• Sagofe

Sticka?

stenfalk: Jag kan skicka över lite, men det är inte så kul. Tänk dig att hålla på med en bok som är det tråkigaste du någonsin läst och ändå inte kunna lägga undan den för att du får skuldkänslor om du inte läser klart den Vad pluggar du?

Ska tag tag i mitt pluggande nu. Ikväll blir jag nog klar med den andra nallen, så under dagen måste jag hitta något nytt att sysselsätta mig med om kvällarna.

• Sagofe
    qti88 skrev 2008-11-19 12:03:06 följande:
    Har du nån bild på nallarna så man kan se hur dom blev? Jag är snart klar med bakstycket och ena armen till tröjan..
    Jag kan lägga upp en om en stund. Den andra hållet jag fortfarande på med. Tänkte fixa klart den medan jag kollar på Grey's Anatomy sen.
  • Sagofe

qti: tack Jag kommer nog göra fler gosedjur i framtiden. Har ju en hel påse med stoppning att göra något med.

Hann inte klart med den andra nallen ikväll. Brukar vara vaken lite längre, men imorgon har jag prov kl 8 så jag måste försöka somna nu. Blir nog klar med den imorgon, sen ska jag försöka mig på att göra en bebismössa. Hittar inget bra mönster, men jag kanske lyckas göra något enkelt själv. Ska ta ett gammalt garnnystan och öva lite mer på att sticka olika sorters maskor och så också. Sticka är jag ju ny på så det känns som en bra idé innan jag ger mig på något mer projekt

• Sagofe

Stenfalk: Det låter som en bra idé Jag pluggar gymnasieämnen på distans. Idag ska jag dock till skolan en stund. Har nationellt prov i engelska B om en timme *gäsp* Till hösten ska jag söka in på floristskolan, så får jag se vad det blir av det sen.
    Men då kan jag ju passa på att fråga dig vad en civilingenjör egentligen gör. Det är en sådan sak jag aldrig lyckats förstå. Tycker att jag med jämna mellanrum hör någon säga:
    "Han/hon pluggar till civilingenjör."
    "Jaha, vad gör en sån egentligen?"
    "Inte en aning, men det är väldigt ambitiöst av honom/henne."

• Sagofe

Stenfalk: Nej, det blir florist i slutändan. Nu pluggar jag bara för att få pengar tills jag kan söka in på floristskolan Nu förstår jag lite mer vad en civilingenjör håller på med i alla fall. Och jag förstår ännu mer varför ingen vet vad de gör

qti: Hur långt har du kommit med tröjan nu? Och hur gick det med halsduken? Har du någon koll på hur man gör fransar i halsdukar förresten?

Fick precis en förfrågan i min gästbok om jag gör såna där nallar till försäljning så nu sitter jag här och är mallig för mig själv

• Sagofe
    qti88 skrev 2008-11-20 21:15:10 följande:
    Tröjan har jag gjort bakstycket och en ärm till :) Halsduken är klar.. Nej jag har ingen aning, men kan fråga min mamma imorgon om du vill? Annars kanske någon annan i tråden har koll på det!! Gud vad kul ang. nallen Den var superfin så jag förstår att folk vill ha sånna!!!
    Kan ju kolla om någon i tråden vet, annars får du gärna svara. Har tänkt göra en halsduk till min sambo då vill jag göra den med fransar Du har inte lust att visa upp din halsduk?
  • Sagofe
    qti88 skrev 2008-11-20 21:24:24 följande:
    har bild på den i kameran, kan lägga in imorgon
    Blir kul att se.

Hur mycket skulle ni ta för en sån där nalle jag gjort? Den är ca 10 cm hög. Jag funderade på 40-45:- men fick höra att det var alldeles för lite. Men jag vill ju inte ta överpris heller.
  • Sagofe

Här håller jag fortfarande på med mina nallar. Har ju gjort en till min brorson och en till min dotter, sen fick jag ju sälja 2 nallar och det är den andra jag håller på med nu.

