• septbebis

Unga Mödrar (spoilertråd)

Spoliers här.

• Svar på tråden Unga Mödrar (spoilertråd)
  • 2tomtaro4troll
    C060908 skrev 2010-07-12 21:25:57 följande:
    Jo fast det kan ju faktiskt tyvärr vara så att han inte har några rättigheter till henne, eftersom han inte är pappan..

nej men vanligtvis så placeras barnet hos en person den känner sedan tidigare än på ett tillfälligt "barnhem"
    André-0502, Leon-0709, Bella-0903, Bebis-1008
  • C060908
    2tomtaro4troll skrev 2010-07-12 22:03:19 följande:
    nej men vanligtvis så placeras barnet hos en person den känner sedan tidigare än på ett tillfälligt "barnhem"
    Jasså? Hmm.. Rätt knepigt det där.. Stackars Isabella iallafall förvirrad hon måste vara över hela situationen nu..
  • Supermamman71

Och så sitter alla ofelbara mammor och förfasar sig över stine den där dåliga stine vi aldrig gillat riktigt.
    Men jag lider nu en massa med stine för om det nu är hon som är skyldig så förfasar jag  mig en massa för att ej någon sätt vart det lutat. nej man kan faktist ej klandra denna tjej helt igenom för hon har nog haft ett helvete i livet o levt med en dep länge men som ej varit påtaglig innan.
    Hoppas nu då hon kan få bra hjälp och sen återförenas med sina barn igen...

• Nyfiken gul

jag förstår att Stine har mått dåligt en längre period och hon är väl ganska typisk för en som vuxit upp med en alkoholiserad förälder att man ska försöka få kontroll över sitt eget liv och det man KAN kontrollera - tex sin vikt som det var prat om ett tag..

Jag tror att Stine är en kontrollmänniska och hon sa ju flertalet gånger under seriens gång att hon ville helst sköta allting själv för hon litade inte annars på att det blev gjort.  Och det var väl tyvärr misstaget som gjorde att lille Benjamin råkade illa ut. Hade hon vågat lita på Benno och andra omkring henne och därmed tagit emot hjälpen så hade det inte gått så här långt.

Och det är väl lite granna det här jag menade med tidigare inlägg om att skylla sig själv...  Hon har ju klart varit medveten om sin kontrollerande läggning i många år att det inte kan ha varit någon nyhet att man en dag inte längre orkar sjläv..

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • annakohler

eftersom ni är experter på att hitta sidor där man kan läsa om händelsen o så vidare kan ni inte då länka dit eftersom jag inte finner något på dem sidor ni har sagt snälla

• HullaDk

Jag hört det meste på baby.dk där många av mammorna från serien är med.
    En del finns på Stines fb gruppe, men det mycket skitsnak där tyvär.

• C060908
    HullaDk skrev 2010-07-13 11:26:11 följande:
    Jag hört det meste på baby.dk där många av mammorna från serien är med.
    En del finns på Stines fb gruppe, men det mycket skitsnak där tyvär.
    upplevde tyvärr också det på stines fb grupp att det var en rad olika påhittade berättelser och en massa skit snack riktigt tråkigt..
  • Nyfiken gul
    annakohler skrev 2010-07-13 08:50:41 följande:
    eftersom ni är experter på att hitta sidor där man kan läsa om händelsen o så vidare kan ni inte då länka dit eftersom jag inte finner något på dem sidor ni har sagt snälla
    det finns länkat till nyhetssidor ett par sidor längre bak i den här tråden
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Peecock

Den där stine måste ju fått hjärnsläpp.Stackars Bebis

Sen ett litet inlägg i förlossningsdeprissions grejsen. Jag tycker det slängt ngt fruktansvärt med det uttrycket nuförtiden. Det är från måååånga man hör som säger att dem har haft förlossningdepprission. Jag tycker det är vesäntlig skillnad på ett så allvarligt tillstånd som deprimerad och ett tillstånd efter en förlossning där ALLT är nytt,ovant,läskigt,massa känslor som far runt och man vet varken ut el in. Det är inte lyckorus eller depprission...man kan må dåligt och ok däremellan också....tycka allt är lite läskigt och svårt ! Man kommer långt med en inställning att det snart ordnar upp sig.

Svar på tråden Unga Mödrar (spoilertråd)