Inlägg från: fru Elle |Visa alla inlägg
  • fru Elle

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Alexandra; Vad det på kameraexperten.se som du hade beställt på? Hoppas inte det för det står att 60 personer har anmält det företaget för bedrägeri på aftonbladet.se för uteblivna leveranser.

www.aftonbladet.se/nyheter/article4029155.ab

Håller på att göra julgodis, hittils har jag gjort hallontryffel och nougat doppade i choklad (min kusin älskar detta enkla godis).

Hallontryfflarna hittade jag på www.dansukker.se som Kajsa tipsade om.

• fru Elle

Jenny; Vi kan väl ha shoppingträffar till våren, man behöver ju inte fika jämt !

• fru Elle

Tror det kommer att finnas en hel del på rean i år, finns mycket kvar i butikerna. När jag har hjälpt andra att shoppa så brukar de bli nöjda, så jag kan hjälpa till om ni vill. Ibland så kan det behövas lite hjälp för att man ska prova något nytt, något som man aldrig hade trott att man passade i. Sen är det ju inte altid som man känner att man kan lita på de som jobbar i butiken.

Nu har Molly åkt till Liseberg med farmor och farfar. De är barnvakt ikväll då jag och André ska på julbord.

• fru Elle

Alex; Ja det ska bli roligt, tror att M kommer att ha det bra med farmor och farfar. Det känns ju skönt att veta att hon är i trygga händer. Hoppas ni får det trevligt på festen!

• fru Elle

Maria; Det låter inte så roligt. Även om det kanske känns hårt så är det det enda rätta att säga att han bara är välkommen om han är nykter tycker jag.

Jenny; Vad mycket gott godis du har gjort, choklad med chili brukar vara gott. Idag ska jag göra mjuk kola med lite lime.

Måste ner på stan och köpa en till julklapp till min syster, men har ingen aning vad jag ska köpa. Vill egentligen inte gå ner på stan idag.

Var ett tag sen vi var på BVC med M, nästa gång vi har en tid är i slutet på februari och då ska vi på 1-årskontroll. Får nog gå dit i början på januari för att väga och mäta.

Fikar gärna med när julhelgerna är över.

• fru Elle

Alex; Det var ju galet länge, vad skönt att han har sovit så bra. Hoppas att ni hittar något på Ge-kås.

• fru Elle

En till som har börjat gå, vad roligt. Skönt att hon verkar ha bra balans och kan resa sig igen.

De senaste dagarna har M övat på att ställa sig upp mot saker och gå lite längs med möbler. Hon brukar sätta sig på rumpan men känsn ju soom hon likaväl skulle kunna ramla bakåt. Så idag tog jag fram hennes "trillkrona". Men då hon använde båda händerna för att slita av den så var det mer som den skulle vara orsaken till att hon ramlade.

• fru Elle

Carina; Det är roligt när man gör sådanna fynd, sen känns det ju ännu bättre när man hittar samma vara för ett mycket högre pris än vad man själv betalade.

Emelie: Förstår att du är trött när du jobbar så mycket, hoppas du får lite ledigt i alla fall.

Härligt att höra att Alexander är på bättringsvägen!

Molly har fått öppna två paket idag, pappa hade köpt Nikeskor. Ett par är lite stora och ett par var för små. Hade skrivit ner vilka storlekar han skulle köpa, men han tyckte de såg så stora ut så han köpte den minsta han kunde hitta. Hade hon kunnat ha i somras, synd för de var väldigt tuffa. Han ska tillbaka till USA efter helgerna så då får han shoppa fler .

• fru Elle

God Jul på er allihop, hoppas ni alla får en härlig jul! Idag kommer lite släktingar så här kommer bli full rulle. Så vet inte om jag kommer att vara inloggad här nu i jul.

Sen vill jag skicka många extrakramar till Mica och hennes familj. Om jag får önska mig något nu i jul så önskar jag att Alexander blir frisk.

• fru Elle

Linnea: De är storlek 18,5 på skorna, men funderar på att behålla dem till nästa . Men du kan få kolla på dem om du vill, pappa ska ju som sagt åka iväg igen efter jul.

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV