Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

musli.. ahh ok, ja det blir ju klart en stor ekonomisk skillnad då o det behövs när en part ska plugga inte gratis direkt... är det lång utb kvar för honom?

du kommer ju ganska nära mig iaf fast jag bor ju mer innåt landet

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas
    killenkott skrev 2009-01-23 17:29:22 följande:
    Nej,jag håller med gillar INTE de åt de gula hållet.Men det rosa då,blir det fint
    beror på ljuset tycker jag... men ja, jag tycker kalla vita färger är finare, blir varmt med ljuset sen

smaksak bara köp provfärger o testa tycker jag
  • Hannnas

Kaktus... ok... typiskt min "tur"... blä... men snygg var den iaf

• Hannnas
    tjolahopp81 skrev 2009-01-24 13:16:21 följande:
    Hmm, på gatan som går från mq och upp mot Juridicum! Kommer inte ihåg vad den heter.
    lilla gråbrödersgatan förbi Espressohouse bl a *vad man minns*
  • Hannnas

Joddan... jag letar oxå soffbord... känns som jag bara inväntar det rätta på antingen blocket eller loppis till våren att måla vitt... för det finns inga fina någonstans som stämmer 100 känner jag...

• Hannnas

Mettan... usch så tråkigt jag håller iaf tummarna för att din man får nytt väldans snart, man vet aldrig! Sen klarar man ALLT... min man var utan jobb i 1 1/2 år i början av vårt förhållande, fattar inte hur vi klarade det dock hade vi varken barn el hus... men vi sparade till ett stoort bröllop ist... iaf hoppas jag att tiden mellan jobb blir kort!

• Hannnas

Mettan... kan bara bifalla i Saga74:as inlägg

• Hannnas

Tjejjer.. Målarmästare...

Pratade lite med svägerskan igår o hon ska måla ett skåp, tydligen ska hon grundmåla, sen måla med vax och sen lägga grundfärg igen o slipa...

Någon som gjort så? Åsikter och vad är det för vax? *nyf*

• Hannnas

Hon kanske inte tänkt måla efter vaxandet, utan bara slipa lite... men ja, kan det verkligen bli snyggt med bara grundfärg? kanske... ja vi får väl se...

Hur blir ytan med vaxandet eg? känns som det skulle försvinna lite av den där "shabby" känslan? men det kanske det inte gör...

Kaktus... Grattis till försäljningen! Vågar man fråga vad ni fick för det? Roligt men sorgligt.. så man vet knappt om man ska vara glad...

• Hannnas

chicago... haha kan inte mer än småle åt din mans hobby o än mer åt hans resedröm

Widerlich skrev 2009-01-29 17:31:29 följande:
    Det här läste ja om vaxen, var också sugen nämligen"Lärde mig detta en gång på kurs hos Jocasta Innes i London. Måla med vattenbaserad färg, torka. Dra bredsidan på ett stearinljus hårt över ytan, lite extra där man vill ha det mer slitet. Måla ett lager färg med annan kulör. Torka. Sedan är det bara att dra stålull över ytan (översta lagret lossnar där stearinet fastnat). Efteråt kan man behandla ytan med skovax - naturell eller färgat för olika sorters antik look. Kul och lätt.
    ahaaa... ingen som har bilder på vaxade möbler? gärna närbilder på hur det blir irl?
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9