Inlägg från: hyperballad |Visa alla inlägg
  • hyperballad

Bugaboo tråd nr 16

Svar på #3175
    Nikas skrev 2009-01-14 22:17:13 följande:
    www.blocket.se/vi/19834657.htm wow, undra varför de säljer så ny vagn... OBS INTE MIN ANNONS!!
    min tanke är att den är stulen för varför köpa en helt ny vagn och sedan sälja den? mycket konstigt...
  • hyperballad
    Svar på #3178
    Kajsan skrev 2009-01-14 22:29:35 följande:
    Fast eftersom hon har så lockigt hår så går det nog att rätta till det, det är nog bara bra att få en genomklippning hos frisören *intalar mig* Nu är halva håret typ lång page, hon har tagit fram och tittat när hon klippt. Det kunde verkligen vart värre Men detta har alltid vart min stora fasa *ytlig*
    herregud, jag förstår precis vad du menar. jag tror att alla barn någongång kommer att klippa sitt eget hår men det känns som att det finns hår och så finns det hår... och korkskruvshår får man bara inte klippa av!!

jag håller en tumme för att det fixar sig!
  • hyperballad

min sambo undrar hur barnet sitter i bugaboon (eller jag i alla vagnar) han kan inte förstå att vi snöar in oss på färger och komforten för oss vuxna när det egentligen ska utgå från barnet...

så nu undrar jag bara hur sitter era barn i era buggor? jag tycker att den ser väldigt bra ut men sambon är mr skeptisk...

och sedan en annan fråga, har någon av er provat vinter/snöhjulen som man kan köpa till??

och en sak till haha
    suffletten som sitter på liggdelen, flyttar man bara över den till sitt delen sen eller hur funkar det?
    man kan ju inte ha en sittdel utan sufflett...

det var nog allt... för nu...

• hyperballad
    Svar på #3422
    panzermensch skrev 2009-01-15 22:00:35 följande:
    Min dotter sitter jättebra. eller ja båda gör.. i vår Hon hatar alla vagnar men inte buggan tror det är sitsen för hon kunde vara lite lutad innan hon var lagom stor att sitte helt Sufletten sitter fast på ramen och ramen klär man med sitt resp liggdelstyg
    vad menar du med suffletten?
    finns den bara på liggdelen? måste man köpa en separat sufflett till sittdelen??
  • hyperballad
    Svar på #3424
    Shoegirl skrev 2009-01-15 22:03:18 följande:
    Sonen sitter som en kung i Buggan. Vi hadeen Brio först men den gled han ned och satt som en ostbåge i. Självklart skulle vi inte gilla Bugaboo så om barnet hade dålig komfort *doh* Ja, jag har vinterhjulen. Går att köra i snödrivor och på stigar med rötter Otympligt att köra då man måste häva sig för att svänga (även om jag föredrar att lyfta) och en del av fjädringen går förlorad. Ja, det är samma sufflett till liggdel och sittdel
    ahh tusen tack för svaren!!
    jag menade bara hur skillnaden på hur barnet sitter var mellan andra vagnar. man läser ju aldrig något om hur själva barnet sitter. inte vad jag o min sambo har stött på iaf.
    jag förstår ju att ni gillar era vagnar annars hade ni ju inte haft dem...?!
  • hyperballad
    Svar på #3431
    Shoegirl skrev 2009-01-15 22:12:54 följande:
    Svar på #3428Genom att sitsen är skålad så glider barnet inte ned som i andra vagnar om man vill ha barnet i lutning så det ser mer män inte kan sitta än. Sonen älskade att komma upp lite men i Brion gled han bara ned och låg som en ostbåge vilket resulterade i en skitarg son sprattlandes.
    ahh låter toppen, trots mitt tidigare förakt mot buggan har jag nu fått inse att det kanske (har ju ingen egen erfarenhet mer än att jag bara tittat på den för länge sedan...) är den bästa vagnen! så på lördag ska jag och sambon åka och kolla på en sådan!!
  • hyperballad

ni som har fina klädslar på era buggor, vart har ni hittat dem?

• hyperballad
    Svar på #3625
    modestyclara skrev 2009-01-16 22:17:06 följande:
    Shoegirl skrev 2009-01-16 22:13:24 följande:
    Precis. Foglossning så man inte kan gå är också normalt. Hr du provat link? Funkar hyfsat på mig. sen finns det nåt skum som heter gavescon som stänger magmunnen... Men jag läste nyligen i en föräldratidning om att FK fått backa ang. foglossning iaf...
    Gavescon funkar super bra mot halsbränna, tar alltid en tuggtablett innan jag ska sova, vet dock inte om du funkar för illamående för jag mår inte illa.
  • hyperballad

idag har jag och sambon enats (efter att han har fått fälla ihop och lyfta och köra han också. männen behöver tydligen prova allt själv innan de tror på vad man säger... ;))
    det blir en bugaboo!!!
    med grå bas o orange topp, jag ville ha en brun men sambon fick välja färg för jag tänkte att det kan man alltid justera i efterhand... hihi

tänka sig att för mindre än en vecka sedan hade jag och sambon precis tänkt beställa en emmaljunga nitro men nu blev det en bugaboo istället - endast för att ni har inspirerat mig så!
    tack för att ni är så bra!!

• hyperballad
    Svar på #3689
    carro 27 skrev 2009-01-17 16:25:21 följande:
    Idag gled mitt chassit för första gången, suck. Jag som trodde att ja hade en vagn som hade klarat sig ifrån detta. Men icke. Hur ska man gå til väga nu?, köpte den på kidzshoppen i början av sommaren.
    vad menar du med att det gled?
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16