• Trinity78

Billigare att baka eget bröd?

Blir det billigare att baka eget bröd än att köpa färdigt i mataffären? Råvarorna kostar ju också, så frågan är om man verkligen sparar så mycket på det. Är det nån som vet?

Reproductively challenged
  • Svar på tråden Billigare att baka eget bröd?
  • straw2008
    Svar på #20
    Såg du inte vad jag skrev ?

JAG HAR ENDAST UNDER 18 ÅR ÄTIT HEMBAKT BRÖD!

Tja förutom då jag fick annat bröd hos kompisar.

Så tillsatser är nog det sista jag är van vid, tycker bara inte att hembakat är lika gott.

Kan tillägga att jag åt pizza första gången då jag var 17 år, mc donalds första gången då jag var 14, är uppvuxen ute på landet där inget sånt fanns.
  • ekonomi
    straw2008 skrev 2008-11-04 11:44:13 följande:
    Svar på #20Såg du inte vad jag skrev ? JAG HAR ENDAST UNDER 18 ÅR ÄTIT HEMBAKT BRÖD! Tja förutom då jag fick annat bröd hos kompisar. Så tillsatser är nog det sista jag är van vid, tycker bara inte att hembakat är lika gott. Kan tillägga att jag åt pizza första gången då jag var 17 år, mc donalds första gången då jag var 14, är uppvuxen ute på landet där inget sånt fanns.
    men om du är uppvuxen på hembakat och hammagjort mos, varför sluta med det? skulle jag aldrig göra.
    har du läst boken,"den hemlige kocken".
    min rekomendation är att du gör det,så kanske du går tillbaka till hembakat.
  • Senap

Jag tycker det blir billigare och godare.
    Att det inte skulle smaka något förstår jag inte. Man kryddar väl brödet.

My sugar is raw
  • straw2008

För att hemmabakat smakar äckligare :O)

Jag äter bröd någon gång i veckan o vill då typ ha en giffel med massa vallmofrön på, blir lite svårt att baka en sån o komma undan billigare än typ 8 kr som den kostar !

• ekonomi
    Shoegirl skrev 2008-11-04 12:24:43 följande:
    Jag tycker det blir billigare och godare.Att det inte skulle smaka något förstår jag inte. Man kryddar väl brödet.
    ja,jag har olika kryddor varje gångg..
    ibland brödkrydd(anis+fänkål)
    ibland kanel,ibland andra kryddor såsom pizzakrydda.
  • Waldo

Ja det blir billigar och godare, när man själv väljer kryddor eller frön nötter frukter eller vad man nu har i brödet

Jag skulle gärna bakat mer bröd, men har så liten frys.
    Själv vill jag äta brödet samma dag eller dagen efter annars blir det torrt. Då krävs en frys för att lägga in det som blir över

• ekonomi
    straw2008 skrev 2008-11-04 12:25:33 följande:
    För att hemmabakat smakar äckligare :O) Jag äter bröd någon gång i veckan o vill då typ ha en giffel med massa vallmofrön på, blir lite svårt att baka en sån o komma undan billigare än typ 8 kr som den kostar !
    skulle tro att du får en hel plåt med gifflar för under 8kr..
  • Virriga Vera
    ekonomi skrev 2008-11-04 11:40:23 följande:
    nej för du har väl vant dig vid alla tilsatser som finns i köpt bröd..
    Så det kan inte vara så enkelt att hon inte gillar smaken?
  • ekonomi

Virriga Vera skrev 2008-11-04 13:23:20 följande:

Så det kan inte vara så enkelt att hon inte gillar smaken?
    men hallå..hon går från hembakat TILL köpebröd..de flesta gör väl ändå tvärtom,iallfall i dessa tider..
  • mosterYster

Mäh! Gilla läget, tjejen tycker vad hon tycker!

Mina föräldrar är uppväxta med att vitt mjöl var dyrt och alltså finare - pappa tycker fortfarande bäst om vitt bröd. Mamma gillar mörkt. Personligen har jag svårt för hemrullade köttbullar. Vill helst ha köpta.

Svar på tråden Billigare att baka eget bröd?