Inlägg från: AnnaKarin79 |Visa alla inlägg
  • AnnaKarin79

    Baluxbaben´s tråd

    Hej,

    jo det är bra här. Inga VAB dagar här heller, men det beror ju inte på sjukdom.. Ja ngt gott ska det väl komma med iallafall.. Jens och Lukas har båda två varit småsjuka nu i två veckor, även jag lite grann ( förkyldning och så..) men det är inte så farligt.

    Vi tänkte ev gå till Grönan helgen 6 eller 7 dec, om ngn vill haka ( ev kommer min mamma med oxå..) Det är gratis intreäde och några 'attraktioner' finns öppna, lite karuseller och skrattkammaren borde man kunna få barnen att göra iallafall.. Kanske tom även Lustiga Huset??
    Ja vad säger ni?

    Mysigt med semester!! Jag längtar och önskar vi hade ngn men jag ska inte klaga, ska vara ledig en hel del i jul och även om vi ska vara hemma så ska det bli skönt!
    Julafton blir nog hemma hos oss. Och sen hoppas vi på ett BRA 2009..

    Hur mår ni andra?
    Kul med Max som växer.. Och tänder De små riskornen - åh så sött!

    kram kram

  • AnnaKarin79

    vi kan inte den 14e.. tyvärr..

    Ja Grönan ska bli kul i helgen tror ni man kan dra med Lukas i Lustiga Huset??? Skrattkammaren och Veteranbilarna borde funkar iallafall..

    Saknar oxå att vara hemma....

    Nej än så länge kämpar vi på och hoppas på att vi ska slippa flytta, så klart. Det känns lite som wrost case och man kommer nog att dra på det så länge som det går..

    Hoppas visningen går bra Sophia! Ja det är ju inte bästa läget just nu, men man kan ju testa iallafall..

    Hur mår ni andra? Sjungs det några julsånger hemma?
    Lukas han sjunger om pepparkakor och räven som raskar över isen och annat.. Munnen går i ett.
    Lukas har nog inte varit så rädd för ljud och så. Men det kanske kommer..? Däremot har han börjat att bli lite försiktig när han ska gå ner för trappan, vill inte alltid gå ner själv. Men det har nog lite merd humör oxå..
    Vi håller på att vänja honom av med att sova när han är hemma. Det funkar rätt bra, han är inte ap-trött på kvällarna, vilket borde tyda på att det går ok.

    kram kram

  • AnnaKarin79

    Kul Camilla! grattis! Midsommar va? Syrran är oxå i vecka 12 så det blir väl runt samma tid då, antar jag..

    Grönan var kul. Även om Lukas var lite trött. Han åkte flygande elefanter och nyckelpigan. Ville även åka vilda musen, men vi sa att han är för liten för den ..
    Jag har haft streptokoker och varit helt däckad i flera dagar, igår var första dagen som jag kunde äta ngt på 3 dagar Knappt kunnat dricka för för ont i halsen.. Men nu är det pencillin som gäller och då går det snabbt!

    Grattis till huset, känns det bra? Skönt att ni fick lgh såld! Undrar som de andra, var ligger den?
    Dagiset låter bra tycker jag, bra personal kan göra bra saker med/i tråkiga lokaler! Hoppas att det funkar!

    kram

  • AnnaKarin79

    ja god jul tillbaka! visserligen lite sent så egentligen passar väl god fortsättning bättre..

    kan i feb, men den 8e så ska jag nog ha me and i party ( om ngn vill komma så självklart!!), men den 7e borde funka för oss.

    haft ytterligare en släng av streptokoker, vilket ledde till att vi kollade hela familjen, och även lukas och jens hade det, fast inte aktivt. nu e allt bra iallafall.

    härom dagen så satt vi på kvällen och pratade lite och helt plötsligt säger lukas:
    'uppe på berget är det bra,
    där finns ingen polis,
    där kan man gå naken
    och släppa en fis'
    hmm var han nu lärt sig den??? vi gravade, men tittade lite på varandra jag och jens.. man får börja akta sig alltså..

    hoppas alla haft en bra jul? tomten kom och alla var glada? mkt mat och fått vila upp er lite?
    Emma - hur mår ni? Går allt bra?

    kram kram

  • AnnaKarin79

    hmm nja inte riktigt av med kockorna än.. äter nu tredje omgången pencillin den Lucia, men skam den som ger sig??? Kommer de tillbaka nu, då ska jag byta läkare från Vårdcentalen till vem annars som helst tror jag.

