Inlägg från: Sommarsuperhärligt |Visa alla inlägg
  • Sommarsuperhärligt

    Svensk/arabiska namn

    Dahlia80 skrev 2008-11-22 23:23:59 följande:

    Hej hopp!

    Jag och mannen är mitt uppe i en namndiskussion och skulle behöva lite hjälp. Han är helsvensk och jag är helarab och till våren kommer vårt första barn. Vårt efternamn är svenskt och jag skulle därför vilja hitta ett arbisktklingande förnamn men som också funkar i Sverige.
    Har ni några förslag?


    Har skrivit ett inlägg som du gärna kolla på, på Tips på bosniska flicknamn, i den tråden har jag nämnt arabiska underbara flicknamn namn som funkar i båda språken och  som bosniskan har tagit in till sig !
  • Sommarsuperhärligt
    Milkina cerka skrev 2008-12-29 01:40:29 följande:

    De vackrate "arabiska"("" kommer av min osäkerhet) jag vet är Noor el. Nour(vet inte vilken stavn. som är korrekt).
    Mirjam el. Miryam är också vackert i mina öron..

    Verkar vara sämre ställt med pojknamn - får be att få återkomma senare om jag kommer på ngt.
    Yones som ngn föreslog ovan är fint - men för mig förbundet med just e n person.


    Noor finns redan många av o det är ett namn som både killar och tjejer kan heta, så Nora där bara tjejer kan heta är bättre. Snälla tänk på lite variation, finns redan många med det namnet!!

    kolla på ett inlägg som jag skrev till tips på bosniska flicknamn, skrev underbara arabiska flicknamn med som även finns i bosniskan o funkar på alla tre språken
Svar på tråden Svensk/arabiska namn