Inlägg från: fru Elle |Visa alla inlägg
  • fru Elle

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Nä magsjuka är inget kul, fan ta all typ av magsjuka. Ni som har klarat er ifrån det än så länge hoppas jag slipper få det. Ann-Sofie två dagar före jul låter ju inte som någon höjdare.

Så himla skönt att Andre kunde vara hemma, för jag har nästan sovit hela dagen. Han är borta fyra dagar nästa vecka så om jag hade blivit dålig så hade inte varit så kul.

Linnea; Stackars dig att din magplåga inte vill släppa. Om inte den medicineringen hjälpe finns det något annat att få eller är det bara vila som gäller?

Mica; Vi kommer inte imorgon, vill inte utsätta någon annan för magsjukan vi har fått.

• fru Elle

Nu är vi på bättringsvägen men det känns i kroppen att man inte har samma energi.

Maria; Halsfluss är inte roligt, hoppas han är frisk snart.

• fru Elle

Carina; Välkomna hem från en härlig semester! Synd att det inte blev riktigt som ni hade tänkt med badrummet. Kan ju ta ett tag innan man kommer in i rätt dygnsrytm efter en resa. Så vi får hoppas att det snart ordnar till sig och att det går enklare med maten nu när ni är tillbaka.

• fru Elle

Jenny; Alltid tråkigt att höra att det är något som är fel, men skönt ändå att han inte måste operera fötterna. Kan inte vara lätt att göra det när de är så små. Har inte börjat köpa barnskor än så jag kan egentligen inte tipsa dig om någon bra affär. Har för mig att Josefssons har ganska mycket barnskor, Åhlens har jag sett brukar hjälpa till att prova ut skor. Kanske kan börja med nån av de affärerna om ingen har något bättre tips.

Alex o Maria; Nu blir jag nyfiken på vad det är för objektiv, var det det som ni tog de fina korten hemma hos Alex med? Passar det till Eos 400D vill jag gärna veta vad det heter.

Maria; Vad skönt att Axel verkar piggare, skönt att medicinen hjälpte.

Molly har inte spytt sen i början på veckan, men spydde idag vid lunch men det var mer som en reaktion på att hon satte i halsen. Annars har hon ärit som vanligt, välling, gröt och till mellanmål åt hon en hel banan och lite pure så hon ville ha mer. Kan man räkna henne som frisk från magsjukan/VKS eller vad det var hon hade? Ska träffa några kollegor och deras bebisar på jobbet imorgon och vet inte om jag bör gå dit med Molly. Vad tycker ni?

• fru Elle

Ska se om det blir någon reaktion på middagen och vällingen ikväll.

Linda; Vad roligt att Filippa sover så länge på nätterna nu. Välling är väldigt bra ibland . Tror det är därför Molly sover så bra med.

• fru Elle

Har för mig att Vincent ligger på Drottningatan, nära en butik som heter Charlotte.

Linnea; Grattis till vikariatet, härligt med en mjukstart så du samtidigt kan vara hemma med Annie.

• fru Elle

Lena; Surfade med in i fikatråden nu och låter tråkigt att ha det så, ni är ju båda föräldrar till Freya. Sen är det nog lätt att man inte säger så snälla saker när man har ett barn som skriker, svårt att hålla sig lugn då. Så ta det samtalet nån gång när Freya är mätt och glad. Om sambon inte tar något ansvar tycker jag att det är dags att han börjar nu.

• fru Elle

Hoppas ni får en härlig kväll hos Alex . Men det kommer ni säkert att få med goda drinkar och trevligt sällskap.

• fru Elle

Grattis till Vidar, fin bild på honom.

Kul att höra att ni hade kul igår, hoppas det kan bli fler gånger så jag missade.

• fru Elle

Kul med lite bilder från drinkkvällen.

Har funderat på lekhage tidigare, men nu tror jag inte att det hade varit så populärt hos M.

Mica; Jobbigt med huvudvärk, hoppas den försvinner fort.

Är det någon som vill fika på måndag?

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV