Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping del 2!!

Mammatill4a skrev 2008-11-22 12:56:45 följande:
    Go middag tjejer. Här har vi mys lördag idag, inget planerat alls bara vara hemma och ta de lugnt och det är så skönt så att bara koppla av lite. Var till affären på fm och så kallt det var, men arvid trivdes sov som en stock i vagnen ner bäddad. Har just lagt alma för middags sovning en stund, hon börjar bli förkyld så då orkar hon inte en hel dag. Så nu sitter vi andra i soffan och myser och tittar på skidor. Hoppas ni andra har en bra helg. Ingen som vill fika på onsdag? Barnen är på dagis och skola ändå fram till halv 2,2
    jag tar gärna en fika.så söt han är lille arvid.ja kallt är det allt ute.
    idag tog jag och lillan en sväng själva till norrköping och kollade runt lite.så nu ska vi vila benen efter att ha gått länge.imorrn ska vi bara ta det lugnt och sy och fixa lite annat
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-22 15:25:08 följande:
    Usch, mår inget bra..Vincent har nog smittat mig, har jätteont i halsen o jätteont i kroppen o har lite feber, började att må dåligt när vi gick inne på ikano så vi åkte hem ganska snabbt igen o då gick jag direkt till sängen o sov i 2 timmar med massa kläder, filtar o täcken på mig. Nu har jag nyss vaknat o känner mig liiite bättre.
    vara sjuk är inte skoj.jag är glad så länge jag håller mig frisk.bävar inför vitern och många minus,ju kallar ju sjukare blir jag
    Maria84 skrev 2008-11-22 18:03:22 följande:
     Nej men mitt ute i skogen Var i stan idag och där fanns ju inte en endaste snöflinga!  Här hemma är det vitt både här och där, får fota det så ni tror mig
    mysigt.när vi kollade på lägenhet i skeda udde så var det tjockt med snö där men i stan var det inte enda flinga då
    dinana skrev 2008-11-22 15:42:46 följande:
    Vart får ni snön ifrån.. Jag har ju varit ute hela dagen och här har det minsann inte kommit en endaste flinga. Bor ni vid någon ishall? Där brukar det ju finnas massa snö.. som de skrapat bort från isen
    snö är skoj men inte kylan
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2008-11-23 10:27:37 följande:
    Hm jag tar tillbaka det där med en lugn helg tror jag. Fullt upp hela dan igår och idag ska vi iväg och hämta hem hö åt hästarna och så kommer svärfar i em. Men kvällen tänker jag ialla fall ta det lugnt och kolla på repriser utav mina serier.
    här har man städat halva lyan och tvättat tre maskiner tvätt.det blev inte mycket sova inatt då tösens kompis sov över här. både vägrade sova och vaknade supertidigtSkrattande.själv är man en zombie idag.

vad ska ni andra göra idag då?hoppas alla mår bra.idag blir det ev stund på stan eller tornby
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2008-11-24 07:40:33 följande:
    Idag måste ni väl ha fått nån snö ialla fall? Här är det helt vitt idag och det snöar fortfarande. Så idag blir det att rota reda på pulkorna och åka med grabbarna.
    här är det vitt och blåsigt.så idag ska man försöka komma in i förrådet och ta fram stjärtlapparna till barnen och i veckan får man jaga pulka då alla gick sönder förra vintern
    dinana skrev 2008-11-24 08:36:52 följande:
    oh vad snygg overallen är.
    thelifesaviour skrev 2008-11-24 09:02:57 följande:
    Vad roligt, HTH skulle behöva få sig ett besök någon dag. Men just nu ser jag fram emot loppisen i Cupolen den 6e. Vi bor ju precis där, så det blir lätt att handla mycket. :)

är det jul-loppisen?

hoppas alla har haft en bra helg.här har man letat present och julklapp till sonen.idag ska jag ta det lugnt och fortsätta sy kläder.har sytt en hel del i helgen.

