Inlägg från: lillaMallan857 |Visa alla inlägg
  • lillaMallan857

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Linnea: Ja, bröllopet var kanon! God mat och trevligt sällskap! Också skönt att vara barnfri en kväll! Jag har lagt ut lite kort på bloggen om någon vill se!

Jag måste åxå tipsa om en sida med superfina barnmöbler... www.millimini.se är helt förälskad i klädskåpet.. men 7900 kr är för mycket att lägga tycker jag.. får bli något annat slags skåp snart, byrån börjar bli för trång trots att jag rensar bort en massa smått hela tiden! Skulle vilja ha någon slags byrå/skåp som man kan måla själv, eller dekorera på nåtgot vis. Hade varit roligt. Fast var vi ska ha det någonstans vet jag inte, redan överfullt här i lägenheten! Vill flytta till större snart! Det är som ett pussel här hemma, allt måste ha sin plats för att allt ska rymmas..

Mamma till Wilmer - 080214 - babywilmer.blogg.se
  • lillaMallan857

Jasså, det är fler som surfar på Hemnet idag! Tycker att priserna är ganska bra nu, kanske vore bra att passa på nu innan dom stiger igen.. ett likadant radhus i samma område som vi tittade på för några månader sen har gått ner typ 300.000 kr!! Och det finns fyra likadana till salu i samma område.. vill ha!!! hemnet.se/beskrivning/hemnet/304412

• lillaMallan857

Jennie: Haha, va äckligt!! Men va skönt för Leon att bajsa utan blöja!

Jenny: Jättesöta tomtenissar! Lite lagom pälsiga!

Linnea: Vilken jobbig dag ni hade igår.. Wilmer va likadan när han var förkyld och fick tänder samtidigt.. det var helt omöjligt att få honom att somna, det enda som funkade var att ta en promenad så han fick somna i vagnen. Det kommer att gå över, hoppas hon är lite piggare och gladare idag!

Micaela: Va skönt att hostan verkar bättre, men ändå bra att kolla upp det hos läkaren! Du får meddela sen vad dom sa. Wilmer får också för sig ibland att han inte ska somna själv och jag började ta upp honom lite för mycke ett tag så han vande sig vid det att om han härjar tillräckligt så kommer jag och tar upp honom.. men nu dom senaste dagarna har jag varit stenhård och inte tagit upp honom och nu går det mycket bättre! Igår somnade han utan ett knyst båda middagsvilan och på kvällen. Det gäller att vara mer envis än bebben, fast när dom är sjuka vill man ju trösta så klart...

Emelie: Herrejösses, det var inget dåligt arbetspass för Zoran! Hoppas att han får riktigt bra betalt nu!

Wilmer har börjat sova lite längre på morgonen nu, går upp 7.30 ungefär! Det är så jäääääkla skönt! Men han äter fortfarande vid 23 och 04 ungefär trots att han äter maaaaassor på dagarna.. känns lite onödigt, men han är ju verkligen hungrig och slukar en hel flaska varje gång.. så jag håller ut ett tag till och ser om det ger med sig.

Hoppas att ni får roligt på lek och buslandet idag! Vi hänger med nästa vecka om det blir en träff där då!

• lillaMallan857

Jag mailade till panduro om att mina tapeter blivit förstörda pga dom där väggdekorationerna.. och dom vill skicka mig ett presentkort på 300 kr som kompensation.. vad tycker ni? Jag tycker att det känns lite snålt.. vi kommer ju att få betala mer än så för tapeterna när vi flyttar. Vad kan det kosta att tapetsera om ett rum?

• lillaMallan857

Micaela: Vilken tur att det inte var någon fara med Alexander, hoppas att han håller sig frisk nu då!
    Jag vet inte om vi kommer att få betala tapeterna när vi flyttar men jag tror ju det.. dom är så himla petiga på stena, försökte skylla på oss när en av spisplattorna var sönder. Fick en utskällning att si och så gör man när man sätter kastrullen på plattan och att om det blir så här igen på den nya spisen så skulle vi bannemej få betala den osv osv.. men jag tycker ju att lite slitage får man ju räkna med, man lever ju ändå här och använder sakerna..

Goa bajshistorier! Wilmer ska alltid ta på snoppisen när jag tar av blöjan och om det då är en massa bajs där så blir det lätt bajs överallt. Om pappsen är hemma brukar han få vara med och hålla i nävarna medans jag byter blöjan..

• lillaMallan857

Jösses vilken liten sovare!! Wilmer sover bara ett pass på dagarna numera, runt 2 timmar har det varit dom senaste dagarna, i söndags sov han 3 timmar!! Idag sov han bara en timme.. och på natten sover han från 19-07 ungefär, med två pauser för välling.. tycker att det är ganska mycket, men dom behöver det väl dom små liven..

Det var en dyr tur till tandläkaren... jag skulle verkligen behöva gå på kontroll, det var flera år sen sist, men det är inget jag prioriterar direkt..

• lillaMallan857

Ann-Sofie: Va skönt att de gått så bra i natt! Håller tummarna för att det vänder nu! Han har sovit i erat sovrum fram till nu eller? Kanske han är väldigt lättväckt har störts av er på nätterna så att han vaknat..?

Lotta: Gott att få hem pappsen idag! Alltid skönt att vara två!

Jag har visst börjat prata i sömnen igen.. har perioder då jag pratar väldigt mycket. Örs hade vaknat härom natten att jag legat och sjungit vaggvisor i sömnen..

Är det nån som kan tipsa om nån bra och inte alltför dyr babyvakt? Vi har ingen för det behövs inte här hemma eftersom det är så litet. Men på jul ska vi sova hos mina föräldrar och då vill jag gärna ha en när han går och lägger sig och vi är uppe på kvällen.. Sen får vi väl användning av den i framtiden om vi flyttar till större. Ska kolla lite på Tradera..

• lillaMallan857

Jo, föresten, 21 av 49 personer som var med på bröllopet i lördags har fått vks!! Förvånad Nettan (bruden) messade igår och frågade om vi hade klarat oss! Kände mig lite skum i magen igår, men det gick över efter att jag ätit lite lunch, men nu känner jag ingenting idag så vi har klarat oss! *phu*

• lillaMallan857

Maria: Gaaahhh, säg inte så!! Hoppas verkligen att vi klarar oss...

Jenny: Jag har haft vks en gång för några år sen och det var helt klart det värsta jag varit med om i sjukdomsväg.. det bara sprutade ur alla hål och jag fick inte behålla ens vatten, kom upp två sekunder efter att jag druckit. Grym kramp i magen eftersom kroppen hela tiden ville spy men inte hade något som kunde komma upp... huuuaaa... låg helt plakat i flera dagar. Detta kom på juldagen så ett plus var ju iaf att jag inte la på mig nåt av allt snask jag ätit under jul...

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV