-
helt santchicago1 skrev 2009-01-29 18:53:22 följande:nej det förstår jag, men så läge jag låter han hållas låterhan mig hållas med mina tokiga inredningsdrömar så det är en vin vin situation
du kan ju plantera klematis el nåt över någon om du inte spinner vidare på bersåidén
-
borde du inte kunna göra som "vanligt" så att säga, målartvätta, slipa lite för att rugga ytan, grundmåla o sen vitmålasabina82 skrev 2009-02-11 12:08:34 följande:hej !hoppas någon vill hjälpa mig med lite målartips ! Jag har köpt ett blått vitrinskåp i MDF. Nu ska det bli vitt ! =) frågan är bara hur jag ska gå till väga, tror det är sprutlackerat. har någon målat om MDF förut och hur jag ska jag göra ?
Bina skrev 2009-02-11 12:15:20 följande:Milagro skrev 2009-02-09 21:13:39 följande: Jag hade inte en tanke på att det fanns på webben *rodna* nej det är den här:www.rusta.se/atrium_9267_gra_dekor_p20301621....fiiiiiiiiiin o bra pris
har alltid varit lite anti rusta men man får kanske ändra sig! ska nog ta en tripp förbi 
-
Jag ska själv måla en barnsäng nu i veckorna, kommer välja antikvit, gillar när det vita bryter åt det grå hålletsabina82 skrev 2009-02-11 13:44:09 följande:hannah: jo det skulle jag nog kunna göra. var bara osäker på om det skulle gå.. tack för tipset !har du något tips på bra vit färg ? skulle vilja ha färgen lite mer åt det stockolmsvita hållet. alltså lite bruten.
-
har använt flugger tidigare men ska prova caparol denna gången tänkte jagsabina82 skrev 2009-02-11 13:56:56 följande:vilket märke använder du då? alltså på färgen ?
-
Lite liiite nya bilder från mitt hem under mappen huset
Behöver ett råd o lite inspiration.. har köpt ett köksbord som jag visar i galleriet, stolarna ska givetvis kläs om... (tror vitt/grönt då luckorna i köket är allmogegröna)... andra idéer?
Sen är det den hiskeliga bordsskivan... jag ville inte ha ett nytt bord iom att barnen är så små, måns 1 1/2 o ylva som inte ens är född än
skulle SÅ gärna vilja måla skivan vit men tror det är lönlöst när jag redan nu sett hur han ibland sitter o hackar i bordet... SÅ jag funderade på om man kan sätta fast en vaxduk i vitt ist? vad tror ni om det? el skulle det se överjävligt ut kanske

-
Tjejjen81... tack tack
Häxxan... du kom ihåg
o jag har mer grejjer där nu, massa fina små lyktor i glas med blommor på o ljuusgröna doftljus i
Jo tror oxå att skivan kan bli OK mörk men köket är så litet tycker jag o färgerna vill jag minimera så ja jag vet inte...
Funderar på att måla skivan vit o lägga plexiglas ovanpå men jag vet i fasen hur jag skulle få den ytan att ligga still
Mettan.. mm sant sant! Men en vit vaxduk med nåt sirligt blommönster i vitt kanske, då behöver inte den vita gå ton i ton utan att vara ful så att säga?.. klart värt att tänka på...
Hade ju helst velat haft bordet helvitt utom dynorna på stolarna som jag vill ha i vitt/grönt... golvet ska bort så fort vi har råd... ska bli lutat trägolv...
-
ja gud ja, diskret i samma färg, bara en nyansskillnad isf.. ska se vad jag kan hitta... lovar att visa när prob när är löstMettan69 skrev 2009-02-16 11:27:59 följande:Hannnah: Ja men något diskret mönster i så tror jag det kan bli riktigt mysigt och slagtåligt.
Tack för tankar o idéer
-
Saga... men hur har man tid

-
Saga.... har en 1 1/2 åring hemma, börjar min HP nästa vecka o då ska tiden läggas på att måla barnrum
sen föds Ylva o då vet i fasen om jag har tid att andas känns det som
TUR med färgen du
shit kunde slutat illa... du låter ju lika klantig som jag ju 
-
Grattis till huset