-
det låter spännande.man är så van att använda de vanliga kryddorna man har jämt.Marayah skrev 2008-11-18 22:01:58 följande:Onsdag 10/12. Finns massa olika partyn, men kryddparty tycker ja e de som är bäst. Dryga jätte goda kryddor. Min vitlökskrydda håller på att ta slut nu efter mer än två år..
-
Skorpan08 skrev 2008-11-19 07:53:40 följande:Låter jättespännande med kryddparty. Kommer gärna, bara maken inte jobbar sent då.Familjetrollet: Hoppas det är bättre med din värk idag. Är det efter foglossning/graviditet som du har ont?
det är värk i bäckenetområdet efter tredeje barnet(ebba)
den är vid bäckenet,rggen benen och även i handlederna.så för varje år får jag mer värk på andra ställen på kroppen.värken är bättre idag.men kommer säkerligen bli värre under dagen.
vad ska ni hitta på idag?här ska jag ta det lugnt och klippa ut symönster och vänta på att lillsyrran ska komma tbx med min symaskin
-
det var inte lite pengar.om jag ska åka så tänkte jag ta med runt 2-3000 kr max.vad fyndade ni för skoj?Maria84 skrev 2008-11-19 08:20:18 följande:Hinner inte kolla igenom allt ni skrivit Men ser att ni pratar partyn, sminkparty finns ju också, Oriflame. Här var vi ju i Ullared igår och shoppade loss. Kom hem med en fullproppad bil från golv till tak ända fram till framstolarna och så kör vi kombi Gjorde av med ca 9000:- denna gång också men jisses vad grejer vi fick med oss hem. Plockade undan alla leksaker som vi hade köpt till ungarna eftersom jag ska åka och hämta dem idag, och det blev två 25l säckar med leksaker Inte ett dugg bortskämda barn här hemma inte Men några grejer ska nog mormor och morfar få ge dem tror jag. Ska ta och fixa ordning lite här hemma och sen ska jag ner och hämta hem mina skruttar som jag saknat nåt enormt mycket under de två dagar som de varit borta!
-
det har jag inte gjort.kan inte sitta på huk längre,bära tunga saker osv.jag har vart hos olika läakre men inget vill kolla upp det ordentligt.de trodde först värken betodde på foglosning,men det är det inte då värken kommer på olika ställenSkorpan08 skrev 2008-11-19 08:31:16 följande:Har du provat att gå till en massör? Jag var hos en för två veckor sedan för att rätta till bäckenet. Jag känner knappt inte av mina besvär längre.Men det gäller att massören kan detta med bäckenbesvär.
-
jag vill gärna det.måste samla pengar först och se till att maken kan ha barnendinana skrev 2008-11-19 09:57:35 följande:Ingen som är sugen på att åka ner ett gäng till Ullared och shoppa loss? Bara över en dag liksom.. tyvärr så kör jag inte bil.. men det är ju flera här som gör det.dinana skrev 2008-11-19 10:37:17 följande:Skulle ju behövas två bilar typ... men vi får väl ha en köpgräns på typ två kassar var *haha* STORA KASSAR...
den var bra
jag har heller inget körkort
ush vad jobbigt det är att rensa pärlor
har så mycket som inte blir användt som ska läggas ut
längtar till helgen då vi antingen ska åka till norrköping eller söderköping.hoppas det inte bli en massa snö innan dess
-
då borde man ta en tur dit och shoppa kläder åt barnen så de har kläder ca ett år frammåt.är det säsongskläder de säljer?eller är det även sommarkläder oxå?Maria84 skrev 2008-11-19 11:27:50 följande:Jo visst gör det men man får ju inte så mycket grejer här hemma för samma pris. Jag menar går man in på nån klädaffär här så får man ju bara runt 5-6 plagg för en tusenlapp och vi har ju med oss massor hem. Hade tre fulla kundvagnar.
