Csn i December?
Jag studerar/utbildar mig just nu. Har csn stöd.
Får jag några pengar i december månad? Eller det är absolut ingenting?
Jag studerar/utbildar mig just nu. Har csn stöd.
Får jag några pengar i december månad? Eller det är absolut ingenting?
Lady J skrev 2008-11-29 16:38:58 följande:
oj det där sista var till Miniminou och inte till bellanbus! förkyld, trött och virrig denna lördag :)
När du fick ditt beslut ska du också ha fått ett papper där det står vilka veckor/datum du får utbetalningar och hur mycket dessa är på.
Jag läser på komvux och jag får inget i december.
Tilde 89: är fär att det överskottet du får i augusti ska man enl csn spara till dec (fast vem gör det?)
Ja precis det är ju meningen att man ska spara en del av det man får i aug men du har rätt. vem gör det? Det är svårt. Det är ju så mkt mer än böcker man måste köpa i aug.
Heidi the angel skrev 2008-11-29 16:48:50 följande:
man får oftast havt studiestöd i dec oavsett om man har fullt.
Det är klart att det skiljer sig åt. Olika utbildningar eller kanske snarare olika hökskolor har olika långa terminer. Mälardalens högskola vet jag har minskat ned antalet veckor bara för att studenterna skall kunna jobba på sommaren (fast samma mängd att plugga förstås, fast på färre veckor) och då blir det väl mindre i utbetalning från csn tänker jag. Jag har haft 9600 i månaden (förutom den första som var över 11.000) men får 7.400 i december.
Jag har fullt studiestöd, extra för barn och för tidigare inkomst har jag för mig.
När jag loggar in på mina sidor. Så står där inga planerade utbetlningar som det brukar göra. Därför jag undrar?
Jag får inte en krona i december eftersom skolan har anmält till csn att jag slutar mina studier den 19/12, surt!