Inlägg från: lillaMallan857 |Visa alla inlägg
  • lillaMallan857

Jasså det är fler som gör julgodis! Jag har gjort tryffel och bananfudge! Svårt att låta bli att äta upp allt nu innan jul... fudgen blev sjukligt god!! Gaaahhh, och den bara står där i kylen och väntar på julen..

Micaela: Jag brukar ta vanlig naturell yoghurt, 3% och blanda med fruktpuré eller någon färsk frukt. Tar turkyoghurt om jag har hemma, det blir ju helt klart godast!

Hittade osötad nyponsoppa med äpple och vinbär igår på coop så det ska jag testa som mellanmål idag.. Wilmer har ätit tre skedar gröt till frukost idag.. han åt jättelite igår, bara några skedar varje mål... och han är inte jätteangelägen om välling på natten heller.. men det är väl nån fas som allt annat.. hmm...

Mamma till Wilmer - 080214 - babywilmer.blogg.se
  • lillaMallan857

Alex: Vart ligger huset ni ska kolla på??? Spännande!

Lena: Jo jag känner igen det där med att man ska gå runt och bära annars gnälls det.. ibland gäller det att vara mer envis än bebis och härda ut medans det gnälls. Jag tycker att ju mer jag duttar desto mer gnäll blir det.. speciellt om jag lägger honom i sängen och han börjar härja och jag tar upp honom så blir det bara värre nästa gång. Ju mer jag tar upp honom desto mer härjar han. Så ibland får han härja färdigt och efter det är det inga problem!

Vi var med vagnen på babyhörnan igår. Det var tydligen ett vanligt fel på den vagnen att bakhjulen lossnar, men dom lagade det medans vi var där och nu ska dom sitta fast.. hoppas att dom gör det nu då. Men det känns mycket bättre nu, vagnen är ju bra i övrigt även om det inte är nån superkvalité..

Vi kan inte fika idag, Silla är hemma plus att jag ska ha bodystep release ikväll och måste plugga det sista. Pluggandet är ju så segt, inge kul.. det är ju när det sitter och man står där och ska köra som är det roliga... nåja, tummer ur röva, ändan ur vagnen...

• lillaMallan857

Linda: Det är Ekströms osötad nyponsoppa, fanns även blåbärssoppa men det vågar jag inte eftersom Wili blir hård i magen av blåbär.. Iaf så är det varken socker eller sötningsmedel i, det söta kommer från frukten står det.

Lindis: va bra att det går framåt med vällingen! Bara att kämpa på nu då..

• lillaMallan857

Bananfudge:

50 g skumbananer (ca 10 st beroende på storlek)
    2 dl socker
    1 dl vispgrädde
    50 g smör
    150 g vit choklad

Klipp skumbananerna i små bitar och blanda med smör, socker och grädde i en kastrull. Värm på svag värme tills allt smält ihop. Småkoka under omrörning i 10 min.
    Rör ner chokladen och rör tills det blir en jämn smet. Ta av kastrullen från värmen och rör om tills smeten svalnat och blivit ljusare. Häll upp smeten i en smord form (ca 20x30 cm). Låt stelna och skär upp i små bitar.

Detta blev sinnessjukt gott!!

• lillaMallan857

Linda: Den ska  jag åxå testa! Låter supergott juh!

Idag fick Wilmer pannkakor som mellanmål! Han fick sitta och pilla i sig det själv, det tyckte han var jättegott! Blir så glad när han äter nåt som jag lagat! Fast alla barn gillar väl pannkakor??? Så nu har jag delat upp i små burkar och fryst in, perfekt att ta upp som ett litet mellanmål med fruktpuré till. Tips tips...

• lillaMallan857

Stackars Alexander, Mica och pappa... Va tråkigt att spendera Alexanders första jul på sjukhuset.. men förhoppningsvis kryar han på sig fort och dom får hem honom igen! Massor me kramar till er!

Alex: Hade ni det trevligt på 3 års dagen?? Vi hade två års förlovningsdag i söndags, men det hade vi båda glömt bort, jag kom på det igår.. Wilmer blev ju 10 månader samma dag så vi firade honom och glömde bort oss själva.. Nåja, vi ska få barnvakt en dag i mellandagarna och gå på bio och restaurang, så vi får fira lite extra då!

Releasen igår var superkul!! Vi hade klätt ut oss till tomtar och spexade lite extra! Det är alltid kul att vara lite fler instruktörer, blir lite mer fart då! Sen fick vi var sin julklapp, en chokladkartong, av en tjej som alltid är med och tränar. Hon bor i Angered men åker runt hela stan bara för att vara med på Bodysteppen! Toka! Har lite träningsvärk i låren idag, men jag ska ha klass på Kristinedal ikväll så det får ordna sig...

Lena: Herrejösses, SuperFreya! Va duktig hon är som går! Minstingen!

Ann-Sofie: Och duktig Eric åxå!! Nu gäller det att hålla koll på vad dom tar sig för va????

Tycker att det verkar vara många bebisar som är väldigt tidiga bland oss! Eller när är egentligen vanligast att dom börjar gå? Är det runt ett år..? Wilmer lär ju dröja.. han sitter så fint på sin filt nu i vardagsrummet medans jag sitter vid datorn i extrarummet..

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV