Inlägg från: lillaMallan857 |Visa alla inlägg
  • lillaMallan857

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Nån som vet hur babyhörnan på backaplan har öppet idag? Tänkte att det är ju lucia.. kanske som en söndag? Försöker ringa men ingen svarar.

Vilken söt bild på Vidar! En riktig flörtis!

Mamma till Wilmer - 080214 - babywilmer.blogg.se
  • lillaMallan857

Va roligt att ni hade det skoj igår! Nästa gång hänger jag med! Örs var på julbord i torsdags och ska ut med grabbarna ikväll så hade jag varit bort igår hade vi ju knappt setts på tre dagar.. Nåja!

Jag tror säkert att babyhörnan hade öppet idag, vi skulle just dit för vagnens skull.. idag på morgonpromenaden ramlade ett av bakhjulen av i en jättebrant backe! :-O Så det var tur att Örs var med och kunde rädda oss... Iaf så kanske vi åker dit imorgon istället.

• lillaMallan857

Carina: Va skönt att allt verkar vara tillbaka till det normala igen! Inte konstigt om det blir helt knasigt när man reser så långt..
    Vi har fått en lekhage av Wilmers farmor i julklapp och vi har byggt ihop den, men vi har inte använt den ännu. Han rör sig ju lixom inte ännu utan sitter där han sitter, så vi får väl se när den kommer att komma till användning! Tror säkert att det är bra om man vill ha ett ställe där han är säker, exempelvis om man vill äta i lugn och ro eller så.. sen om han gillar att vara där det är en annan sak...

Fina bilder från drinkkvällen! Fina mammor!

• lillaMallan857

Jag måste ta mig i kragen och plugga lite step-koreografi idag, så vi blir hemma idag.. vi ska ha release på onsdag i Långedrag och jag måste verkligen plugga! Varför ska man alltid skjuta upp allt till sista minuten?! Men ändå tänkte jag försöka ta mig till allum imorgon för att kolla lite julklappar och även köpa en tomteluva och en röd t-shirt eller linne att ha på mig på releasen. Kanske någon som känner för att fika på allum? Jag åker nog ganska tidigt så att det inte hinner bli så mycket folk..

Carina: Jo, jag skulle ju kanske börja vänja honom vid lekhagen nu innan han rör sig runt för mycket, är nog ganska smart som du säger! Men lekhagen kan användas till så mycket mer har vi märkt, bland annar är det ett mycket bra torkställ för tvätt!

Igår var vi och hälsade på min morfar i Mölndal! Helt sanslöst va pigg han är! Tror att han ätit dunderhonung eller nåt. Han hade varit på luciakalas med pensionärerna i lördags och haft besök av sin syster i fredags men ändå ville han att vi skulle ut och promenera igår! Jag trodde att han skulle vara trött, men det blev 50 minuters skogspromenad utan några som hellst problem!

• lillaMallan857

A-S: Jobbigt med så dålig natt plus uvi.. hoppas att du får tag på läkare och penicillin fort. Brukar väl gå över hyffsat omgående bara man får penicillin.

Wilmer har åxå varit väldigt grinig nu på morgonen, han vaknade för tidigt och var redan trött när han skulle gå upp, ville inte somna om. Dessutom är han är hård i magen idag.. men han har lagt ett rejält lass här för en stund sen och verkar mycket gladare, springer runt i gåstolen med favoriten vattenkannan i högsta hugg!

• lillaMallan857

Sitter här med dagisansökningsblanketten.. någon som vet om man kan både söka specifika dagis och alla dagis i området?? Vill söka dom närmaste dagisarna i första hand men om vi inte får där så kan man ju ta en plats någon annanstans....

• lillaMallan857

Okej, då fyller jag i dom förskolor som jag i första hand vill ha och sen kryssar jag i att jag vill ha resten i området.. Vill ju hellst ha på gångavstånd hemmifrån, det finns säkert 6-7 dagis med gångavstånd från oss så förhoppningsvis..

Nu har lillen somnat efter att ha lassat ut allt bajs som inte kom igår! Phua, stanken av den blöjan var inte snäll.. det var nog första gången jag hulkat när jag bytt bajsblöja! Tjoohoo!

• lillaMallan857

Jenny: Wilmer sover oftast från 11-12.30 plus minus någon halvtimme kanske.. sen brukar han vara vaken tills dess att vi nattar honom vid 18.30-19 tiden.. så det är ju ganska många timmar, men han är väldigt trött och somnar oftast på några minuter i sin egen säng på kvällen.. väldigt skönt! Han är aldrig *peppar peppar* vaken långa perioder på natten eller kvällen, bara vaknar för att äta och somnar direkt igen.. Men vi har ganska fasta rutiner när det gäller nattning, han har ju krånglat så med sömnen så det kändes nödvändigt..

• lillaMallan857

Carina: Jag tror inte att det kommer att vara så svårt som man kan tro att sluta med nattsnuttandet.. När vi slutade med nappen så tog det 2 nätter med gnäll, sen hade han glömt den. Det var mycket lättare än jag trodde. Nu var det ju några månader sen, men jag tror att bebisar vänjer sig vid nya rutiner fortare än man tror!

Nu har jag varit en säng på allum.. köpte en babyvakt på claes olson för 249 kr.. Så vi får se om den är nåt att ha! Sen blev det några julklappar, är fääääärdig med klappandet! Skönt...

• lillaMallan857

Dexter är helt grymt! Vi kollar på nya avsnitt varje vecka! Det är ju så himla spännande nu.. bästa serien ever!

Stackars Alexander som är så sjuk... hoppas inte att det är något allvarligt.. säkert är det nåt litet virus eller så..

Vad brukar era små äta till frukost?? Det är nästan omöjligt att få i wilmer nåt annat än frukt och yoghurt fram till lunch. Han har ätit gröt fram tills för nån vecka sen då han inte ville ha det på morgonen längre.. har testat smörgås, funkar ganska bra, idag fick han omelett, gick ner lite grann.. men han verkar lixom inte hungrig. Idag åt han knappt 100 ml välling vid 5 sen en halv tallrik yoghurt med frukt vid 8 och nu vid tio fick han lite macka och omelett.. men det kanske inte behövs mer än så?

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV