Sticka?
Vart i Kista är den stickmässan?
Kan tänka mig det :)
Men ignorera mönstret jag skrev ner till dig, någonstans blev det hel fel. Kommer aldrig komma över huvudet på min prins.. Så får kika lite på mönstrena jag fick av min mormor och påbörja något nytt..
Ledsamt när man har kämpat så mycket.. Men nu har jag lärt mig iallafall.. Syr nog ihop det jag har åstadkommit till en dockklänning eller så.. *s*
Okej.. Jag själv tycker bomull var ganska svårt att sticka i... Har hittat ett annat mönster som verkar betydligt lättare, dom där två styckena får ligga kvar.. kanske revar upp och använder garnet igen till något annat.. Nu sticker jag en tröja efter ett helt annat mönster som var lättare att fatta än morsans dravel iallafall..
Trogga, bor du i sthlm?
Trogga får bli våran lilla stick-guru
Sagofe; Ja, men 7 cm är ändå 7 cm, det är väl ganska mycket om du stickar dom där handskliknande grejerna.. Hade aldrig sett sånna öfrr men har sett irl och dom är faktiskt riktigt snygga.. Så du kan ju svara på hur vida det var svårt att göra dom eller inte när du är klar sen?
Jag har faktiskt kommit 20 cm på bakstycket och ska börja maska av vid armhålorna för raglan och lite så :) Kan slänga in en bild när den är klar om ni är nyfikna?
Ah så man är tvungen att sticka i just det garnet? :) jag som är mest för akryl... Har många i släkten som är allergiker mot allt från ull till mohair, men alla verkar tåla akryl...
Njae, det var inte krångligt fram tills nu när man ska förstå en massa förkortingar.. Men jag ringer mammsen så får hon förklara på svenska :)
Jag kan skriva ner mönstret här så får du kanske en aning om vad jag har att slåss med ikväll *s*
"När arbetet mäter 17 cm maska av 2 m i var sida. Minska därefter för raglan genom att minska från rätsidan genom att sticka 2 rm, 2 m rills rätt, sticka tills 4 m återstår, lyft 1 m, 1 rm drag den lyftande m över, 2 rm. Minska på samma sätt vart annat varv tills 19 m återstår, sticka 1 avigt varv. Maska av löst."
Hah, rena jävla grekiskan :S
jag gjorde som det stod.. men det står fel i mönstret från början.. SUCKAR TUNGT.. mäter jag arbetet så ser jag ju att det är vart annat rät varv man ska göra sådär på... så det är bara att snällt kasta stickningen på morsan så hon kan repa upp tills avmaskningen för ragglan börjar igen :(
jag som hade vart så duktig och allt såg så fint ut, så är mönstret fel. jävla skit mönster (?) :-P
A så tolkade mamma det också, men då har dom skrivit fel i mönstret, för allt annat har jag gjort rätt men det är för kort