• Familjetrollet
    Marayah skrev 2008-11-23 22:21:50 följande:
    Här har man precis satt sig ner efter att stått i hela dagen. Har gjort barnmat... Fisk, kött och kyckling blev det. Kanske lite enformigt de som var till då eftersom att vi hade potatis, morot och dillsås till alla tre. Men ja känner mej stolt iaf. Åsså bakade ja bröd igår en sats och en idag. Så nu blir det mysa med sambon..
    hoppas allt är bra med er.laga barnmat är skoj.länge sedan man gjorde det
    dinana skrev 2008-11-23 16:57:35 följande:
    Onsdag 26/11 fika på stanMalin & ArvidBecka & VincentDiana & Molly (efter kl 14)Torsdag 27/11 fika på stanMalin & ArvidBecka & Vincent (vid 11.30)Diana & Molly
    skulle gärna följa med och ta en fikaLedsen.men det går inte ihopp med dagis/skolhämtningarna
    Mammatill4a skrev 2008-11-23 20:50:16 följande:
    men hur el hur ska ja in till stan nångång under onsdagen oxå ..Ikväll är de inget tv tittande vi söver Arvid till Winnerbäck och fasiken vad efektivt de är. ligger och sover på sin pappa just nu, så snart blir de sängen tidigt här.. Olivia ska ju upp tidigt till skolan imorgon så ingen sovmorgon här inte..
    villken söt pressbild på arvid.det finns knappt något bra längre på tv.och om det gör det så krokar alltid flera bra program samma dag och tid.hoppas ni har haft en bra helg.
  • Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2008-11-24 09:15:42 följande:
    Vet inte om det är en julloppis. Det kallas bara "Pryl- och loppmarknad". 07 Söndag Pryl- och Loppmarknad Info/bokning 0494 20484Kl 10-15,30 Cupolen
    okej,läste nånstans att det skulle vara jul-loppis då.men nästa loppis ska jag och en till i denna tråd sälja prylar på kupolenGlad
    dinana skrev 2008-11-24 09:17:26 följande:
    Haha, jag går väl alltid fel väg då =P

genom rydskogen är snabbast,men man kan lätt gå fel i skogen.annars är vägen genom barhäll och över tornhagen bra väg

vad ska ni hitta på idag?

finns det nån som vill komma på fika hos oss nästa vecka?har ju svårt att komma hemmefrån med alla hämtningar på olika tider

• Familjetrollet
    dinana skrev 2008-11-24 09:56:01 följande:
    Kommer gärna... Har Molly på dagis till 13 men efter det kanske.. beror ju på när du kan

eftermiddag efter kl 13 är enklast.kan alla dagar nästa vecka då jag har fikat här.

tänkte fråga ang ebay,är det som tradera fast på engelska?

• Familjetrollet
    playmate86 skrev 2008-11-24 10:06:45 följande:
    Mammatill4avill göra ett test men ekonomin tillåter det inte just nu varför ska testen vara så dyra för???
    ja inte är de billiga.har du kollat på tradera,där ska det finnas billiga tester.jag ska hålla tummarna att du har blivit gravid.

nu ska jag strax hålla symaskin sällskap igenSkrattande.ni får ha en bra dag så länge
  • Familjetrollet
    playmate86 skrev 2008-11-24 10:14:05 följande:
    Familjetrollettar sån tid innan man får hem dom bara klarar inte av att gå omkring och inte veta

ja väntan är jobbig.hur många dagar över tiden är du?kan du inte göra ett test på ungdomshälsan?det är gratis vad jag vet.

• Familjetrollet
    dinana skrev 2008-11-24 10:19:13 följande:
    Jag brukar köpa test på tradera. Det brukar ta en dag ungefär att få dem. Så om du köper dem nu så har du dem imorgon. Finns ju köp nu att välja på så det kan jag ju rekommendera. Är kissestickor som man kissar på eller doppar i en burk. Sen kollar man efter några minuter så ser man.www.tradera.com/Ferilitets_Test_5pack_99_9_37...(inte min auktion)
    okej där ser man.för budera går ju uselt mot tradera.synd att min engelska är usel hade gärna testat ebay.är frakten mycket dyrare mot svensk frakt?
Svar på tråden VI från Linköping del 2!!