• linapilar

10 åring gravid,

Min väns dotter är gravid hon är 10 år.
    Vad skulle ni göra och hur skulle ni förklara det för henne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 20:05
    Jag ska skriva är så allaser mina svar.
    Lilla Gissel har köpt ett gravtest med sin kompis. Den testen har vissat sig att vara positvt.Fråga mig inte varför hon köpte testet. Jag har inte frågat det var det sista jag tänkte på efter chocken.
    Hon säger att det är hennes kille som hon har varit tillsammans med i nån vecka men mamman tror att det är någon annan eftersom hon har varit med sin kille i typ 2-3 v.
    Imorgon ska de till barnmorskan och prata och de har redan ring nån som ska prata med lilla tjejen också.
    Jag ska träffa mamman runt 10 ikväll efter att min man har kommit hem så ska jag åka hem till henne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 20:11
    Helt ärligt jag ville ha råd inte att ni ska fråge sätta mig.
    Om ni inte tror på det så snälla svara inte då. Jag ville ha råd om vad jag ska säga till de eftersom jag ska träffa henne om 2 tim.

• Svar på tråden 10 åring gravid,
  • Aquila
    Aquila skrev 2008-11-10 20:25:43 följande:
    Vad är det med FL och denna masshets!?!??!?! HUR vill man ha uppmärksamhet om man är anonym i ett forum!?!? TS vill ha råd i en mkt besvärlig situation!! Mamman vet om att denna tråden är ute. Vad är allas problem?! Om du inte tror på detta så läs inte, kommentera inte. Om det nu är uppmärksamhet TS vill ha så spelar ni ju henne rätt i händerna i så fall. Om TS driver med oss eller inte vet ingen av oss säkert, så bete er som folk och sluta hetsa i varenda tråd som inte faller er på läppen. Snacka om "My way or the highway" Lägg ner!
    Och med "alla" så menar jag de som inte kan uppföra sig som trevliga medmänniskor här inne... Och med anonym menar jag att hon inte har lagt ut sina personliga uppgifter här inne...
  • Esthery

fam kaos skrev 2008-11-10 20:27:53 följande:

Vet hon om tråden? Hur vet du det och hur vet du att hon inte är arg eller ens att det FINNS en mamma?
    TS påstår att det är så, vi vet inte om det är sant men tycker vi får lita på henne.
  • linapilar
    EmiliaSantana skrev 2008-11-10 20:24:10 följande:
    Ja, jag vet inte men hade jag haft en 10 åring som varit gravid så hade inte FL varit det första stället jag velat att min familjs personliga olycka diskuterats på... Och ännu mindre att någon annan än jag själv lagt ut det...
    Jag skrev här pga att jag är ändå annonym här ingen vet vem jag är.
    Jag vill inte prata detta med någon annan eftersom hon har litat på mig.
  • Aquila
    MarieDahlström skrev 2008-11-10 20:26:44 följande:
    Konstig tråd . Lämnar denna tråd med funderingar . Är det sant lär det synas i media
    Varför det? Vem ska springa till tidningen? Soc med tystnadplikt? Läkare med tystnadsplikt?
  • ÖNadja
    linapilar skrev 2008-11-10 19:25:27 följande:
    [citat]
    Min väns dotter är gravid hon är 10 år. Vad skulle ni göra och hur skulle ni förklara det för henne.

Oj oj oj, ja fattar inte att det ens är möjligt!

Eftersom hon redan uppenbarligen har haft sex så skulle ja nog sätta mej ner och prata med hon om vad det är som nu har hänt, att hon har blivit med barn. Men som alla andra säger, dom behöver proffshjälp!

Jag hoppas verkligen att det kommer att gå bra för hon. huvva..stackars lilla flicka.
  • siamusen
    linapilar skrev 2008-11-10 20:29:52 följande:
    Jag skrev här pga att jag är ändå annonym här ingen vet vem jag är.Jag vill inte prata detta med någon annan eftersom hon har litat på mig.
    Nej, men däremot namnger du barnet i din TS...men, men, finns det nagot annat än abort som alternativ?
  • veronicaq
    linapilar skrev 2008-11-10 20:27:06 följande:
    Mamma MLi skrev 2008-11-10 20:18:43 följande: Det var det jag försökte förklara för henne också men jag fick inte ut ur henne så mycke för att hon grät bara. Barn idag kan mer än oss när vi var 10 år. Hon hade förklarat att hon hade varit nyfiken därför har hon provet.Ska åka om en timme när min man kommer så han kan ha våra barn.
    Ja TS!
    Jag som är 87a, hade kompisar när vi gick i mellanstadiet som hade sex . dom gick i 3an och 4an. Detta är alltså lite mer än 10år sen. Förstår ni vad som hänt mned barnen i samhället under tio år? Ni vill nog inte veta, för då hade det inte kommit så många konstigta och elaka argument här.

Jag förstår inte hur man inte kan tro att en 10åring inte vet vad sex är elelr hur man gör? och att man kan bli gravid och vart man köper att gravtest. Det där är vardag bland dom.  Tro  mej. Jag vet.

Hur konstigt det än låter så finns det.
  • linapilar
    Aquila skrev 2008-11-10 20:25:43 följande:
    Vad är det med FL och denna masshets!?!??!?! HUR vill man ha uppmärksamhet om man är anonym i ett forum!?!?TS vill ha råd i en mkt besvärlig situation!! Mamman vet om att denna tråden är ute. Vad är allas problem?!Om du inte tror på detta så läs inte, kommentera inte. Om det nu är uppmärksamhet TS vill ha så spelar ni ju henne rätt i händerna i så fall.Om TS driver med oss eller inte vet ingen av oss säkert, så bete er som folk och sluta hetsa i varenda tråd som inte faller er på läppen. Snacka om "My way or the highway" Lägg ner!
    Tack, kunde inte säga det bättre själv. Jag orkar inte med sånt så jag kommer inte svara på såna kommetarer
  • Lincon
    MarieDahlström skrev 2008-11-10 20:26:44 följande:
    Konstig tråd . Lämnar denna tråd med funderingar . Är det sant lär det synas i media
    Om det är sant så lär hon knappast vara den ENDA 10-åringen i Sverige som blivit gravid! Däremot om hon behåller barnet, då är det en annan sak.
  • MarieDahlström
    Aquila skrev 2008-11-10 20:30:41 följande:
    Varför det? Vem ska springa till tidningen? Soc med tystnadplikt? Läkare med tystnadsplikt?
    Tyvärr kommer alltid sånt här ut på ett eller annat sätt . vare sig det är frivilligt eller ej
Svar på tråden 10 åring gravid,