Csn i December?
Jag studerar/utbildar mig just nu. Har csn stöd.
Får jag några pengar i december månad? Eller det är absolut ingenting?
Jag studerar/utbildar mig just nu. Har csn stöd.
Får jag några pengar i december månad? Eller det är absolut ingenting?
bellanbus: ahaaa okej då är jag med. vad smart egentligen. jag skulle nog hellre läsa över hela december och sen sluta nån vecka tidigare på sommaren! tror inte det finns en enda utbildning som är upplagd så på mitt universitet, men då går jag förmodligen på sveriges sämsta också :P
Lady J skrev 2008-11-29 11:42:54 följande:
Luleå Tekniska Universitet. Dom har dålig eknonomi vilket gör att vi har dåligt med lärare, rättningar tar lång tid och allt möjligt. Men nåja, man ska väl inte klaga antar jag :) Jo det är klart, men jag tror ändå att alla har jullov i drygt 2,5 vecka samtidigt. Fast såklart så har vi ju saker att läsa då, men det är inga lektioner då. Personalen vill väl ha jullov haha :)
Lady J skrev 2008-11-29 11:48:37 följande:
Haha se där :) Får jag fråga vad du läser för något? Att du inte går med mig det ser jag nu direkt på bilden iaf men :) Nää, min sista lektion är 17/12 och nästa är inte förrän mellan 7-13 januari, så det är ju bara om man har något man kan göra hemma som gäller då :)
Jag går väg och vatten, vi har sista och första föreläsningarna ungefär samma datum som er, men läsperioden går ju ändå över jul. Däremot blir det rätt jobbigt att plugga inför tentorna då jag måste ha sonen hemma från dagmamman under julen, så hur jag ska få tid över till att läsa blir ju ett problem.
Det konstiga är att förra året fick jag mycket mindre över jul, typ 5000 eller något, så jag fattar inte riktigt hur det hänger ihop?? Vad läser du? Och ja, LTU är ett rätt kasst universitet, haha! Jag läser till civilingenjör men har inte mycket schemalagd tid, så det känns nästan som distanskurser...
Joo det gör den ju, och slutar väl inte förrän mitten eller slutet av januari? Vi har en tenta 13/1 och vi avslutar den kursen nu på onsdag. Så vi kommer att behöva läsa en kurs och plugga till en tenta i en annan kurs, så jag har också det jag gör på jullovet tyvärr :/ Ååh hoppas det löser sig med plugganet och sonen! Men.. Jag ska fasiken springa och titta på min utbetalningsplan nu men är säker på att jag får kring 3000.
Sådärja! Jag får 3700 och det avser vecka 52-01 för mig. Men då får jag dock mer pengar i januari, kan det ha med saken att göra kanske?
Jo jag är inte alls särskilt imponerad av min utbildning. Jag har iaf bestämt mig för att sluta läsa den efter nästa kurs, ska plugga något annat! Var inte riktigt min grej :P
Men konstigt att vi får så olika?? För sen när nästa termin börjar får jag ett högre belopp på typ 9000... Mycket konstigt...
Nä, nu läser jag på utbetalningar, det står att för v.52-3 får jag 8245, sen för v.4-8 kommer jag få 10265kr... Eh? Alla utbetalningar under -09 kommer vara på runt 8200, har de höjt studiemedlet?? Va fasen får jag så mycket pengar för???
Jag får också 9000 i januari men ändå så lite i december? Eeeh! Jag måste tamejtusan logga in och kolla på min sida! Men jag har hört att det ska höjas med ca 300 i månaden? Men har du det mer förmånliga bidraget? Tänkte om det kan vara någon skillnad där?
Jag får 300 mer i månaden feb-april och nån hundring mer i maj, men annars ser det ut som vanligt för mig. Eller en hundring mer i december också haha. Allt mer är ju bra! :D Men varför får du så högt? Men det är väl bara tacka och ta emot så länge man får mer pengar! Du har inte tilläggsbidrag för barn förresten? Haha hoppas du inte känner dig utfrågad nu!