Skorpan08 skrev 2008-11-26 12:28:49 följande:
oj, vad jobbigt. Jo, det verkar ju som han går och bär på något inom sig. Vore ju bra om han kunde öppna sig för någon. Det är jobbigt när ens barn inte mår bra och man inte vet vad man ska göra.Lycka till med samtalet till honom ikväll.
tack.ska försöka prata förstånd med honom ikväll.han vill inte att man pratar om hans farmor och farfar(de har gått bort) eller om hans pappa.så fort man nämner deras namn så blir han sårad trots att man inte talar illa om dem.
playmate86 skrev 2008-11-26 13:09:35 följande:
Familjetrollethej jag vet hur det är att vara en trotsig men väldigt extremt stora bokstäver tonåring mina föräldrar fick kallelse efter kallelse till skolan för att jag hade skolkat vilket jag ångrar djupt idag. viktigast är att finna orsaken till varför han hatar skolan och varför han göra som han gör är det umgänget är det något som hänt i sklan eller behöver han en assistent så han får mer hjälpjag önskar att någon hade sett det på mig för min del var det ett rop på hjälp men kanske inte är det i det här samanhanget kan vara värt att kolla hoppas det löser sig håller min tummar för dig och din familj
tack.han har svårt att hänga med då han inte kan skriva så bra.har ska ha en assisten vad jag vet.jag skolkade själv i skolan men det var pga mobbningen jag var utsatt för.men jag skolkade inte förren i gymnasiet.hoppas han inte skolkar mer denna vecka.
han måste säga vad han är arg,bitter,ledsen över.för även jag ,maken och hans andra familj märker att han är "avundsjuk,ledsen"på något då han beteer sig som han gör
då var all snö borta igen,på bara några timmar tinade allt bort så nu är det gummistövelväder igen
här ska man strax bege sig till centrum en sväng