• linapilar

10 åring gravid,

Min väns dotter är gravid hon är 10 år.
    Vad skulle ni göra och hur skulle ni förklara det för henne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 20:05
    Jag ska skriva är så allaser mina svar.
    Lilla Gissel har köpt ett gravtest med sin kompis. Den testen har vissat sig att vara positvt.Fråga mig inte varför hon köpte testet. Jag har inte frågat det var det sista jag tänkte på efter chocken.
    Hon säger att det är hennes kille som hon har varit tillsammans med i nån vecka men mamman tror att det är någon annan eftersom hon har varit med sin kille i typ 2-3 v.
    Imorgon ska de till barnmorskan och prata och de har redan ring nån som ska prata med lilla tjejen också.
    Jag ska träffa mamman runt 10 ikväll efter att min man har kommit hem så ska jag åka hem till henne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 20:11
    Helt ärligt jag ville ha råd inte att ni ska fråge sätta mig.
    Om ni inte tror på det så snälla svara inte då. Jag ville ha råd om vad jag ska säga till de eftersom jag ska träffa henne om 2 tim.

• Svar på tråden 10 åring gravid,
  • blommanigbg
    Aquila skrev 2008-11-10 20:30:41 följande:
    Varför det? Vem ska springa till tidningen? Soc med tystnadplikt? Läkare med tystnadsplikt?
    Hon menar om flickan föder barnet såklart... Det lär synas i media...
  • linapilar
    Lumut skrev 2008-11-10 20:28:58 följande:
    ok TS svaret måste va att tjejen gör abort. Eller?
    Ja det kommer hon säkert göra. Det finns väl inget annat val i hennes ålder.
  • Mamma MLi
    linapilar skrev 2008-11-10 20:27:06 följande:
    Det var det jag försökte förklara för henne också men jag fick inte ut ur henne så mycke för att hon grät bara. Barn idag kan mer än oss när vi var 10 år. Hon hade förklarat att hon hade varit nyfiken därför har hon provet.Ska åka om en timme när min man kommer så han kan ha våra barn.
    det du kan göra är att bara finnas där för henne... lyssna... torkar tårarna...
    hennes dotter är 10 år... då ska man inte behöva vara orolig... det är viktigt att mamman förstår att hon inte kunnat gjort något annorlunda... en 10-åring ska inte veta hur man har sex...
    men i dagens samhälle så vet de tydligen det...
  • Esthery
    MarieDahlström skrev 2008-11-10 20:32:28 följande:
    Tyvärr kommer alltid sånt här ut på ett eller annat sätt . vare sig det är frivilligt eller ej
    knappast alltid, men ibland kanske. Som någon annan skrev, behåller hon barnet lär det komma ut. Men det är nog många tioåringar som blivit gravida utan att ngn fått reda på det- tack o lov. Är när dom behåller eller dom blivit gravida genom våldtäkt som det blir nyheter.
  • Swinghunny

Det är ju hemskt! Stackars lilla flicka!  Jag misstänker nog att hon kanske ljuger om vem "pappan" till bebisen skulle vara! Har svårt att tro att det kan vara en 10-årig pojke. Kan knappt föreställa mig hur hon måste känna nu ( om hon förstår innebörden i det hela).

Håller tummarna för att allt löser sig för dem/er! Jag ha tyvär inget råd alls att ge.
    Mer än att du kan försöka ställa upp för dem som stöd, om du orkar och kan!

Life is like a rollercoaster!
  • Phlippan87
    Svar på #167
    lär väl vara folk i omgivningen som reagerar, beroende på hur långt gången hon är då... är det för långt gånget för abort så LÄR omgivningen reagera och kontakta media i viss utsräckning...
  • DreadHead

Men skäms på er!
    För det första är det väl inte tillåtet med troll-spekulationer och för det andra så är det ganska svinigt att ifrågasätta en ts som uppenbarligen är i kris och behöver råd. Utgår ifrån att ts är sann eller ge F i att skriva.

• Trileia

Nej, för faktiskt är jag inte dum i huvet. Men jag vet inte riktigt varför det skulle vara så fantastiskt otroligt att TS och mamman har pratat om att ställa frågan på familjeliv.
    Det är lite mindre otroligt än att TS varit på månen anser jag.

För övrigt anser inte jag att jag varit otrevlig mot dig, men jag tycker din ton mot mig nu var lite taskig. Uppfattar jag dig fel?

fam kaos skrev 2008-11-10 20:32:53 följande:

Om ts säger att hon varit på månen och jag funderar över om det kan stämma, reagerar du på samma sätt då? För hon KAN ju ha varit på månen.
  • Swinghunny
    veronicaq skrev 2008-11-10 20:32:04 följande:
    Ja TS!Jag som är 87a, hade kompisar när vi gick i mellanstadiet som hade sex . dom gick i 3an och 4an. Detta är alltså lite mer än 10år sen. Förstår ni vad som hänt mned barnen i samhället under tio år? Ni vill nog inte veta, för då hade det inte kommit så många konstigta och elaka argument här.Jag förstår inte hur man inte kan tro att en 10åring inte vet vad sex är elelr hur man gör? och att man kan bli gravid och vart man köper att gravtest. Det där är vardag bland dom.  Tro  mej. Jag vet.Hur konstigt det än låter så finns det.
    Exakt och vad visas på TV i istortsett ALLA filmer...jo SEXSCENER!  Självklart vet en 10-åring vad sex är för nått!!
    Life is like a rollercoaster!
  • linapilar
    siamusen skrev 2008-11-10 20:31:29 följande:
    Nej, men däremot namnger du barnet i din TS...men, men, finns det nagot annat än abort som alternativ?
    Jag skrev Gissel men hon heter inte det. jag ville bara att ni skulle förstå att flickan får kallas för gissel så det blir lättare att prata om henne.
    Jag kom på det namnet för att min svägerska heter det. Det var det första jag kom på.
Svar på tråden 10 åring gravid,