Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping del 2!!

Firstandhappy skrev 2008-11-26 10:32:02 följande:
    nä men om det är okej för er andra så kan vi ju vara här hos mig???Får trycka ner lite folk o soffan o ställa lite stolar runt bordet, kommer kanske bli lite trångt men det är ju lite charmigt..
    jag tycker vi slår till hos er.hoppas jag kan komma
    Skorpan08 skrev 2008-11-26 10:14:22 följande:
    Fy, så jobbigt ni verkar ha det. Tonårstiden är inte lätt, vare sig för tonåringen eller föräldern. Säg bara till om du behöver prata.

tack

sonen har varit stökig rätt ofta numera,hatar skolan,inget är kul osv.han rets med ena syrran dygnet runt när han är här.är oförskämd och har även tagit sönder en del saker.Ledsen
    men nu har det gått för långt.han tyckte skolan var kul förr men inte längre.då han har sitt "handikapp"så har han jättesvårt att skriva så han har en dator i skolan som han får skriva på.klippa,knyta skor är jättesvårt oxå osv.

nånting måste vara galet för han är 100 gånger värre än vad 14 åringar är.han vill ju inte prata om det heller,men man anar vad som kan ligga bakom en del av hans ilska.

ush denna helg hade man sett fram emot...men han får nog inte komma.ska ringa honom ikväll och fråga vad han håller på med.

man vill gärna att han ska komma men det är inte kul när han ska vara ett monster varje gång

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2008-11-26 12:28:49 följande:
    oj, vad jobbigt. Jo, det verkar ju som han går och bär på något inom sig. Vore ju bra om han kunde öppna sig för någon. Det är jobbigt när ens barn inte mår bra och man inte vet vad man ska göra.Lycka till med samtalet till honom ikväll.
    tack.ska försöka prata förstånd med honom ikväll.han vill inte att man pratar om hans farmor och farfar(de har gått bort) eller om hans pappa.så fort man nämner deras namn så blir han sårad trots att man inte talar illa om dem.
    playmate86 skrev 2008-11-26 13:09:35 följande:
    Familjetrollethej jag vet hur det är att vara en trotsig men väldigt extremt stora bokstäver tonåring mina föräldrar fick kallelse efter kallelse till skolan för att jag hade skolkat vilket jag ångrar djupt idag. viktigast är att finna orsaken till varför han hatar skolan och varför han göra som han gör är det umgänget är det något som hänt i sklan eller behöver han en assistent så han får mer hjälpjag önskar att någon hade sett det på mig för min del var det ett rop på hjälp men kanske inte är det i det här samanhanget kan vara värt att kolla hoppas det löser sig håller min tummar för dig och din familj
    tack.han har svårt att hänga med då han inte kan skriva så bra.har ska ha en assisten vad jag vet.jag skolkade själv i skolan men det var pga mobbningen jag var utsatt för.men jag skolkade inte förren i gymnasiet.hoppas han inte skolkar mer denna vecka.

han måste säga vad han är arg,bitter,ledsen över.för även jag ,maken och hans andra familj märker att han är "avundsjuk,ledsen"på något då han beteer sig som han gör

då var all snö borta igen,på bara några timmar tinade allt bort så nu är det gummistövelväder igen
    här ska man strax bege sig till centrum en sväng
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-26 15:03:47 följande:
    Familjetrollet skrev 2008-11-26 09:51:41 följande: Lambohovs bussen går en gång i halvtimmen på helgerna, inte så sällan ändå
    ja men det blir byten och då brukar aldrig bussarna passa ihopp.maken får helt enkelt skjutsa mig.känner mig inte trygg ute när det är mörkt

söndag 7'e december hemma hos ewa för julmat!!

ewa (förslagsvis) utan son och sambo
    sanna
    Becka
    cicci om det inte blir förhinder
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2008-11-26 16:27:32 följande:
    Nån som skicka över lite positivitet? Skulle behöva ha det nu, Lucas är urtrött och vägrar att sova och är allmänt kinkig. Liam gör allt annat än man säger och inget går som jag vill just nu. Snart ger jag upp! Förmiddan gick som en dans men em skulle jag gärna byta bort just nu.
    jag kan skicka lite positivt till er,så får du skicka lite till migSkrattande
    Mammatill4a skrev 2008-11-26 15:49:38 följande:
    Idag har jag och arvid haft en toppen dag med jenny och lucas, vi har pratar i mängder och ätit gott. Just nu är jag gående på väg hem. Jätte skönt att kunna röra på sig igen. Bara vantar som saknas kallt om händerna blir det när man kör vagn.

då får du ha en bra promenad.ja röra sig är skönt.själv kunde jag inte röra mig när jag blev sydd efter sonen var född.tog två månader innan man kunde gå,sitta eller vara på toa utan att skrika av obehaget från stygnen.har inboxat digGlad

hätr skule man sytt idag men det blev det inget av.är inte på humör just nu

ska strax dammsuga så man får annat att tänka på

• Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-11-26 17:15:13 följande:
    Promenaden hem gick bara fin fint. Lite mörkt men jag gick ju inte ensam, så de gick bara bra. Jag kommer vara nere i stan redan kl 10 och gå i affären innan fika träffen. Men var de på claras vi skulle fika? Ska gå in till stan imorgon, ska lämna barnen på dagis sista dagen. Jobbigt men sant. Familjetrollet:stygn har jag med el hade 3 yttre. Men de går fin fint. Beror ju på förkylningarna om du kan komma hit. Arvid är ju täppt i näsan här och vill inte ge honom mer baciller. Men annars har ja planerat att du ska komma en över en snabbis på fredag.
    vi är friska hela familjen.illamåendet är pga att mensen kommer när som helst.skulle gärna följa med imorrn,men det blir ju fler fikaträffar.ebba och liam skryter rejält om popcornen de fick på dagisSkrattandemats skämta om att han inte fick några.då sa ebba och liam till mats.du går ju inte på dagis så då får du ingaSkrattande.barnen är allt goa
    Marayah skrev 2008-11-26 16:58:13 följande:
    Här har de just blivit lugnt igen. Har nu vart barnvakt i två dagar och hjälpt en annan vän att flytta en dag. Men va gör man inte för sina vänner!!! Marko och Filip har fått sina sprutor ida. De gick kanoners. Åsså fick vi smärre panik förut när brandlarmet gick på bvc. Men de var fellarm.. Så de har minsann gått i ett idag. Ska snart bege sig iväg igen. Får hoppas att ja kan komma på fika imorron, kan juh hända att nån av mina grabbar får lite feber av sprutorna. Men räknar med att de ska vara lugnt. Vi ska först på bvc på babyöppet innan stan... Hur många var de som skulle fika imorron?? När åker ni med bussen Diana och JennY?? Jag kommer åka från centrum..
    vår tös fick skyhög feber av 5 årssprutan och blev rejält röd och svullen runt där sprutan togs.hoppas allt är bra med er
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2008-11-26 21:40:42 följande:
    Bara lugn! Dom blir vuxna sen och flyttar hemifrån! Det finns dagar som jag gärna skulle byta bort också, dock inte Elin. Du vet: små barn- små bekymmer, Stora barn - stora bekymmer.
    det stämmer allt bra,ju större barn ju större beskymmer

jädrans mitt plus har ju gått ut måste fixa det snarast

ni får ha en riktigt bra dag.här ska man sy och fixa hemma.nu får man hålla tummarna att sonen sköter sig idag och imorrn i skolan.

