Inlägg från: gersime |Visa alla inlägg
  • gersime

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Tack åter igen för alla grattis! Födelsedagen firades lugnt med min familj med mat och tårta som mamma hade ordnat allt så jag hade kunnat ägna mig helt åt Annies tillfrisknande *underbart*
    Hon fick så mycket fina paket Men favvoriten var nog en cykelhjälm som hon själv tyckte hon var extremt snygg i
    Lördagen vaknade jag med feber och kim spydde igen så Kims mamma hade Annie under dagen och natte nså hon slapp bli sjuk igen, fick ju kims familj fira henne lite också, kunde de gott göra tycker jag då ingen mer än kims bror ringde och sa grattis på hennes födelsedag

Carina: Vad skönt att det vrkar vända lite igen Hejja!

Mica: lider verkligen med er Nu har ju Annie börjat sin inskolning så vill du kan jag komma och ta en promenad med Alexander så du får sova?

Linda: Låter som ni har fått rummet riktigt fint

Hanna: Vad skönt att ni mår bättre:D

A-S: Vikt och längd ¨låter ju toppen Han tar nog igen huvudeomfånget nästa gång

Ang sulky såg jag tyvärr försent att de reade ut Brio sitty för 795kr på barnens hus, var ju typiskt Ska nog också försöka införskaffa en snart, de svängbara däcken är inte allt för bra när vi åker upp till mamma och pappa

Gick kanon för Annie på dagis idag Hon stormtrivdes! Känns så bra! Hon var med och åt och skulle absolut äta själv med sked som de andra barnen, hon dog skeden på tallriken och ca varannan gång fick hon med mat upp till munnen, men hon var så stolt och nöjd ändå

Så ja då känns ju allt bra och livet känns som det än en gång ska ordna upp sig, ny bostad, jag har skrivit på kontaktet på nya jobbet, Annie har fått en förskola som hon trivs på... Så självklart måste jag få ett bakslag, tar upp telefonen för att ringa kim och säga att allt gått bra.. 3 missade samtal från Kim och ett sms där det står: "Volvo ska varsla igen och jag kommer troligtsvis få gå nu, ringer dig så snart jag vet mer men sitter i möte fram till 14 så kan inte svara.." så jaha, det var den lyckan det jobbigt att sitta här i ovisshet så hoppas han ringer snart

stor kram

• gersime

Nu ringde Kim: 15 Mars får han avgå Vi får tänka på allt possitivt som händer runt oss istället och hoppas han hittar nytt jobb snart *jätte lätt dessa tider*

• gersime

God morgon!

Hinner tyvärr inte skriva så ofta, har inte en minut över mellan inskolning och renoveringar
    Går kanon för Annie på förskolan Idag missar vi tyvärr frukosten för hon sover och vill inte väcka henne, känns som dagen inte blir så bra då

Lider verkligen med er som inte får sova Ni måste lova säga till om det finns något jga kan göra, var verkligen intew rädda att säga till! Önskar så jag kunde trolla så de kunde sova bättre

Emelie: Usch hoppas din svärfar snart mår bättre Hemskt när sånt händer

Kajsa: Skönt att första dagen gick så bra Hoppas verkligen vi hinner ses på några fikor!

Jenny: usch inte kul med förskylningar

oj nu hör jag Anniepanni bus så får göra henne klar för förskola... Funderar på att ta henne lite tidigare därifrån imorgon och komma på fika Lite fredagsmys

Kram

• gersime

Stort grattis på födelsedagen till de stora killarna Benjamin och Eric! Hoppas ni får en riktig kanondag med massa fina paket

Carina: Låter ju som en kanon natt Hejja! Ni klarar det jätte bra

Mica: Skönt att det går lite bättre nu Hur var natten?

Kajsa: Usch din stackare Hoppas du kryar på dig!

Linda: Hoppas Alexander mår bättre! Vad kul med öppet hus på brandstationen Förstår att det var en toppendag för Casper!

Linda: Låter riktigt gott det där Säg till nästa gång du får ett sånt ryck så vi kan åka till andra sidan stan

Jenny: Hoppas ni får en plats

Igår var jag och Annie förskylda och hängiga så hon fick stanna hemma från dagis men idag är hon där igen och sover middag där... Springer och tittar telefonen hela tiden ifall jag skulle ha missat samtal men nej då, så det går nog bra
    Jag målar i Annies rum och är nästan helt klar nu och då är självklart tapeten till hennes fondvägg försenad och kommeri tne förens v.10 Jag som ville få klart allt!

Torsdag-Söndag är vi på minisemester i Dalarna, jag ska på hockey torsdag och lördag annars ska vi bara mysa och åka pulka, gott att komma iväg lite

Ha nu en riktgit bra dag! Specillet de "stora" födelsedagskillarna

• gersime

Emelie: Hoppas det hjälper med kortisonet och att hon snart är prickfri

Mica: Skönt att natten igår var bra Gick det bra inatt också?

Maria: Tack så jätte mycket för igår! axel är så himla go, hälsa honom att vi snart får spela klart Kändes så dumt att lämna honom mitt i spelet

Kajsa: Hoppas ni snart kryar på er Låter verkligen inte alls kul

Verkar som Benjamin och Eric fick fina födelsedagar

Igår var Annie på dagis i 6 timmar utan problem Sov på middagen i 1,5 timme, trodde inte hon skulle sova så bra där
    Lämnade henne 10.30 idag och ska hämta vid 16 så hon får vara med på eftermidaggen också

Hade besikting av vår lägenhet idag, gick helt felfritt skönt!