    Annars har är allt ok. Haft en lugn helg. igår fick vi sova till halv 10! helt otroligt! grymt skönt, men halva förmiddaen försvann ju när hände det senast?

    Sophia -Skönt att komma iväg till solen! Klart att det är en macka i magen - vart annars försvinner mackorna när du ätit upp dem?? mkt logiskt tycker jag!
    Petra - hur mår ni? Är allt ok m C och M? Och med dig själv och E så klart?

    Jag kan lite var som den 7e . Sover era barn på dagarna fortfarande? Lukas gör det inte, så vi är flexibla med tider oxå.
    Vore kanske bra att ses ute i ngn park kanske?

    kram

  • AnnaKarin79

    hej,

    Anna - vad skönt! Hoppas iallafall att de kan reda ut vad det är, iallafall för er skull. Alltid skönt att få rätt information.

    Parken den 7 blir bra för oss. Man kan ju ta med en termos med lite kaffe, och fika på stående fot.. Har en svag känsla av at man iallafall inte kommer att kunna sitta ner så länge

    Ang. sovandet.. Om lukas sover på dagis ( vilket han tyvärr gör, då alla andra barn sover på dagis, om än bara en halvtimme) så somnar han sent, mellan nio och tio. Sover till halv åtta ngt, ibland åtta ( men då har ju han möjlighet att sova länge på morgonen). Om han inte sover på dagis, somnar han vid halv åtta, senast åtta. Sover ung lika länge på morgenen som vanligt.

    Jag har varit på kurs denna vecka ( riktigt kul, ang projekt ledning) och sen semester idag och imorgon. Tyvärr har jag fått till baka de elaka kockerna, för fjärde gången sen Lucia, så nu har jag äntligen fått en läkare som inte bara tar standard prover. Hoppas på förbättring och svar snart.

    Skönt att UL vad bra, Camilla.

    Emma - hur mår ni?? Hallllååå??

    Sophia, hur mår Anges?

    kram alla

  • AnnaKarin79

    även vi kommer, så länge som jag inte får ngn ny släng av feber under natten. har varit sjuk i veckan .. blää!

    bis morgoen!

    kram

  • AnnaKarin79

    hehe jag ska hålla tummarna!

    Kul att ses i lördags! Det var prefekt att vara ute några timmar på fm, sen låg jag med gott samvete i soffan på em och kollade på TV.

    Den 14/3 funkar bra för oss ( så vitt jag vet, har glömt kalendern hemma.. men kan inte tänka mig att vi skulle vara inbokade då). Såg att det är finalen i schlagerfestivalen den dagen- kanske kan vara ngt att se ihop??

    Anna - skönt att det löste sig med jobbet. Förstår om du blev lite sur och 'tagen på sängen' i lördags. Skulle iallafall jag blitt.

    Snart hemgång från jobbet, segt att jobba så här sent.

    kram kram

  • AnnaKarin79

    vi tänkte att vi bokar in och ses den 14e mars, om 'alla' kan. Bättre att boka in ngt nu, än att försöka få till en spontan date senare. det blir så lång tid mellan gångerna

    hmm.. vet hur det är att vara sjuk och sjuk och åter sjuk.. Trist som attans.. Hoppas ni blir bättre snart!

    a-k

  • AnnaKarin79

    synd!! men ni får det nog bra iallafall, ska ni åka alla fyra??

    vilka andra kan den helgen då? Vi kan iallafall, bokar in den helgen!

    Skönt att ni fick lägenheten såld! om inte annat är det skönt att slippa ha fler visningar ..

  • AnnaKarin79

    ojdå, men skönt att du kollade upp det. Med antibiotika så borde du väl börja känna dig piggare rätt snart, eller?

    så är den 14e bokad nu? ska vi ta tid och plats när det närmar sig?

    hur går det Anna, på nya jobbet? Visst var det i måndags du började?

    med oss är det bra. Jens har varit i Gävle och haft en del föreläsningar förra veckan och denna, så förra veckan och denna har vi maxat vår 'utnyttja barnpassnings'-kvot. . Är så tacksam för att man har föräldrar som har möjlighet att hjälpa till. Inte alla mor/farföräldrar som vill/har möjligheter till det.

    ha det!

Svar på tråden Baluxbaben´s tråd