Vilda bebisarna jollrar vidare IV
Jättefint kort på bröderna, Linda!
Har du åxå fått kort idag, Emelie??
Jättefint kort på bröderna, Linda!
Har du åxå fått kort idag, Emelie??
Brevbäraren: Men vad spelar det egentligen för roll om man lägger korten i påsen istället för direkt i lådan?
Tack för alla kommentarer om Wilmers kort! Jag är jättenöjd och det kommer att blir fina julklappar! ![]()
Stackars lilla Freya! Inte konstigt att det gjort ont i tån... Hoppas att ni får hjälp med detta fort och att det inte blir några problem att ta sig dit med buss/spårvagn, brukar väl ligga ganska lättillgängligt såna ställen...
Camilla: Va skönt att åka bort!! Gott med lite värme! Är det ni tre i familjen som ska åka?
Maria: Oj, utvecklingssamtal.. klurigt! När ska du börja jobba igen? Du får väl säga att du är supermotiverad att komma tillbaka och jobba... eller nåt!
Idag har Wilmer fått vanlig havregrynsgröt till frukost! Är det nån som testat det? Jag blandade ut den med lite magno/bananpuré och han slukade en hel skål! Trodde att han skulle tycka att det var jätteäckligt, men icke! Det blir ju rejält mycket billigare om han äter vanlig gröt istället för den dyra babygröten...
Jag skulle ju tro att vanlig havregrynsgröt är mer mättande, känns ju mer riktigt på nåt vis.. men jag vet inte.
Jag gjorde åxå som vanlig havregrynsgröt fast utan salt. Kokade det några minuter extra så att grynen ska bli extra mjuka.
Funkar det bra med såna halkstrumpbyxor? Wilmer har börjat åla sig och det märks att han vill få grepp med knäna men han halkar bara.. funderar på om det skulle vara vra med såna strumpbyxor, då kanske det blir lite fart framåt, nu går det bara bakåt och runt..
Ja, nog är det ett tag kvar tills han kryper, men dom senaste dagarna har det verkligen gått framåt(läs bakåt
) på den fronten! Det märks att han inte får lika mycket panik om han hamnar på mage längre, förut låg han bara med armarna rakt ut och benen rakt bak och sprattlade och var arg! Nu lyfter han överkroppen på raka armar och böjer benen och försöker lyfta sig! Han är ju så stabil nu och han står utan problem om han får något att hålla i.. har lagt upp en bild på bloggen!
Wilmer har minskat sin dagssömn denna veckan åxå.. förra veckan sov han ett drygt 2 timmarspass per dag. Men denna veckan har det varit en timme och idag var det bara en halvtimme och han verkar inte speciellt trött heller.. ![]()
Va synd att det inte blev något med huset.. Men som Linda sa så kommer det säkert snart ett ännu bättre hus!
Ha det så trevligt på julfesten! Ta det lugnt med glöggen och musten! ![]()
Suck, nätterna blir bara sämre och sämre här... i natt har det varit mest 2 timmarspass och tre vällingflaskor har gått åt... problemet är att han hela tiden rullar till mage och kommer inte därifrån. Så han rullar till mage i sömnen eller när han är halvvaken och försöker somna om men vaknar av att han ligger på mage och blir jättearg. Det är så tröttsamt!! Han är 10 månader och har glömt hur man rullar tillbaka till rygg! Hur ska jag få honom att inte rulla? Finns det någon slags sele eller nåt man kan spänna fast honom i? Har försökt att lägga kuddar runt så att han ligger ganska fast, men han fixar att rulla iaf...
Längtar tillbaka till tiden då han sov 19-05 i ett svep... känns väldigt långt borta just nu..
I natt har han sovit lite bättre.. Behövde vända honom en gång vid 21, sen var det välling vid 00 och 04, sen gick vi upp vid 07:30. Så jag känner mig lite piggare idag!
Men det är jobbigt med såna nätter då det är gnäll heeela tiden..
l . hvn x wasxzgbn tn ftcT xtxxxxxxxxx