• Mandyyy

Csn i December?

Jag studerar/utbildar mig just nu. Har csn stöd.
    Får jag några pengar i december månad? Eller det är absolut ingenting?

• Svar på tråden Csn i December?
  • MiIou

Hur menar du mer förmånliga? Jag har ju lite mer i månaden för att jag har barn, tror det är ca 400, sen kan det ju bero lite på hur mycket man tjänat under året, jag har ju inte kommit över den där summan i alla fall, vad den nu låg på...
    Och förra året fick jag ju mindre, då fick jag ca 5000 vid jul, och då hade jag också barn och hade varit föräldraledig innan och alltså inte tjänat något alls... Mycket konstigt??

• Lady J

Jag tänkte om du får det bidraget man kan få när man är över 25? Om det kan vara någon skillnad? Den där jäkla summan alltså! Jag jobbade hela sommaren och tjänade så pass bra att jag i stort sett inte kunnat jobba något alls vid sidan om studierna nu i höst! Lite dåligt kanske.. Man kan ju sänka bidraget för då får man väl jobba mer? Men kul om man inte får jobba speciellt mycket och står där utan pengar då. Haha ja det var lite skumt det här tycker jag allt! Men det är ju trevligt att du får mer pengar :) För pengar är väl alltid välkomna? :D

• Glenni

Som sagt, hur mycket man får i slutet/början på terminen beror på när man slutar och börjar. Förra året fick jag lite i december och mycket i januari. Detta år får jag lika mycket i december som en vanlig månad eftersom vi inte har något egentligt jullov (ej universitet). Inte konstigt alls!

Man får mer fr.o.m januari eftersom CSN höjt.

• MissCat

Jag har ringt csn ang december. Jag får då 0 kr i december men lite mer i januari. 11090 och sedan normalt igen. Men det suger att ej få nåt i december..men det får gå det med.

• Tilde89
    bellanbus skrev 2008-11-29 11:33:34 följande:
    Det beror på hur veckorna räknas på just din utbildning.Själv läser jag program på högskolan och min hösttermin sträcker sig ända in på januari, så jag får runt 5800 kr i december (fullt lån, studiebidrag och föräldratillägg)Jag har varit med om att inte få några pengar alls i december, men det var när jag läste på Komvux.
    men 5800 är ju inte fulltlån, bidgar och f-tillägg. summan blir mycket mera då.
  • Tilde89

Lady J skrev 2008-11-29 12:39:01 följande:

Joo det gör den ju, och slutar väl inte förrän mitten eller slutet av januari? Vi har en tenta 13/1 och vi avslutar den kursen nu på onsdag. Så vi kommer att behöva läsa en kurs och plugga till en tenta i en annan kurs, så jag har också det jag gör på jullovet tyvärr :/ Ååh hoppas det löser sig med plugganet och sonen! Men.. Jag ska fasiken springa och titta på min utbetalningsplan nu men är säker på att jag får kring 3000. Sådärja! Jag får 3700 och det avser vecka 52-01 för mig. Men då får jag dock mer pengar i januari, kan det ha med saken att göra kanske? Jo jag är inte alls särskilt imponerad av min utbildning. Jag har iaf bestämt mig för att sluta läsa den efter nästa kurs, ska plugga något annat! Var inte riktigt min grej :P
    vad läser du för nåt?
  • CrazyFia

Kolla ditt utlåtande om att du fått csn lån! där står det hur många månader och hur mycket du ska få varje månad.!

• Tilde89

om man får fullt i dec eller inte beror på hur mycket man fick i aug/sept och hur länge terminen pågår.

• bellanbus
    Tilde89 skrev 2008-11-29 14:46:26 följande:
    men 5800 är ju inte fulltlån, bidgar och f-tillägg. summan blir mycket mera då.
    Jo för december menar jag.
  • Tilde89
    bellanbus skrev 2008-11-29 15:33:13 följande:
    Jo för december menar jag.
    men det är ju inte fullt.
Svar på tråden Csn i December?