• milimina

Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!

jag fick också svar från hannas, röda jackor var slut i 100 med frågade om det finns gröna, vi får väl se.

♥junior 0608♥bäfsen bf 090302♥ snart blir det bebis!!!
  • milimina
    Lille Mammsen skrev 2009-01-13 08:36:49 följande:
    Dom har ändrat lagerstatus nu....men e den röda "tjej" jacka? Passar väl kille med Hur grön e den gröna? JaJa...stl. jag sökte fanns ju iallafall inte
    ja jag vet, skitlöjligt. visst, den är lite annorlunda i modellen man faktum är att en snävare insvängd jacka passar junior bättre

ska kolla om det finns nån grön då!
  • milimina

plockade upp en mikkline-overall från lilla w idag, jättefin var den! blir perfekt till nästa vinter och förhoppningsvis inte lika kort i benen som pop-overallen är.

• milimina
    Lille Mammsen skrev 2009-01-13 19:35:56 följande:
    färsking här...lilla w ??
    www.lillaw.se/

• milimina

haha jag som inte skulle handla nåt mer nu har jag både köpt en meandi-overall och lite grejer på est:s slutrea. fast det var en eftersuktad molo bodysuit, en småfolk body till bebisen med matchande småfolkströja till junior, en katvigpyjamas och lite strumpor inte så farligt med 624kr för allt det tycker jag.

• milimina
    TineK skrev 2009-01-17 17:56:10 följande:
    Köpte också en molo overall till nästa vinter idag 50%. Skippade Didrikson men här finns för bra priser: www.h2u.se/index.php?page=Home Overaller för 350:- Vilken affär är Små knyten?
    ari,

samfrakta? eller är du nöjd på jackfronten?
  • milimina
    Lejån skrev 2009-01-18 13:20:07 följande:
    Å vad jag blir osäker nu hur jag ska göra. Vill ju ha en smidig overall så att han kan gå i den men vill ju också ha en som är lätt att ta av och på. Varför ska det vara så svårt att välja för!?
    jag köpte en mikkline till nästa vinter som verkar suverän! både smidig att röra sej i och lätt att få av och på
  • milimina
    Lejån skrev 2009-01-18 15:11:58 följande:
    Ja det är eg. en sån som jag hade tänkt mig. Har bara inte hittat någon
    vilken storlek är du på jakt efter?
  • milimina

kolla tillväxtkurvan och följ hans linje så ser du hur lång han troligen är i mars -10, så hamnar du nog rätt det har jag gjort med juniors kurva. han är iof lätt för han ligger exakt på medel

junior hade 80 i sina vinterkläder förra vintern, han var 1½ i feb. de passade fint hela tiden, och han skulle enligt kurvan vara runt 83cm eller så i mars. det stämde nog hyfsat bra även om vi inte mätte honom just då. han växte i stl 86 på innekläderna nånstans där men ytterkläderna kan ha varit ganska generösa i stl.

• milimina

just det, skulle ju tillägga att 86 har jag inte spirungit på men väl 80. kidsbutik har några mikkline, men kolla mikklines egen hemsida och deras åf, jag googlade fram ett par till butiker (som inte hade rea iof men man kan ju ha tur!).

• milimina
    Dolce Vita skrev 2009-01-21 18:06:00 följande:
    Dolce Vita skrev 2009-01-21 12:20:23 följande: Åuffar lite för mitt egna inlägg Ngn som har ngt tips?
    kolla tillväxtkurvan och se hur lång hon beräknas vara då, enklast och rätt bra uppskattning.
  • milimina
    TineK skrev 2009-01-22 20:35:58 följande:
    Nu är jag lite sur. Me like hade tydligen 50% på reapriset den 20 och samma igår för alla. Någon som läser tråden borde ju vara medlem där och kunde tipsa om detta? Nixpix, snålt, så nu är det slut tipsat för min del! Jag som hade ett guldkorn till att bjuda på...!
    det bar ju tipsat om det!
    charmmiss skrev 2009-01-22 20:43:58 följande:
    TineK skrev 2009-01-22 20:35:58 följande: men hallååå jag tipsade ju om det igår i tråden.
    jepp jag såg det men hittade inget jag ville ha eller som fanns i stl
  • milimina
    Thats me skrev 2009-01-27 11:15:33 följande:
    hej.. någon som vet någon internetaffär med LITEN JAGs sovpåse med texten GODNATT MIN SKATT???
    jag fyndade den på rea hos minidani vet inte om det finns kvar dock.
  • milimina
    Thats me skrev 2009-01-27 11:51:45 följande:
    den butiken är stängd:(
    åh... trist för det var nästan halva priset på den där.
  • milimina

vi använder alla kläder på dagis det är ju det de är till för - att användas! och hittills har jag inte stött på nån fläck som galltvålen inte bitit på vet att många säger att de inte tycker den funkar men här tar den allt, inklusive gamla intvättade fettfläckar! men den ska vara flytande jag har en lösning på 1/5 galltvål och 4/5 vatten i sprayflaska som jag sprayar på fläckar innan jag lägger plaggen i tvätten. tar outspätt om det är riktigt svåra fläckar, och ibland en liten klick i tvättmedelsfacket på maskinen om det år många plagg med fläckar.

jag köper inte fler kläder än att de blir använda. så junior använder alla sina kläder innan vi byter storlek och jag lägger undan de urvuxna till nästa barn. det jag gillar mest med märkeskläderna är att de behåller både färgen och formen så fint! alla hm- och lindexkläder ser ju ut som trasor efter ett tag...

• milimina
    Mitt livs lycka skrev 2009-01-31 20:44:30 följande:
    ska man skriva in någon kod?? det tredje plagget dras inte bort när jag kommit till kassan...
    om jag minns rätt så stod det att man får en ny summa manuellt om man väljer förskottsbet, och korrigerat på fakturan om man vill ha det. betalar man med kort dras bara den korrekta summan även om fulla beloppet blir reserverat till att börja med.
  • milimina

sen på bollen som vanligt

• milimina

jag har beställt från liten corrrelin och fick snabb bekräftelse med nya summan äntligen fick jag tag på en bulle-tröja till junior sen blev det en hugin&mugin som fick följa med på köpet. 158kr inkl frakt, det gillade jag

• milimina
    Ari Gold skrev 2009-02-03 14:36:53 följande:
    Vår lokala barnbutik (Bubbel) i Örebro har sänkt till halva reapriset nu...jag handlade grejjer där för 1100 idag som hade kostat 3500 innan. = Bra rea!
    å det säger du nu? jag som kavade runt och surade på stan för att lindex har plockat bort alla rea-grejer nu kommer jag inte orka in på en vecka igen och då är väl allt slut.
Svar på tråden Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!