• linapilar

10 åring gravid,

Min väns dotter är gravid hon är 10 år.
    Vad skulle ni göra och hur skulle ni förklara det för henne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 20:05
    Jag ska skriva är så allaser mina svar.
    Lilla Gissel har köpt ett gravtest med sin kompis. Den testen har vissat sig att vara positvt.Fråga mig inte varför hon köpte testet. Jag har inte frågat det var det sista jag tänkte på efter chocken.
    Hon säger att det är hennes kille som hon har varit tillsammans med i nån vecka men mamman tror att det är någon annan eftersom hon har varit med sin kille i typ 2-3 v.
    Imorgon ska de till barnmorskan och prata och de har redan ring nån som ska prata med lilla tjejen också.
    Jag ska träffa mamman runt 10 ikväll efter att min man har kommit hem så ska jag åka hem till henne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 20:11
    Helt ärligt jag ville ha råd inte att ni ska fråge sätta mig.
    Om ni inte tror på det så snälla svara inte då. Jag ville ha råd om vad jag ska säga till de eftersom jag ska träffa henne om 2 tim.

• Svar på tråden 10 åring gravid,
  • linapilar
    EmiliaSantana skrev 2008-11-10 20:17:59 följande:
    Den NÅGON är trots allt din vän och det är du LINAPILAR som gått ut med din väns olycka så fort hon anförtrott sig till dig...
    Ja så vad vill du säga med det. Du vet inte vem jag är o inte vem hon är.
  • fam kaos

Precis. Det känns också konstigt, varför man lägger upp en tråd som denna helt öppet i föräldraforumet istället för anonymt i känsliga rummet vilket borde vara mer logiskt.
    Vad annat skäl kan det vara än uppmärksamhet? Besöksloggen ökar i antal.

sparco skrev 2008-11-10 20:19:39 följande:
    Ja nu håller jag med de senaste inläggen.Denna "smaskiga" nyhet hade kanske ist kunnat diskuteras i känsliga rummet???
  • veronicaq
    sparco skrev 2008-11-10 20:19:39 följande:
    Ja nu håller jag med de senaste inläggen.Denna "smaskiga" nyhet hade kanske ist kunnat diskuteras i känsliga rummet???
    med hundratals anonyma som inte vågar stå för det dom skriver. nej tror inte det  vore bra!

Hoppas allt löser sej till det bästa ts. och uppdatera gärna i trådstarten!Kramar till alla er
  • Trileia

Fast å andra sidan så hade det börjat gapas om troll och jag vet inte allt OM TS hade varit anonym.
    Nu är ju TS ganska anonym iaf och jag tror inte någon kan lista ut vem mamma eller hennes dotter är genom den här tråden.

Hade kanske varit värre om mamman själv hade startat en tråd och inte varit anonym..

fam kaos skrev 2008-11-10 20:21:11 följande:

Precis. Det känns också konstigt, varför man lägger upp en tråd som denna helt öppet i föräldraforumet istället för anonymt i känsliga rummet vilket borde vara mer logiskt. Vad annat skäl kan det vara än uppmärksamhet? Besöksloggen ökar i antal.
  • Thaleia

Men herregud, är inte TS minst lika anonym just nu som hon skulle ha varit i känsliga rummet? Även fast man kommer in på hennes sida så säger det oss ingenting!!

• sparco
    Svar på #145
    ....besöksloggen ha ha!!!! Såklart!

Ursäkta att jag var OT
  • EmiliaSantana

Ja, jag vet inte men hade jag haft en 10 åring som varit gravid så hade inte FL varit det första stället jag velat att min familjs personliga olycka diskuterats på... Och ännu mindre att någon annan än jag själv lagt ut det...

• blommanigbg

Rådet borde vara att hon gör abort..
    Känns som att det är det mest humana i det här fallet..
    Måste vara rekord i det här landet.....

• Trileia

Mamman, kanske bett TS lägga ut en tråd för att få råd, för att hon inte orkar ta tag i det själv just nu?

Gud vad jag känner att jag går på dina inlägg hela tiden, jag menar inte att vara otrevlig

EmiliaSantana skrev 2008-11-10 20:24:10 följande:
    Ja, jag vet inte men hade jag haft en 10 åring som varit gravid så hade inte FL varit det första stället jag velat att min familjs personliga olycka diskuterats på... Och ännu mindre att någon annan än jag själv lagt ut det...
  • fam kaos

Fast det gör det ju nu med. Och om mamman hade startat den själv hade det varit en annan sak eftersom det är HENNES dotter det handlar om.

Trileia skrev 2008-11-10 20:23:11 följande:
    Fast å andra sidan så hade det börjat gapas om troll och jag vet inte allt OM TS hade varit anonym.Nu är ju TS ganska anonym iaf och jag tror inte någon kan lista ut vem mamma eller hennes dotter är genom den här tråden.Hade kanske varit värre om mamman själv hade startat en tråd och inte varit anonym..fam kaos skrev 2008-11-10 20:21:11 följande:
Svar på tråden 10 åring gravid,