Vilda bebisarna jollrar vidare IV
Grattis på 25-årsdagen Jennie!
Nu ska jag titta lite på Kalle, ha en fortsatt trevlig jul
!
Grattis på 25-årsdagen Jennie!
Nu ska jag titta lite på Kalle, ha en fortsatt trevlig jul
!
Grattis Lotta!
Vi har haft en trevlig jul med mycket god mat och annat som hör julen till. Molly var på granen en gång och då stack den henne, sen fick den vara. Det enda jobbiga när man är iväg och det är lite fler personer än vad hon är van vid är att det blir lite tok med hennes sömn och sovtider. Hon har inte kommit till ro på samma sätt som hemma. Men det har ju varit lite fler som leker med henne och det blir lite mer stojigt, så det är väl kanske inte så konstigt.
Men vad mycket julklappar hon fick, hade trott att det skulle bli en hel del men det blev tokigt mycket julklappar. Hon fick mest leksaker och kläder men även lite annat. Tror hon fick 8 gosedjur (en del lika stora som henne själv och två gigantiska), två dockor, brioleksaker och andra träleksaker, läragå-vagn mm. Hon log åt allt och verkade uppskatta alla saker hon fick.
Allt kommer inte få plats i bilen hem, ganska sjukt egentligen!
Jenny; Låter inte så kul med ögoninfektion och det verkar ju som det är ganska smittsamt.
Jobbigt med svärmorsproblem, verkar som det är ofta det just svärmor som man stör sig på. Jag och min svärmor tycker väl inte alltid lika om saker och ting men vi får det att fungera ganska bra ändå.
CArina; Såg att du frågade efter grindar och babyskydds-saker. Vi har inte köpt så mycket men vi har köpt dörrstopp så att de inte ska klämma sig och lite annat på IKEA. Mycket billigare om du tar med IKEA-familykortet. Sen har vi köpt lite grejer på järnia. Sen har babyaffärerna säkert en hel del.
Mica; Vad härligt att höra att ni har fått komma hem och att Alexander mår bra igen. Måste vara underbart att se honom som vanligt igen, den bästa julklappen!
Min mamma är barnsjuksköterska, verkligen toppen att ha någon man kan fråga nära till hands. Hon pluggade sin vidareutbildning till barnsjuksköterska när jag var liten.
Den där rullgardinsgrinden har jag också sett, smidigt att den tar sån liten plats. Men jag tyckte att den var lite svår att stänga med en hand, men det är kanske något man lär sig.
Nu är vi hemma igen, har hunnit packa upp det mesta. Så skönt att vara hemma.
Maria; Vad härligt med en spa-resa i julklapp.
Eventuellt så ska jag börja jobba lite nu ivår, men inget som är bestämt än. Men det handlar bara om ett par timmar i så fall. Förstår att det känns lite jobbigt att börja att jobba heltid.
Angående syskon så tror jag inte att vi kommer att vänta allt för länge. Vill inte ha flera år emellan, men det är så himla svårt att veta vad som är bäst.
Vi har inga planer på nyår, de vi brukar fira med har inte barn. Sen har vi flängt så mycket nu i jul så vi vill egentligen inte åka någonstans. Ser faktiskt fram mot att laga något riktigt gott och ta det lugnt med familjen.
Tror jag och A ska ner på stan en sväng i morgon och kolla rean.
Ann-Sofie; Har sett tröjor med övningsgår på men inga byxor. Kan tänka mig att det ser tufft ut när han går runt i dem.
Carina; Låter inte trevligt att bli biten, hoppas det hjälper med Jennys tips. Skönt att det gick bättre med svärmor, är ju betydligt enklare när det funkar att umgås.
Jennie: Det måste vara tufft att klara allt själv, härligt med en "ledig dag" och bara tänka på sig själv.
Jenny; Den plockmaten lät god, vi har inte bestämt riktigt vad vi ska äta. Ska kolla lite recept idag tänkte jag.
Vi är bjudna på en fest i Stockholms skärgård över Nyår. Där hade vi i så fall sovit över så det hade inte blivit något problem med att väcka upp mitt i natten för att åka hem. Hade säkert varit en mycket trevlig fest men vi får vara "tråkiga" i år för vi orkar inte åka någonstans.
Maria; Grattis till platsen på förskolan som du ville ha. Kommer du kunna ha Vidar där med?
Mica; Låter ruskigt kallt med 17,5 grader, hoppas de kan fixa det fort så ni får varmare.
Vad härligt det låter med alla resor. Vill med åka iväg och bada och sola lite.
Molly började skaka igår, var som hon fick frossa. Men hon hade ingen feber, hade 36,6. Men en timme senare hade hon 38,9, gav henne panodil. På kvällen var hon som vanligt och hade åter igen ca 36,6. Hon vaknade vid 01.00 och hade 39,8 och skakade igen, fick två panodil till och kunde somna om. Vi sov till 10.30 och då var hon pigg och utvilad. Men vid 14 hade hon fått feber igen 39,8. Har gett henne panodil igen. Hon verkar inte ha ont och är inte snorig. Men hon är inte riktigt som vi är vana att se Molly, hon är lite slöare. Tycker att det är lite konstigt att febern kommer och går.