Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

Måste bara visa hur fint mina fönster (ett av dem) i vardagsrummet har blivit det är på rätt väg även om det är myyyycket kvar

http://www.familjeliv.se/hem/hannnnah/gallery/phpfa9e09.jpg

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas
    Mettan69 skrev 2009-01-19 15:47:07 följande:
    Hannah: Så fin både spisen och fönstret är. Eftersom platsen runt spisen inte är så jättestor så tror jag att det är viktigt att det inte är för mycket saker där. Tar dör på det fina då. Helt klart skall du ha ljus där. Några ljusstakar eller några blockljus på ett fat. En fin skål med frukt. Kommer tyvärr inte på vad du kan ha mer. Är kass på att hjälpa andra.  Se bara till att det inte blir plottrigt där.
    Tack... nä plotter är det värsta jag vet... letar just nu efter grå fat med lite högre spetskant att ha ljus på bl a... kanske ljus med kronor... gillar nåt grönt men vet inte vad jag ska få till riktigt.. ja vi får väl se vad det blir.. får väl fota sen när jag fått iordning på det
  • Hannnas
    LissAnna skrev 2009-01-19 16:55:32 följande:
    Jättefint! Spisen kan du skicka hit.
  • Hannnas
    2timearound skrev 2009-01-20 09:51:00 följande:
    LillsyrranDet är naturligtvis fruktansvärt dåligt ljus, men nu finns det bilder på min liggande träpanel i sovrummet.www.familjeliv.se/hem/2timearound/galleri.php...
    URSNYGGT!! precis så vi tänkt ha det! roligt att se bilder hur det blir live, tacktack även från mig
  • Hannnas

Häxxan... tack tack o bra tips! ska fnula ihop nåt, som du säger är ju allt en jäkla pengagrej med... triiiist... tänk om man hade ändlösa nollor på kontot

• Hannnas
    tjolahopp81 skrev 2009-01-20 15:48:27 följande:
    Har sett i en del inredningreportage att det finns de som har träpanel i badrummet. Vad bör man tänka på då med tanke på fukt, vatten etc? Tycker det verkar sååå mysigt med träpanelväggar just i badrum...
    vi ska lägga in det i vårt badrum! snickaren ska komma i veckan o då kan jag kolla med honom om du vill

Vi ska ha vitmålad spont upp till 5/8 takhöjd överallt utom ovan badkaret (där vi ska ha vitt vågigt kakel)... inbyggt badkar, inbyggt handfat ett litet bås för den vägghängda toan och ett inbyggt skåp från golv till tak... vitmålat trätak och en tapet däremellan.. spegeln ovan handfatet ska oxå vara inbyggt i väggen...

Rörig jag är kanske ... men jag kan kolla vad de säger ang fukten för det ska gå
  • Hannnas

Ska hålla er uppdaterade med före o efterbilder o all info jag bara kan suga åt mig ang badrummet såklart

• Hannnas
    plisseplosse skrev 2009-01-21 10:53:34 följande:
    Visst är det tur att tradera finns!Jag har också Traderafyndat. En jättesöt skål!Bild finns i bloggen.vitavillan.blogspot.com/
    FIN, perfekt till lösgodis eller hemgjorda praliner Räcka ut tungan

Mettan... jepp lovar
    Kaktus76 skrev 2009-01-21 11:29:06 följande:
    www.maklarhuset-ornskoldsvik.se/objdesc.aspx?...Länken om någon vill kika in.....
    ojojoj så fint!!
  • Hannnas
    Kaktus76 skrev 2009-01-21 13:33:02 följande:
    TACK snälla goa niJa det som gör allra,allra ondast just nu är att jag måste lämna huset än fast jag inte vill. Utan för att det är han som vill skiljas........han som har tagit beslutet. Senare när det är dags att börja jobba så vet jag inte om jag kan vara kvar på det stället. Ett ställe som jag trivs superbra på, men åter igen för att HAN vill skiljas så vet jag inte om jag kan vara kvar pga arb.tiderna.  Men,men.....det är en senare gåta att lösa Nu måste jag fixa och trixa lite med det sista innan mäklaren kommer.*Kramar till er alla*
    fy fasen så ledsam situation men du... inget jobbigt som har nåt gott med sig i framtiden det tror jag benhårt på.. men förstår att du tycker det är s k i t just nu... *kramar*
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9