Inlägg från: lillaMallan857 |Visa alla inlägg
  • lillaMallan857

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Det där sista var Wilmer.. riktigt imponerad att han hittade understrykningsknappen!

Iaf så var vi på toys r us igår! Lämnade Wili och Silla hos farmor som blev jätteglad över att få lite egen tid med honom! Jösses va mycket folk det var där! En sak är klar, jag ska aaaldrig ta med barnen att handla julklappar i en leksaksaffär! Va mycket gnäll och gråt det var där inne! Vid varje hylla stod ett barn och grät över något dom inte fick! Men vi fick iaf tag på allt vi skulle ha, julklappar till min systers barn och till min bästis barn.

Mamma till Wilmer - 080214 - babywilmer.blogg.se
  • lillaMallan857

Linnea: Fy va jobbig eran natt blev! Det är säkert tänder eller annat som spökar.. Hoppas att kommande natt blir bättre.. Jag kan åxå bli lite irriterad på Örs som sover sig igenom allt vad nattvak heter.. men han brukar gå upp med Wilmer på morgonen på helgen och då känns det lite bättre.

Mikaela: Va skönt att du fick sova! Det är allt bra med svärföräldrar och föräldrar som ställer upp och hjälper till!
    Wilmer äter som en häst på dagarna så egentligen borde han väl inte behöva äta på natten.. men jag orkar bara inte hålla på utan vill bara att han ska somna om så jag ger honom vällingen och han somnar ju om fort som tur är. Va bra att Alexander sover så bra nu, måste kännas jättebra och härligt för både er och honom!

• lillaMallan857

Nu ska vi iväg till babyhörnan med våran vagn.. den är helt kass, skitkvalité! Bakhjulen trillar av ibland och nu har det ena framhjulet gått sönder så att man inte kan låsa det.. hellst skulle jag vilja lägga lite emellan och få en bättre vagn.. får se vad dom säger.

• lillaMallan857

Ahhh, skrev precis ett lång meddelande som försvann... snark!!

Iaf så åkte vi aldrig med vagnen igår, ska ta det i veckan eller till helgen. Det kommer säkert att bli svårt att bevisa att hjulen åker av ibland, det kan ju lixom gå veckor emellan gångerna.. men det känns inte kul, tänk om jag står i nedförsbacke med hund och vagn och hjulen trillar av och jag kan ju inte bromsa vagnen när bakhjulen är av.. hmm.. nej, jag vill ha en annan vagn. Kollade ju på en teutonia men den var en del dyrare så vi tog inte den, men nu känns det som om det kan vara värt det att lägga lite mer och få en bättre vagn..

Ann-Sofie: Va skönt att det gått så bra att sova borta! Vilken duktig kille Eric är! Hoppas att det går lika bra för oss när vi ska sova borta på jul för första gången!

Emelie: Vi promenerar gärna någon dag i veckan! Någon dag som du tycker passar? Eller kanske en tur till Allum??

Ctrl+c

• lillaMallan857

Stackars Axel! Jag har ingen aning om kikhosta eller sånt, det är nog bäst att du ringer sjukvårdsupplysningen och kollar... Hoppas att det går över fort! Och synd med föreläsningen..

Är det någon av er som har teutonia fun? Det var den som vi kikade på när vi köpte vagnen.. tycker att den verkar käck..

• lillaMallan857

Linnea: Haha.. va kul med bolibompanamnsdag! Wilmer har ju ingen officiell namnsdag, men däremot några stycken inofficiella, bland annat på samma dag som Vilma och Vilhelm! Tycker att Wilmer ska få en egen dag, det är ju inte så himla ovanligt!

Fy va läskigt med barnmaten....

Alice: Va kul att du är nöjd med teutonia fun, alltid bra att höra vad folk tycker om den innan man köper.. Hur den är i snö spelar ju inte så stor roll, är ju inte många dagar per år det är snö här i Svedala, speciellt inte här nere i Götet..

• lillaMallan857

Jenny: Stackars lilla Inez som blev så rädd! Det kan vara helt otippat vad dom blir rädda för.. Vi var hemma hos en tjej i föräldragruppen för några veckor sen och hon hade en sån där batteridriven hund som skäller och gör volter.. Wilmer blev så rädd att han skrek hysteriskt när dom satte på den...

Hanna: Ja, man kanske skulle kolla på en sulky istället.. jag vill ju egentligen ha honom vänd mot mig, men han kanske är tillräckligt stor nu att sitta framåt. Ska faktiskt testa att vända på sittdelen nu när vi går ner till öf, för att testa hur han reagerar..

Lotta: Huuaaa.. det där lät inte roligt alls... hoppas han inte är sjuk utan att det bara är lite vanligt räserbajs..

• lillaMallan857

Fy va läskigt, Linda! Men vilken tur att killarna sett att det brann och kunde larma er! Det är verkligen en ruggig mardröm om det skulle börja brinna.. har hört att vårat grannhus hade brunnit för några år sen, det hade börjat på vinden och översta våningen hade brunnit ner... fy tusan...

Ann-Sofie: Såna dagar är inte roliga.. brukar funka med en promenad eller gå ut och gunga lite eller så..

Det verkade som om Wilmer gillade att sitta framåtvänd faktiskt.. Han klagade inte iaf och försökte inte vända sig om eller så! Kanske vi ska kolla på en vanlig sulky då, han är ju så stor nu.. bara jag som tycker att det är så tråkigt att inte ha ögonkontakt.. well well!

• lillaMallan857

Oooo, najs med kupong! Jag fick en sån med posten, men nu kan man ju skriva ut några stycken och hamstra på sig lite blöjisar! Den gäller ju bara året ut!

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV