• linapilar

10 åring gravid,

Min väns dotter är gravid hon är 10 år.
    Vad skulle ni göra och hur skulle ni förklara det för henne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 20:05
    Jag ska skriva är så allaser mina svar.
    Lilla Gissel har köpt ett gravtest med sin kompis. Den testen har vissat sig att vara positvt.Fråga mig inte varför hon köpte testet. Jag har inte frågat det var det sista jag tänkte på efter chocken.
    Hon säger att det är hennes kille som hon har varit tillsammans med i nån vecka men mamman tror att det är någon annan eftersom hon har varit med sin kille i typ 2-3 v.
    Imorgon ska de till barnmorskan och prata och de har redan ring nån som ska prata med lilla tjejen också.
    Jag ska träffa mamman runt 10 ikväll efter att min man har kommit hem så ska jag åka hem till henne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 20:11
    Helt ärligt jag ville ha råd inte att ni ska fråge sätta mig.
    Om ni inte tror på det så snälla svara inte då. Jag ville ha råd om vad jag ska säga till de eftersom jag ska träffa henne om 2 tim.

• Svar på tråden 10 åring gravid,
  • Aquila

Vad är det med FL och denna masshets!?!??!?! HUR vill man ha uppmärksamhet om man är anonym i ett forum!?!?

TS vill ha råd i en mkt besvärlig situation!! Mamman vet om att denna tråden är ute. Vad är allas problem?!

Om du inte tror på detta så läs inte, kommentera inte. Om det nu är uppmärksamhet TS vill ha så spelar ni ju henne rätt i händerna i så fall.

Om TS driver med oss eller inte vet ingen av oss säkert, så bete er som folk och sluta hetsa i varenda tråd som inte faller er på läppen.

Snacka om "My way or the highway" Lägg ner!

• MarieDahlström

Konstig tråd . Lämnar denna tråd med funderingar . Är det sant lär det synas i media

• Thaleia
    fam kaos skrev 2008-11-10 20:25:33 följande:
    Fast det gör det ju nu med. Och om mamman hade startat den själv hade det varit en annan sak eftersom det är HENNES dotter det handlar om.
    Fast mamman verkar ju ha gett sitt godkännande eftersom hon vet om tråden och inget tyder på att hon är arg på TS för det.
  • linapilar

Mamma MLi skrev 2008-11-10 20:18:43 följande:

hej hej...angående råd till mamman... det viktigaste är att mamman INTE känner skuld... flickan är 10 år... man pratar inte alltid om sex med 10-åringar...en 10-åring ska man inte behöva ens oroa sig för att de har sex... så att mamman inte kanske tagit ett tjejsnack med hennes dotter än tycker INTE jag är konstigt...vad mamman nu ska göra är att prata med sin dotter om hon förstår vad det innebär att ha sex och vad konsekvenserna är... tycker det är jättestrongt av flickan att ändå på nåt sätt vågat berätta för mamman...du är jätteviktig nu för din väninna...
    Det var det jag försökte förklara för henne också men jag fick inte ut ur henne så mycke för att hon grät bara. Barn idag kan mer än oss när vi var 10 år. Hon hade förklarat att hon hade varit nyfiken därför har hon provet.
    Ska åka om en timme när min man kommer så han kan ha våra barn.
  • Esthery

Förstår inte varför ni bryr, det är hennes val. Hon är ju ändå anonym och mamman till flickan känner till att hon skriver här.
    Kan vi inte återgå till att skriva om man har något vettigt att tillägga?
    Tror ni att hon är fejk så okej, vad spelar det för roll? Ni behöver inte säga något, för ni vet faktiskt inte om det är så eller ej.

• blommanigbg
    MarieDahlström skrev 2008-11-10 20:26:44 följande:
    Konstig tråd . Lämnar denna tråd med funderingar . Är det sant lär det synas i media
    Mm...
  • Trileia

Som jag sa i inlägg 152, så kanske mamman bett TS skriva något som hon kan läsa i efterhand då hon kanske inte riktigt känner för dator just nu.

Men jag vet absolut ingenting.. jag kom med posten jag..

fam kaos skrev 2008-11-10 20:25:33 följande:

Fast det gör det ju nu med. Och om mamman hade startat den själv hade det varit en annan sak eftersom det är HENNES dotter det handlar om.
  • fam kaos

Vet hon om tråden? Hur vet du det och hur vet du att hon inte är arg eller ens att det FINNS en mamma?

Thaleia skrev 2008-11-10 20:26:50 följande:
    Fast mamman verkar ju ha gett sitt godkännande eftersom hon vet om tråden och inget tyder på att hon är arg på TS för det.
  • Lumut

ok TS svaret måste va att tjejen gör abort. Eller?

• Trileia

TS har sagt tidigare i tråden att mamman vet om den och ska läsa den senare.

fam kaos skrev 2008-11-10 20:27:53 följande:

Vet hon om tråden? Hur vet du det och hur vet du att hon inte är arg eller ens att det FINNS en mamma?
Svar på tråden 10 åring gravid,