mammatill4a
    villken tid kan jag komma imorrn?
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2008-11-26 23:10:19 följande:
    söndag 7'e december hemma hos ewa för julmat!!ewa (förslagsvis) utan son och sambosannaBeckacicci om det inte blir förhinderMarayahVeronica (Mandarin)LillisenMaria
    villken tid blir det?
    Mammatill4a skrev 2008-11-27 05:38:57 följande:
    I brist på annat, när man får sömnlösa nätter och morrnar, kan man ju skriva en rad här inne. Arvids nästäppa börjar gå mig på nerverna, på nätterna kan han inte koppla av för fem öre, har suttit med inom sen kl 5 i knät , ja innan oxå men de var ju bara lite mat och rap. Feg de sitter ju inget ivägen utan de är längre bak i näsa om man säger så. Hur jobbigt som helst. Dinana:jag är precis lika dan när de gäller bebis kläder. Så spara dom du. Lov mamma:tack så mkt
    har du testat med koksalt?stackars liten att behöva vara snorig
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-11-27 09:22:36 följande:
    Familjetrollet: efter lunch blir bra. Ska få besök på fm. Nu är man igång och traskar igen, är på väg in till stan, så skönt att få komma ut och rensa tankar och få friska luft inför en tuff helg med flytt
    blåser det massor ännu ute?inatt var det så blåsigt att man blev väckt jätteofta.går det bra efter kl 12:30?
    playmate86 skrev 2008-11-27 09:37:12 följande:
    vad tycker ni ska jag göra gravtestet i morgon bitti eller på eftermiddagen vilket är bäst är ju 15dagar sen med min mens
    tiden spelar ingen roll.jag håller tummarna för dig
    dinana skrev 2008-11-27 09:40:32 följande:
    Haha.. jag som kände mig lite elak ett tag som sa att jag skulle leta reda på lite kläder åt dig... men om jag skall vara ärlig sålde jag nog av en hel del av de kläderna som jag inte ville behålla förra året så jag har nog bara sparat favoriterna... Men jag har mängder av kläder i st 74-92 som jag inte vill ha... så jag kanske kan gå igenom det någon dag när har lite mer lust (tror det finns fyra kassar ståendes någonstans)
    vissa kläder vill man inte sälja.jag sålde nästan allt vid mitt MA och slängde även mycket.villket man ångrar idag.numera blir det inte mycket kläder kvar då töserna sliter ut dem fort.
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-11-27 10:23:28 följande:
    Familjetrollet:inget funkar till hans näsa, har prövat allt, tom bröstmjölk, nog för att han är liten men va fan ska man göra. Håller de på inatt igen, blir de sjukan kan ja lova. För dagarna går an, men nätterna fy fan vad man lider med honom.

stackars liten.har inte bvc kollat upp det?din man berättade igår ang flytten,trist att de gör så på hans jobb.då hoppar jag in till er i morrn en stund och kollar på er guldklimpGlad

du får ha en bra dag så länge,här ska man fixa lite hemma,men just nu känns det inte skoj.imorrn kommer sonen om han sköter resten av veckan i skolan.ska ta ett allvarligt snack med honom i helgen.man kan knappt nämna nått utan att han blir arg och sårad.
    tror han bär mycket sorg inom sig som måste utLedsenhan har fått genomgå mycket sorg genom sina år.ja du vet ju lite om det.

• Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-11-27 17:30:45 följande:
    Säger detsamma. Tack tjejer för träffen. De var trevligt och claras var ju super mysigt ju. Ja hittade två ammnings tröjor till mig sj och två hjälm mössor till arvid. Tack beckä för kläderna. De kommer väll till användning både nu och sen. Imorgon fm ska jag hämta bilderna på barnen i g linköping. *längtar* efter lunch kommer grannen och magnus ska börja köra en vända med kartonger till nya lgh. Ikväll blir de att bara ta de lugnt och hoppas på bättre sömn.

alltid kul att fynda.det finns sp mycket gulliga bebiskläder i butikerna u,sådant gulligt fanns inte när barnen var små.behöver magnus bärhjälp med några kartonger?hoppas han är bra i foten nu.här ska man strax ev sy lite och sen blir det tv-kväll.
    vi ses imorrn.Glad

vad ska ni hitta på i helgen?här kommer man bli hes efter att tala sonen till rätta.

vet nån om det är några julmarknader i helgen och vart de är?

Svar på tråden VI från Linköping del 2!!