Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

Har kanske missat nåt, men antar att ni vill att man ska fylla på med fysiska butiker som säljer danskt?

Danskbutiker i vårt avlånga land, Sverige

STOCKHOLM: VILDÄNGLAR-BABYCLOTHES-MATADORKIDS-GUCCE-BABYSHOP- SMALLKIDS-UNDER ?-KAPTENKAOS O PRINSESSAN-SO CUTE-POPPILOPP- SPRALL-HAVEN? HIPPOKIDS-ENGLA GÅVA-KOKOBELLO

VÄSTERÅS: STRANDS-SLITAGE-MOA&MAX

MALMÖ: Luckylittleme - Harmonibarn -BomBom- Ajabaja- Miloii- Iller Hiller-Liten Correlin-Grodan & Kaninen - David Design -

GÖTEBORG: Minishop

LULEÅ:

KALMAR: ELERAFF

KARLSTAD:

KIRUNA:

HELSINGBORG: Annacill, lilla helsingborg

KARESUANDO:

KRISTIANSTAD/BROMÖLLA: FRÖKEN SIV I HÄSSLEHOLM-BARNLEK I ÅHUS-KIDSCORNER I KRISTIANSTAD-SMÅ KNYTEN O RUNDA MAGAR I KRISTIANSTAD

VÄXJÖ: KROKODILA

ÖREBRO: CACAU, BUBBEL

KARLSKRONA: PIXIEKIDS,KULLERBYTTAN,VERAS HUS (RONNEBY)

JÖNKÖPING: 1KLASS, BOMBOM, KRAKEL

VARBERG: En trappa ner, Mello
  • Stormis

Hur är årets IdaT regnställ i stl? Har för mig att de är stora? Dottern är 74 nu och jag tänker mig att det skall passa från våren och framåt (om det är stort nu gör inget då hon inte går). Blir 86-92 för stort? Är ju bara bra om det räcker till hösten med, men hon kan ju inte helelr bada i det i vår?

• Stormis

Nikki:
    Vad fina flickorna var i sina Katvig! Har en likadan klänning som jag inte riktigt vet vad jag ska ha under. Helsvart funkar ju sper. Tack för den inspirationen!

• Stormis
    nikki2006 skrev 2008-11-15 11:24:45 följande:
    Angående småfolket så tror jag att det är fel månadnu. Det kom ju nyheter bara häromdagen, tror du inte folk hellre lägger pengarna på de nya sakerna. Jag kommer inte lägga ut med begagnat på T nu innan februari för jag tror folk köper julklappar nu. Att mina auktioner går bra tror jag är mycket för att jag har mycket nytt(får man skriva om detta förrästen???)
    Men hur trist känns det inte att inte få in pengar förrän då???? Man är ju van att det droppar in lite nu och då, men men. Tror ckså att NYTT kan löna sig nu, liksom som inför julen. Men sen drar ju alla reor igång och då kan man ju få nya kläder till samma pris som de beg på T. Så det kanske inte är förrän i mars som det passar sig igen... Suck...
  • Stormis
    nikki2006 skrev 2008-11-15 11:37:10 följande:
    Ja det är tråkigt för det är som du säger, man räknar nästan med de tusen eller två tusen i månaden. Nu kommer det vara lite tufft på shopping fronten och nu vill man ju ha pengar till alla reorna Söta babisen i bt, passar super i prickarna ju. Nu blev jag lite osäker om det är en pojke eller flicka du harJa men sen i feb mars så kommer det rassla till när alla sommarkläder skall säljas.
    Flicka . Men hon är pojklik så det är inget att skämmas för!

Ja, reor!!!! Jag har inte knappt ens pengar till julklappar. Tog mina sista T-pengar till Molo... och snart drar julkalendrarna igång. Gaaaah!!!
  • Stormis
    Jen80 skrev 2008-11-15 11:41:19 följande:
     Lade in några länkar till barnens outfits igår i BT, om nån vill fixa till dem .
    Fixat
  • Stormis

Återigen fiiinfiiina bilder på alla sötisar! Slänger in lite nya ikväll. Preimäranvänder Gaia och Katvigklänning idag.

Ni som har IdaT regnställ (årets om det skiljer sig) - hur är de i stl (kanske har nån svarat tidigare, jag frågade för nån vecka sedan, men har missat svaret i sådana fall). Dottern har 74 nu, men vill att det ska passa till våren. Ok om det passar nu också, men har det hellre till våren och tom hösten om det skulle gå.

• Stormis
    havsvind skrev 2008-11-19 16:20:48 följande:
    Finns det någon i tråden som är från Gbg?
    Minishop måste du till! Minns inte vad gatan heter, men det är parallellgata till Kungsgatan i höjd med Domkyrkan. Det ligger ett jätteHemtex där som man gå rakt genom så kommer man ut på rätt gata. Läste dessutom att de har 25 % just nu.
  • Stormis

Blev en Flowersuit till oss här med, från EST. Älskar det printet och inväntar nu bra pris på tröjan också. Då har vi allt utom luva och byxor sen. Så eg bara 3  av 5 (bebis) och det är väl inte speciellt imponerande i den här tråden, men men.

Idag blev det denna kombon, men jag vet inte riktigt. Tycker att det är svårt att matcha Katvigklänningarna med annat än Katvig. Vad tycker ni? Kanske löser det sig med nya suiten?

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11