-
okej.har vart på många vårdc.besök men de vet inte vad det kan vara.sist blev jag hänvisad till gyn.det är ju inte billigt att spriga till vc hela tiden.när värken är som värst så kan jag inte ens röra mig utan att skrika av smärtaSkorpan08 skrev 2008-11-19 12:38:56 följande:Ibland kan man få ont i andra dela av kroppen som inte verkar logiskt överhuvud taget. Jag tycker du ska önska dig en riktig massage i julklapp. När jag var på massage så låg det fel¨på flera ställen i både bäcken och ryggrad. Nu är jag som en ny människa. Visst ledvärken i händer och fötter är kvar men mesta värken är som bortblåst.vad kostar det?Skorpan08 skrev 2008-11-19 13:51:05 följande:Jag ska nog gå på massage en gång till innan jul. Det är så värt pengarna!så söt han är,han verkar vara i full gång hela dagarna.Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-19 12:29:39 följande:Lite nya bilder Bilderna är klickbara..Söta Leo som söt pepparkaksgubbeMammas o pappas sötnosar tittar på tv:n i mammas o pappas säng en söndagmorgonÅrets julkortVincent visar att han kan stå upp i sin spjälsäng, så mamma o pappa sänkte den direkt dåVincent skrattar åt sin storebrorVincent borstar tänderna självSöta Vincent som söt tomtenisse...men Vincent är ju aldrig stilla så sekunden efter såg det ut så här..jag har inget körkort.jag kan följa med om det blir på en helg.Skorpan08 skrev 2008-11-19 12:30:36 följande:Jag följer gärna med på en tripp till Ullared. Jag har både körkort och STOR bil (minibuss). Men före jul kan det bli knapert med tid för min del. Men kan fråga maken. För han måste ju vara ledig då och ta hand om Elin.Men vi bör nog vara två i varje bil som har körkort för det kan vara jobbigt att köra hela vägen både dit och hem.
är det nån som är fikasugen?tänkte ha fika hemma på fredag om nån vill kika in på en fika.antingen förmiddag eller eftermiddag -
stackars liten.vattkoppor är inte skoj.våra barn har lyckats bara få några få vattkoppor.vissa barn kan bli fulla med dem på kroppendinana skrev 2008-11-19 15:58:49 följande:Jag skulle gärna komma på fika, men det beror lite på hur Molly mår.. kanske inte så kul om det nu är vattkoppor hon fått.ja det är dags att börja köpa julklappar.vi har nästan alla klara redan.klurar fortfarande vad man ska köpa till sonen som fyller 14 år snart.du har riktigt söta gossar.Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-19 18:14:15 följande:Familjetrollet: Ja, han är igång från det han vaknar på morgonen till det han somnar på kvällen, förutom när han sover mitt på dagen då Jag har tyvärr fullt upp på fredag, ska till kvinnohälsan först o sen kommer min pappa o då ska vi på stan o kika på julklappar till barnen.mysigt.vi är inte välkomna dit längre verkar det som,barnen får ju inte ens leka med varandra längre pga en liten händelse som skedde på dagis för några dagar sedan.X berättade själv att han hade råkat kasta hundbajs med en pinne på ebba och att hon inte han gå undan.inte nått att sura över tycker jag.vi är inte det minsta sura på X.olyckor händer lätt.JePaLuLi skrev 2008-11-19 16:11:10 följande:Kan tyvärr inte på fredag. Ska till Malin och snosa på lille Arvid
men man ser ju efter ett tag villka som är ens vänner...synd att det är så dyrt,annars kunde man testa detSkorpan08 skrev 2008-11-19 16:01:34 följande:Familjetrollet: Jag har turen att få gå på massage på min svärmors jobb. Dom har en massör som kommer varannan vecka och dom betalar bara 150:-/30 minuter. Skulle jättegärna komma på fika men fredag är redan fullbokad. Fm kommer en kompis med sin lille son och em sak jag till bvc med Elin.man önskar att man hade körkort iblandMandarin skrev 2008-11-19 17:15:48 följande:Jag vill jätte gärna följa med, men jag har varken bil eller körkort -
finns det nån som vet vad för olika matallergier som finns.våra barn har haft/har mjölkallergi och gluten.
vi ska kolla upp lillan igen då hon har problem med magen.vad för mat kan man vara överkänslig emot mer än röda grönsaker,mjölk,gluten,fisk och ägg?
bvc tror att det är mjölk som tösen är känslig emot.men hon har inte samma symtom som sonen hade
-
Skorpan08 skrev 2008-11-19 20:20:54 följande:Mjölkallergi kan yttra sig på olika sätt. Sen kan man vara känslig mot laktos och/eller mjölksocker.Man kan ju vara känslig mot det mesta i matväg och det kan yttra sig olika från person till person.
ja just det,mjölksocker pratade bvc tanten om.sonen hade ju mjölkallergi från födseln.hoppas de hittar varför lilan har problem med magen.vissa dagar är hennes mage som en fotboll.
jag vill syyyy.men min syrra lånar symaskinenimorrn ska det sys barnkläder.fann ett så snyggt tyg idag med retromotiv så det kunde jag inte motstå att köpa trots att det var mycket dyrt.
har du möjligen några symönster på enkla klänningar i stl 98-110?