Har funderat på att starta en "pysselblogg", men jag vill nog ha lite mer gjort än bara en massa nallar då

Har kommit fram till att min svärmor får något hemmagjort i julklapp hon med, jag ska bara komma på vad. Min sambo föreslog att jag skulle göra såna handledsvärmare som jag gjort till min mamma, men det känns ju roligare om de får olika saker, framför allt när vi ska fira jul tillsammans allihop.
    Ska hitta ett djur att göra till min son också.

• Sagofe

Hej!
    Här händer det inte mycket ser jag

Igår blev jag klar med nallarna jag ska sälja och började med en kyckling min son ska få i julklapp. Kycklingen är rätt liten, så jag kommer nog göra två stycken. Sen ska jag göra blommor och klistra på magneter på baksidan till svärmor och sen ska jag göra en kanin till något av barnen. Jag har den kommande veckan planerad alltså.

• Sagofe

wema: De var fina. Synd att jag inte kan sticka annat än rätstickning, slätstickning och mosstickning. Men flätor kanske jag lär mig i framtiden någon gång

Har startat upp en blogg förresten. sagofe.blogspot.com.
    Än så länge finns bara det som finns i galleriet här + två filtar, men det kommer mera.

• Sagofe

Nu är två kycklingar klara också. Ska lägga upp dem i bloggen senare idag. Nu ska jag ta tag i magneter som svärmor ska få i julklapp.

• Sagofe
    grabbarna skrev 2008-12-02 14:16:55 följande:
    är det nån som har mönster på söta handelsvärmare som man inte behöver göra påstrumpsticka för jag har fortfarande inte lärt mig att få de första varven snygga med strumpstickor och dagarna tickar snabbt...det måste väl finans nåt mönster där man akn sy ihop dom fint eller virka ihop dom eller nåt eller?
    www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php&d_id=33&lang=se

De har jag gjort, med några små ändringar. Finns att se i mitt galleri och i bloggen.

Asereht: Avancerat Vet du hur man gör?
    På tal om att göra saker långrandiga så funderade jag på det häromdagen. Hur gör man egentligen? När Lägger man upp maskor i olika färger och sen fortsätter att sticka med samma färg ovanför så blir det väl bara som långa remsor?
  • Sagofe

mariemarran: Det blir säkert jättebra. Jag kan inte alls sticka strukturmönster, jag är en nybörjare när det kommer till stickning, så jag kan inte säga om det blir svårt eller inte. Att sy ihop tror jag inte kommer att synas så mycket i alla fall. Vad ska du göra för färg?

qti: Tack, vad glad jag blir Jag kallar dem kycklingar, men jag är säker på att sonen kommer säga anka Imorgon blir det nog svärmors julklapp upplagd. Hur går det med dina saker?

• Sagofe

Asereht skrev 2008-12-04 16:01:46 följande:

Nu har jag äntligen stickat klart sittunderlaget och slängt det i maskinen för tovning. Skittråkig att sticka men färdiga resultat brukar vara roligare. Hoppas det blir bra med tovningen nu bara för jag har inte lust att göra en till. *s*
    Sittunderlag? Har du någon bild?

Själv är jag klar med min kanin nu: sagofe.blogspot.com/2008/12/kanin.html
    Ska försöka mig på att sticka en mössa till sonen nu har jag tänkt. Känns lite smånervöst, jag är ju som sagt var nybörjare när det gäller stickning. Den ska sticka på rundstickor och såna har jag aldrig använt förut.
  • Sagofe

Gott nytt år på er!

Jag har hunnit med en del sedan jag skrev här sist. Håller på med ett litet projekt nu och har ett par vantar och en halsvärmare jag ska göra sen, men efter det ska jag virka saker ur Väldigt Virkat som jag fick i julklapp. Woho!

Svar på tråden Sticka?