag inte alls föreställa mig hur han kommer se ut, men det är väl för att han fortfarande är lite för mycket bebis med hull och så .
  • Jen80
    Stormis skrev 2008-10-31 20:51:43 följande:
    Måste bara få dela mied mig. Idag kröp min underbara 1-åring för första gången (ja, hon är liiiite sen ). Tyvärr helt ot i helsvenskt med Snoffs, Meandi och Lundmyr, men men.

visst har jag helt plötsligt en bra anledning till att åka på legersalgen. Nu kommer hon ju börja att slita på sina byxor och då behöver jag ju fler!PS Kan fortfarande ta upp beställningar mot förskottsinbet samt bensinpengar. Bara att inboxa.
    Men sötisen då !! Alltså, nu skäms jag ju, men jag vet inte vad det är med mig. Blev alldeles tårögd och ser Ava framför mig som snart kryper. Jag är verkligen sån här nu för tiden. Vet aldrig när tårarna kommer, men det gör dem alldeles för ofta när jag tänker på Ava som växer, mina fina pojkar osv... Måste vara för att jag är så trött för jämnan och blir man inte lite sån när man ammar också?! Känner mig skitfjantig. Hoppas det försvinner snart .
  • Jen80

Haha, måste berätta en rolig grej. Pappa ringde nyss. Han hade gått ut för att röka och när han öppnar altandörren så rusar katten in livrädd, sen ringer det på dörren. Mamma öppnar och utanför står två pojkar med äckliga masker. Mamma blir så rädd att hon smäller igen dörren framför dem . Sen samlar hon sig och öppnar dörren och där står två snopna små pojkar . De lyckades skrämma både katten och mamma *ASG*.

• Jen80
    RååSa BuBBlan skrev 2008-10-31 21:02:51 följande:
    Å min lilla lilla pojke som föddes 1991.. 47 cm lång och 2980gram tung.. Är nu mer 1,98 cm lång och väger en hel del   skonummer 45 och lite skägg   *min bebis*
    Haha, va sjukt! Måste kännas helknäppt . Ska bli så kul den dagen Liam klappar mig på huvudet och säger "lilla mamma".

Åh, "stad i ljus" nu när jag redan är så sentimental Gråter .

Stackars förkylda Ilon har vaknat två gånger och gråtit. Har gått in till honom, torkat hans näsa och gått ut igen. Han blir tyst och somnar om igen. Stackarn! Snor är inget roligt tillsammans med nappen .
  • Jen80
    agster skrev 2008-10-31 21:16:11 följande:
    "Enkelt kan ärftlighetslängden beräknas som: (Fars längd+mors längd)/2 Om pappan är 180 cm lång och mamman 170 cm blir ärftlighetslängden (180 + 170)/2 = 175 cm. Är barnet pojke lägger man till 6,5 cm, är barnet flicka dras 6,5 cm ifrån."Enligt ovan så bör mina killar bli 182,5 cm långa
    Isf skulle Liam bli ca 184 cm och det tror jag inte alls. Han är väldigt lång nu för att vara 3 år och jag var lång som liten, men stannade på vägen . Jag är väldigt lik på pappas sida och där är alla män över 190 cm och min farbror är 2 m. Så det känns som att Liam blir rätt lång. Ilon har alltid varir några cm kortare än Liam så han kanske mer blir runt 184 cm... Men man kan aldrig så noga veta .
  • Jen80
    agster skrev 2008-10-31 21:20:46 följande:
    Lite tråd-dödar svammel från mig... Ja, ja... vad tycker ni om dessa? Är så himla sugen men kan inte bestämma mig...www.luckylittleme.se/product.asp?product=1371...www.luckylittleme.se/product.asp...
    Jag tycker mest om byxorna... Men ja, de är fina bägge två. Underbar färg!
  • Jen80
    Helle skrev 2008-10-31 21:42:33 följande:
    Hur många kurvor över ligger Liam på längden ? Båda mina killar ligger ett par kurvor över
    Jag tror han ligger två kurvor över medel eller nåt sånt. Han är mellan 105-110 cm och fyllde tre år i juni. Har inte mätt honom exakt... Försökte på BVC en snabbis och då fick jag det till 108 cm, men då skulle han ligga över de strecken som finns tror jag... men ja, lång är han väl . Och stl 28/29 i skor .
    RååSa BuBBlan skrev 2008-10-31 21:46:26 följande:
    Ja jag lessnade verkligen nu!!  Kan ju inte säga ett trevligt ord människan..  Vill skriva _______ men de får man inte Å om man stör sig sååå mycket på alla petitesser på FL så bör man söka hjälp!!  Det är inte diskussioner utan Provokationer om o om igen.. *lessnat*Iofs e ju negativ uppmärksamhet också en form av uppmärksamhet OM man nu måste ha det jämt jämt..
    Ja, vilken människa!! Visade bilden för sambon och han tänkte inte heller på snoret. Och vadå, lite snor hör väl ungar till ...
  • Jen80

Hej på er!
    Kikar in en liten snabbis. Känner mig mest deppig och ledsen ikväll då min bror och hans familj berättade ikväll att de ska flytta upp till Norrland . Jätteledsen är jag !

Men men, letar febrilt efter Kik kids velourklänninge med strass-stjärna på längst ned i kanten. Vill ha den på julafton till Ava. Köpte den andra velourklänningen till Ava idag, men det är ju bomullsärmar på och det känns inte så finklätt tycker inte jag... Någon som sett den gamla nånstans?

• Jen80
    svischan skrev 2008-11-01 20:39:56 följande:
    Hej. Det där med flytten lät inte kul... Tyvärr kan man juh inte träffas så ofta om det ligger mååånga mil emellan. Min bror och hans fru ska aha barn vilken minut som helst (gått 2 veckor över tiden nu) och just det här med planerandet, när vi kan åka dit och se den nyfödda är sååå jobbigt, och de bor ändå bara 40 mil härifrån, i stockholm. Men vi pratar varje vecka i telefon, så man kan juh fortfarande stå varandra nära... synd bara om ev kusiner till dina barn, de får juh svårt att lära känna varandra
    Ja, det är ju det. Kusinerna kommer inte alls få samma kontakt och nu älskar verkligen Liam deras stora hund och tycker mycket om min bror också. Känns jättekul! Men nu kommer man nu bara se några gånger per år och då blir det ju absolut inte samma sak. Nej, verkligen ledsamt .
    agster skrev 2008-11-01 20:42:47 följande:
    Vad tråkigt... bor de i samma stad idag?Klänningar har jag tyvärr ingen koll på...
    Nej, vi bor 5 mil ifrån varandra. De bor i den orten där jag är uppvuxen och som fortfarande är "hemma" för mig. De flyttade hit (från Norrland) för 1,5 år sen och det var verkligen superkul att de flyttade ned och jag trodde nästan det var för gott. Men nu handlar det om jobb. Tråkiga jobb !!
    Usch, behövde skriva av mig lite .

Nu ska jag fixa lite kvällsmat. Inboxa mig gärna om nån ser Kik kids gamla velourklänning i stl 74... eller kanske 80.
  • Jen80
    Helle skrev 2008-11-01 21:10:02 följande:
    Finns det någon som på rak arm kan säga var man kan köpa Kik Kid vantar till baby? Och gärna tossor också. Hade hittat men nu kommer jag inte ihåg var. OT jag vet, men man kanske kan få hjälp ändå.
    Såg vanta förrut när jag kollade... Hmm, ska kolla runt lite. Vet iaf att eleraff har haft, men jag vet inte hur mycket som finns kvar.
    Återkommer om jag hittar...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11