• bara lilla jag

att skriva en jobbansökan..

Jag har sökt säkert 3-4 jobb i veckan nu i ett par veckor.. Har sökt jobb som jag är kvalificerad till men även jobb som är nya för mig men som inte kräver någon särskild utbildning osv.. Men jag får nästan aldrig något svar tillbaka.. jag vet inte om det är jag som är ointressant eller om jag är värdelös på att skriva en jobbansökan..

Kan ni ge mig lite tips och råd? Hur ska jag göra och vad ska jag skriva??

• Svar på tråden att skriva en jobbansökan..
  • Carisma95
    BlackBiatch skrev 2008-11-11 12:22:43 följande:
    Varför ska man aldrig skriva ålder?????
    För att det inte har någon som helst releverans för (de flesta) jobb..
  • BlackBiatch
    Carisma95 skrev 2008-11-11 12:25:53 följande:
    För att det inte har någon som helst releverans för (de flesta) jobb..
    Men i bland har ju åldern betydelse
  • Flisan79

Precis. Och så att man inte faller bort pga sin ålder. Om man sen är tillräckligt intressant är chansen större att de har överseende med åldern. Poängen är att ta sig till intervju och skapa personlig kontakt.

• Flisan79

Troligen skriver du i meritlistan vilka år du pluggat/jobbat och då kan arbetsgivaren troligen gissa din ålder. Samt att du inom det personliga kanske skriver att du har små barn ell liknande vilket också ger ett hum.

• Carisma95
    Flisan79 skrev 2008-11-11 12:39:29 följande:
    Troligen skriver du i meritlistan vilka år du pluggat/jobbat och då kan arbetsgivaren troligen gissa din ålder. Samt att du inom det personliga kanske skriver att du har små barn ell liknande vilket också ger ett hum.
    Nja, lite grann kanske.
    Men är du 50 år och jobbat på 10 ställen, så skriver du ju inte ner alla jobb och din studiers historia. Du tar ju BARA med det som är relevant för jobbet. Så det kan nog vara svårt för arbetsgivaren att gissa ändå.
  • Flisan79

Ja men tyvärr är det kanske de som är just runt 50 som ska vara så "flytande" som möjigt med åldern. De har svårt att få jobb just pga det.

Är du yngre så kommer offta skola med.

• Nixx
    Carisma95 skrev 2008-11-11 12:37:25 följande:
    När då t.ex.?
    Får jag in en ansökan där ålder saknas antar jag att personen är 50+.

Klart man ska skriva födelsesår...
Svar på tråden att skriva en jobbansökan..