Hoppas ni får en trevlig fika idag!

Kram

• gersime

Kommer in och skriver lite snabbt... Har -22grader och 60cm snö, kallt men väldigt mysigt har vi det

Grattis i efterskott Leon, Selma, Alexander och Evelina Hoppas ni fick riktigt fina födelsedagar!

Grattis Wilmer och Vida på födelsedagen! Ha en riktigt mysig födelsedag!

Ettårskalas, vilka dagar som vi kan:
    Hanna, André & Molly, kan 8/3, 28/3 och 29/3
    Emelie & Evelina 8/3
    Linda, Alexander och troligtvis Casper också 8/3
    Kajsa, Örs och Wilmer 8/3
    Linda, Kristoffer & Filippa 8/3
    Alexandra, André & Benjamin (vi är borta 10-25/3)8/3
    Carina & Elly 8/3, 28/3 och 29/3 (så får jag se om jag e ledig)
    Micaela 8/3 kan inte sista helgen för då har jag kill/barnfri helg...fyller år o ska ha en riktig tjejhelg!
    Linnea, Kim & Annie kan 7/3, 8/3, 21/3 o 22/3

• gersime

Glömde ju önska alla er med så snälla och goa hjärtan en mysig alla hjärtansdag!

Skriver mer närvi är hemma igen!

kram

• gersime

Stort Grattis William på 1årsdagen! Hoppas du får en mysig dag!

Nu har vi kommit oss hem igen Inte mycket till snö här hemma Som kallast hade vi -25grader men känns ändå väldigt mycket kallare här hemma med -4.
    Annie älskade att åka pulka Min kusins hund fick dra henne och gud vad hon skrattade

Ska nu försöka sätta mig och läsa igenom lite

Är det någon som ska springa/jogga/gå vårruset? Tänkte om det var fler som är intresserade kanske vi kan skapa ett litet lag

kram på er

• gersime

Stort Grattis i efterskott till Filippa!
    Linda: hehe ja badrummet skulle ju vara fint när filippa kom hem

Ann-sofie: Vad skönt att det verkar gå bra med inskolningen Är ni nöjda med förskolan?

Emelie: Ge saft på sked, Annie fick det när hon var sjuk och även i mugg men hon gillade det inte alls och fortsätter hålla sig till mjölk och vatten

Nä nu längtar jag till våren! Bort med alla sjukdomar och tjocka kläder!

Hoppas alla sjuklingar snart känner sig bättre!

Igår fick jag hoppa in som vikarie och jobbade heldag så Annie var på dagis 7.30-16 helt utan problem:-O Gick och tittade telefonen hela tiden ifall de hade ringt men hade vart helt problemfritt
    Annie hade målat en jätte fin alla hjärtansdg teckning igår, hon hade fått trycka sina händer med röd färg som ett hjärta
    Var den vackraste teckning jag sett
    Är så kul att se vilken snabb utveckling hon har nu fån dagis, hon vill härma alla andra barn, finns ingen möjlighet för mig att få mata henne, hon kan själv och kläder och skor vill hon försöka helt själv, går väl sådär men självklart får hon försöka

Nä ska bege mig till flyttlådorna igen så jag hinner klart en del innan jag hämtar Annie som jag vill hämta tidigt idag

Stor kram på er

• gersime

Stort grattis Elly på din 1årsdag! Har ni haft en fin dag?

Mica: Hoppas lille Alexander snart mår bättre stackarn! Skulle vara kul att snart kunna få träffa er!

Jenny: Oj vad vilken skillnad på håret!!:-O Kanske man ksulle testa, har gett upp hoppet om mitt hår.. Kanske värt ett försök till

Maria: Grattis till traderaauktionen! Hade mer än gärna följt med imorgon men min pappa kommer och byter taket i badrummet

Nu har Annies första engelska ord kommit Hon vinkar och säger ba-baj (bye-bye). Sägs ju flera gånger varje dag så det har hon snappat upp, men gör det även när hon vinkar hej till någon

Har inte hunnit skriva så mycket då jag jobbat 4 dagar denna veckan och på kvällen bara velat umgås med kim och Annie och sen somnat

Önskar er alla en trevlig helg!

Kram

• gersime

Stort grattis på din födelsedag Inez Önskar dig en fin dag!

Carina: Mysigt med lite badleksaker De blir ju glada vilken dag man än firar dem på Engelskan får hon ju automatiskt på dagis så hon härmar Svårare för mig som är riktigt dålig på engelska att ringa dit ifall det är engelsktalande personal som svarar

Kajsa: Vad han växer bra nu Duktig Wilmer Skönt med sovmorgon!

Kram

• gersime

Men oj vad man missar!!!

Stort grattis till er alla 3 som väntar små syskon Gud vad kul!

Stort grattis Alexander på din 1årsdag!
    Stor kram från mig och Annie!

Usch dessa magsjukor Hoppas ni snart mår bättre!

Var hos en kompis och hennes son igår, Anne och Oliver bytte nappar och skedar under hela dagen, vid 16 när de lekte för fullt bara han spydde rakt ut, massa, så antagligen vks Så sitter mest och väntar på att det ska börja på Annie igen Hur stor är chansen att hon klarar sig?:-S

Har inte vart inne på jätte länge! Jobbar, renoverar, springer på IKEA och försöker få tid i familjen så internet har jag inte tid med

Hade jätte gärna kommit på fika idag men vågar inte ifall Annie smittar så får ta det nästa gång...

Vill ge er alla en stor kram

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV