-
köp en av varje och sälj den som inte blir använd på tradera?Wailea skrev 2009-01-08 22:44:26 följande:Fleecejacka från IdaT, kollade kurvan och enligt den är hon mittemellan 2 storlekar. I overall har jag bara räknat med ens torlek större men nu är jag tveksam. De gamla IdaT Fleecekläderna är rymliga men tänk om de ändrat dem då behövs det kanske 2.. Visst var det någon här som köpte när EST reade? Eller någon annan som har årets IdaT fleece i 86 eller 92?
-
jag tycker idat kan vara lite små i storlek, om man tänker på bodys och bodysuits. junior är en smalis, och trots att han har 92 i alla andra kläder är idat bodysuiten i 92 för liten för honom. när det gäller tröjor har han en som sitter som en smäck i 92

-
jag har inte hittat fleecekläderna nånstans, om de finns finns de inte i rätt storlek, inte ens till fullprisAri Gold skrev 2009-01-09 08:39:26 följande:Fleecetröjorna tycker jag är riktigt små också...men enligt vår lokala butiksägare har de gjort dem större på senare år. Jag har inte haft någpn på ett par år nu. I alla fall....det där med att handla IdaT till 50% från Danmark tycker väl inte jag låter så supersmart om det inte är något särskilt man är ute efter som absolut inte finns här. Det blir ju med tanke på valutan lika dyrt som att handla på 30% rea i Sverige.
så eftersom jag gett mej den på att få hem ett fleeceset till junior får det väl bli från danmark då
-
jo men den största var 86 eller 92 och jag ville ha minst 98Ari Gold skrev 2009-01-09 10:25:39 följande:Bubbel på stan har ju fleecetröjorna....men var det så att de inte tog in stora storlekar eller? Har för mig att vi var där och kollade ihop. Jag har köpt på Cacau tidigare och de hade även stora (104 hade jag senast) men de har ju slutat ta in idaT.
så inte där heller tyvärr
-
tack, men det är fel fleeceMs Ms Kanga skrev 2009-01-09 11:00:39 följande:på gigikids.jetshop.se/default.aspx?main=ShowPag... verkar de ha Ida T fleecen i storlek 98 och dessutom till 50% rea
(den ska vara blå med lejon)
-
jackan har jag sett i butik1 och 1 är 3 skrev 2009-01-09 11:45:25 följande:Milimina: Såg nu, 98a... tror inte jacka/byxa funnits i sverige lejon, men jag kan ha fel. Men IdaT.dk har ju den, håll tummarna och vänta till den 24e så blir de 50%
men de hade inte storlek tyvärr. så jag väntar ivrigt på 24 jan och sambeställningen från idat.dk nu
-
gissar att mega brukar rea sina också? de har ju haft en del reima inne, så jag tänkte också kolla om det finns där men billigare ändåAri Gold skrev 2009-01-10 14:59:13 följande:Ganska rymliga i storlekarna. Jag har oftast köpt mina i butik framemot mars när de reat ut dem. Men de finns säkert på nätet någonstans. Brukar gå att hitta fräscha begagnade också. Reimans enda nackdel är att de lätt blir ruggade på knäna eftersom de inte har några förstärkningar. Om man köper begagnat och är rädda att de ska ruggas igenom kan man förstärka själv genom att fästa självhäftande nylonlaglappar på insidan av yttertyget. Man tar upp en söm i innerfodret och klistrar från insidan = syns ej utifrån.
eller när rear de ut vinterkläderna? får ju inte missa det isf
-
pop-overallen har varit bra men jag retar mej som fasen på att benen är så korta... spela roll hur varm den är om den glipar mellan skorna och benen liksom.
-
jag lade också en beställning på en didrikson-jacka till junior inför nästa år. skulle gissa att han kan ha den i början på vintern därefter med, men det får vi väl se
hoppas det finns kvar. tog en röd TJEJJACKA
fånigt att de gör olika jackor beroende på vad barnen har mellan benen, vad spelar det för roll?
-
imorn ska vi förbi lilla w och klämma på mikkline-overallen jag la en order på förra veckan. hoppas den är lika fin som den ser ut på bild, och att den inte är så ballongig... den verkar iaf smidig
men först, visning på bb