Inlägg från: Lilla Ego |Visa alla inlägg
  • Lilla Ego

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Ååh, verkade ju vara himla bra grejor ju! Dom har öppet till 19 så man kanske kan lura med guben dit efter jobbet;)

Tack för fika Alex! Vad trevliga era grannar är! Kul att träffa André och Tobias också:)

Maria: När Filippas diarré/frekventa bajjande vägrade ge med sig sa läkaren att det kunde ta rätt många veckor innan bajjandet blev normalt igen efter en magsjuka när dom är såhär små. Kanske är efterdyningar av VKS?

• Lilla Ego

Jag var på Ilka häromdagen, finns en hel del pysselgrejer, rätt mycket plastsaker, typ sandlådeprylar (lastbilar, spadar etc etc) och så böcker och pussel. Väldigt bra priser på det mesta, köpte lite pärlplattor till kusinerna och maraccas åt F. (Min svägerska gjorde bort sig och sa att bebisen i magen inte kan vara en flicka för att hon "inte är en flickmamma, flickor gör ju bara pärlplattor och sitter inne" - så nu ska Erik få pärlplattor av mig i julklapp)

Vi tyckte att radhuset var för litet, vi bor ju redan i ett hus som vi kommer att växa ur så nästa steg är att hitta det där huset där vi kan bo i länge:) Det känns lite som att man skulle vilja hitta det innan priserna sticker i höjden när lågkonjunkturen vänder...Sen saknade det carport/garage och det har vi blivit bortskämda med att ha;) Men det är jättefint, helt klart...ska erkänna att jag tycker att det är skönt att vi inte blev förälskade i det här, hade inte velat buda mot er Micaela. Det hade inte känts kul alls.

Btw, dom chockhöjer vår hyra med 17.5% from 1/1. Jättekul. *surfar på Hemnet*

• Lilla Ego

Ja huvva, kikhosta har jag haft och det var riktigt läskigt (var såpass gammal att jag minns det). Hoppas verkligen att det är en vanlig hosta!

• Lilla Ego

Vi har barnstolspanik inför resan upp över jul..ringde o pratade med babyproffsen och de hade bara babyskydd kvar nu. Filippa hatade ju verkligen att sitta i babyskyddet när vi bytte, då var hon 4mån men nu när vi åkte med Alexandra häromveckan gick det helt plötsligt hur bra som helst. Törs vi hyra babyskydd tror ni? Hon ska åka ungefär 40 mil i det totalt på en vecka.

• Lilla Ego

Maria: Jag vet att det är säkrare i bilstol, hon sitter ju i Zento här hemma...men det finns ju 4mån som är lika stora som F så det borde ju inte vara så farligt tycker man.

Ok, här kommer lite bakgrund till frågan. Vi flyger upp till Luleå, sen ska vi åka hem till mina föräldrar (20 mil)) med min lillebror som åker från Lule samma dag vi kommer. Då slipper min pappa ta semester för att åka 40 mil totalt när Danne ändå har plats för oss i sin bil.

Våra alternativ är a) Ta med Zenton på flyget och riskera att den går sönder/försvinner och stå där utan någon stol alls på flygplatsen. b) Hyra babyskydd i Luleå och slippa släpa på bilstol på tåget till sthlm och sen flyget till Luleå.

• Lilla Ego

Jo, hemma hos mamma o pappa har vi redan en bilstol...så när de hämtar oss är det nemas problemas:)

• Lilla Ego

Jenny: De har stolar också men de var alla uppbokade över julen...nästa (eventuella) gång ska jag vara ute i gooood tid;)

Kan ju vara bra att känna till att Babyproffsen (åtminstone i Luleå;) har bilstolar för korttidsuthyrning om man ska iväg till någon/någonstans där det inte finns bilstol. 200 pix för en vecka kostar det...känns ju som att jag hellre betalar det än tar med Zenton på flyget:)

Vilka fiiiina bilder på Annie! Jättesöt!

• Lilla Ego

Mica: Jag ska också till tandläkaren nu, har tid på torsdag morgon..förra året kostade en undersökning 640:- här och då tog han tandstenen i det priset. Undrar om de har höjt eller om det skiljer mellan olika stadsdelar?

Lek&Buslandet var ju perfekt! Inhägnat och bra...bollhav o allt:) Liiiiite tråkigt fika var det ju men vad tusan;)

• Lilla Ego

Jag har XP och IE 7 och ser inte hela loggan, ser ELEINE JOHANSSON typ.

Var det något att ha på Merkotex? Ska till Sisjön o köpa grind nu, tänkte om det är värt att åka förbi o kolla?

• Lilla Ego

Mica: Ge inte upp hoppet hörru, man vet aldrig...deras smärtgräns kanske ligger under eran! :) Jag håller på er!

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV