Inlägg från: hyperballad |Visa alla inlägg
  • hyperballad

Bugaboo tråd nr 16

Svar på #4813
    jaja alright då hade jag också investerat i ett!
    har tyvärr ingen erfarenhet av parasollen.. så jag är inte till någon hjälp, var bara nyfiken för min egen del eftersom jag inte tänkt beställa parasollen...
  • hyperballad
    Svar på #4988
    Mountains skrev 2009-01-22 21:53:28 följande:
    Panzermench; Jag trodde att ni alla i tråden var pyssliga och sydde om era vagnar efter kvällsfikat! Men där tog jag miste! Får väl tråckla ihop något själv då, eftersom jag inte hinner beställa något. enda jag vet syr dynor är väl ditten datten.. och vet inte om denne delar med sig Jag är envis och upprepar min fråga! "Ingen som vet var jag kan få en beskrivning på hur man syr en skön dyna till camen!" Någon av er alla på tråden har väl lite koll, please!!
    jag hittade denna blogg där man kan beställa suffletter och annat om jag inte har fel för mig...
    mammapavift-lillagroda.blogspot.com/
  • hyperballad
    Svar på #5009
    mamma2003 skrev 2009-01-22 22:22:14 följande:
    Det är pincett och tålamod som gäller... Tyvärr. Men jag har satt piprensare i mina hjul och tycker att det motar det allra mesta av sånt
    hår i hjulen?!
    hmm... och piprensare...?!?
  • hyperballad
    Svar på #5019
    mamma2003 skrev 2009-01-22 22:33:54 följande:
    Ja, som det låter... I de små hjulen fastnar det en massa hår i lagren, skitsnuskigt . Men jag tycker att det hjälper om man sätter dit smala piprensare. Fick idén när jag tänkte på såna där regnbågsfärgade rensare man hade i cykelhjulen när jag var lite för hundra år sedan
    okej, tack för tipset men usch vad läskigt med en massa hår, har jag inte haft en tanke på...
    fy bubblan!
  • hyperballad
    Svar på #5021
    lindaloo skrev 2009-01-22 23:07:27 följande:
    TIPS!!!! Finns det ngn som är intresserad av paul frank???? det kommer b.la en filt i februari som är designad för bugaboo...jag har beställt en i luleå :)
    har tittat på hela kittet...
    åkpåse sufflett o sittsak, gillar det i grönt förutom att det då är en döskalle på. synd att det inte var något annat mönster på den för annars hade jag slagit till och beställt direkt!
  • hyperballad
    Svar på #5023
    lindaloo skrev 2009-01-22 23:15:12 följande:
    Ja, dom är hur fina som helst...tyckte om åkpåsen i gult men har nyss köpt min vagn i rött med mörkgrå bas så det skar sig....filten får räcka till en början...köpte åkpåsen i rött innan jag fick se den med julius.
    ahh jobbigt...
    kan du inte sälja den på blocket o köpa den andra istället?

jag gillar också de andra trycken men det känns så opraktiskt med de färgerna... hmm
    o så är ju grönt min favorit... hihi
  • hyperballad
    Svar på #5025
    lindaloo skrev 2009-01-22 23:20:10 följande:
    jo, det funkar ju iofs...dock kommer inte sittdelen att användas än eftersom våran bebis inte har visat sig...är i vecka 40 nu så vi väntar otåligt...tror jag behåller den och köper en annan färg till sommaren då sittdelen kommer igång...kanske det blir den gula då om den fortfarande finns att få tag i....det dyker ju upp nyheter hela tiden oxå:)
    så sant så, är själv i v22 o har inte ens vagnen här hemma ännu men man kan ju inte låta bli att titta.. haha finns så mycket fina saker!

det är ju perfekt med filten då eftersom den blir fin i liggdelen!
  • hyperballad
    Svar på #5027
    lindaloo skrev 2009-01-22 23:25:14 följande:
    Jaaaa, är så nöjd med vagnen men man börjar ju förstå att det är en hel industri bakom den. Jag bor i Skellefteå och tror att jag sett 1 eller 2 här i stan. Visste inte att jag gav mig in på denna "modebana" när jag bestämde mig för en bugaboo förra året:)
    här i helsingborg är den ganska vanlig skulle jag säga. men jag har inte sett någon med en snygg annorlunga åkpåse eller skötväska.
    ska jag vara ärlig var jag helt emot vagnen just för att den här är en statusvagn och om jag och sambon hade haft stor bil hade vi valt en klassisk fyrhjuling. känner att detta med statusvagn och statuskläder inte är riktigt vår grejj men sedan efter att ha lyssnat på tjejerna här inne åkte vi och tittade på vagnen och var sedan sålda.. haha
    så statusvagn eller inte... jag längtar tills vi får hem den!!!
  • hyperballad
    Svar på #5136
    miss kitty skrev 2009-01-24 16:40:27 följande:
    Nu har vi bokat vår bugga!! v 12 kommer den, det blev en med grå bas och röd top. Och så ska jag ha denna till: www.mammashop.se/product.asp *glaaad*
    åh det är nog den jag och sambon också ska beställa!
    han velar mellan röd eller orange bas, jag är bara glad att det blir en bugaboo och att man sedan kan byta lätt så han får det stora nöjet att välja hihi
  • hyperballad
    Svar på #5146
    miss kitty skrev 2009-01-24 21:40:57 följande:
    hyperballad: ja visst är det bra att man kan byta så lätt Här va det sambon som ville ha en bugga. Jag tyckte vi kunde ha vår gamla vagn (en brio duo), men sen när jag provkörde den i julas (vi har den bara som extravagn hos svärisarna som bor på annan ort nu då vi har sulky till sonen annars) så insåg jag att det skulle bli för tungt att dra runt på den och samtidigt hålla rätt på sonen. Så jag har kollat ungefär allt som finns, jämfört pris, funktion, resultat i olika tester och måste ge sambon rätt. Buggorna verkar rätt oslagbara och framför allt verkar det finnas så många otroligt många nöjda ägare så jag är heeelt övertygad om att det blir bra
    här var sambon inne på att köpa en begagnad på blocket (miljökämpe som han är...) ända tills ingen vagn förutom bugaboon (o några andra som är klumpigare o tar mera plats ex EL nitro...) fick plats i vår lilla miljöbil - toyota aygo. så nu blir det en ny vagn tjohoo!
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16