Csn i December?
Jag studerar/utbildar mig just nu. Har csn stöd.
Får jag några pengar i december månad? Eller det är absolut ingenting?
Jag studerar/utbildar mig just nu. Har csn stöd.
Får jag några pengar i december månad? Eller det är absolut ingenting?
Hur menar du mer förmånliga? Jag har ju lite mer i månaden för att jag har barn, tror det är ca 400, sen kan det ju bero lite på hur mycket man tjänat under året, jag har ju inte kommit över den där summan i alla fall, vad den nu låg på...
Och förra året fick jag ju mindre, då fick jag ca 5000 vid jul, och då hade jag också barn och hade varit föräldraledig innan och alltså inte tjänat något alls... Mycket konstigt??
Jag tänkte om du får det bidraget man kan få när man är över 25? Om det kan vara någon skillnad? Den där jäkla summan alltså! Jag jobbade hela sommaren och tjänade så pass bra att jag i stort sett inte kunnat jobba något alls vid sidan om studierna nu i höst! Lite dåligt kanske.. Man kan ju sänka bidraget för då får man väl jobba mer? Men kul om man inte får jobba speciellt mycket och står där utan pengar då. Haha ja det var lite skumt det här tycker jag allt! Men det är ju trevligt att du får mer pengar :) För pengar är väl alltid välkomna? :D
Som sagt, hur mycket man får i slutet/början på terminen beror på när man slutar och börjar. Förra året fick jag lite i december och mycket i januari. Detta år får jag lika mycket i december som en vanlig månad eftersom vi inte har något egentligt jullov (ej universitet). Inte konstigt alls!
Man får mer fr.o.m januari eftersom CSN höjt.
Jag har ringt csn ang december. Jag får då 0 kr i december men lite mer i januari. 11090 och sedan normalt igen. Men det suger att ej få nåt i december..men det får gå det med.
Lady J skrev 2008-11-29 12:39:01 följande:
Kolla ditt utlåtande om att du fått csn lån! där står det hur många månader och hur mycket du ska få varje månad.!
om man får fullt i dec eller inte beror på hur mycket man fick i aug/sept och hur länge terminen pågår.