Inlägg från: hyperballad |Visa alla inlägg
  • hyperballad

Bugaboo tråd nr 16

Svar på #5148
    mamma2003 skrev 2009-01-24 22:25:48 följande:
    Vi har också en Aygo, men jag undrar om en Cameleon får plats i den? Bee har jag klämt ner däremot.
    cameleon vagnen får plats om man tar bort de två stora hjulen, fäller ena baksätet (bakom föraren hos oss då sambon är närmre två meter o ingen kan sitta bakom honom iaf...) sedan lägger man hjul + chassi i bakluckan och sedan lägger man sittdelen/liggdelen på det fällda sätet..

krångligt jag vet, bör jag tillägga att jag inte har körkort och planerna på att åka mycket bil tillsammans blir mindre o mindre...
    tjohoo för kollektivtrafik... haha
  • hyperballad
    Svar på #5150
    mamma2003 skrev 2009-01-24 22:45:04 följande:
    Aha! Klart att om man sätter ligg/sittdelen inne i bilen så kommer ju saken i ett annat läge. Bee går faktiskt in om man inte har åkpåse i den, då blir den för "hög". Aygon är verkligen pytteliten
    ja visst är den, men sambon har den till att köra till jobbet... en timmes körning om dagen..
    så den köptes innan bebisen var påtänkt... haha
  • hyperballad
    Svar på #5152
    mamma2003 skrev 2009-01-24 22:53:41 följande:
    Vi köpte den också som pendlarbil, för min man. Sparbössan kallas den här hemma . Fast jag kör ibland med båda barnen i den om stora bilen skall på service eller så. Tycker väldans mycket om den och vid ett tillfälle när jag var tvungen att ha med min Cameleon spände jag fast chassit med bältet i framsätet (nojar för lösa delar i bilen) och lade sittdelen i bagaget. Gick bra det också
    sambon hade en volvo innan så det är en liten spargris här också! jag åker ju bil så sällan så jag gillar den när jag väl åker - den är dock lite högljudd när man åker fort.
  • hyperballad

ni som redan har era cameleons hemma, hur fäster ni skötväskan??

• hyperballad
    Svar på #5156
    panzermensch skrev 2009-01-24 23:04:56 följande:
    Jag hänger min på den biten som "sticker ut" när jag höjt handtaget till min höjd
    okej, tack för tipset. tänkte på det nämligen nu när jag hittade snygga skötväskor (oiois grön blommiga)
  • hyperballad
    Svar på #5157
    mamma2003 skrev 2009-01-24 23:08:37 följande:
    Jag har ett Frog-chassi med original bagclips som känns rätt oslagbart faktiskt. Annars rekommenderas ju-ju-be:s beconnected och något annat märke som jag inte minns namnet på.
    jujube har jag aldrig hört talas om, måste kolla!
    tack!
  • hyperballad
    panzermensch skrev 2009-01-24 23:14:30 följande:
    Så hänger jag:
    kanon! då kan jag fortsätta att titta utan att undra hur jag ska få den med mig!
  • hyperballad

nu är det dags att sova!
    tack för tipsen!
    godnatt

• hyperballad
    Svar på #5167
    SooJuicy skrev 2009-01-25 10:19:50 följande:
    Har ju ju be beconnected på buggen, men använder helt ärligt inte dem speciellt ofta. Går ju lika bra att bara hänga väskan med remmen över.....sålänge barnet inte når ner med fötterna o sparkar på väskan vill säga
    ahh kanon eftersom sambon kom hem med ett paket idag från hans mamma - en super snygg ljusbrun STOR esprit väska. tjohooo
    då kan man ju ha den kanske... hmm
    ja det är ju ett tag tills det är dags och tills vagnen står här så jag hinner nog ändra mig en massa gånger.. haha
  • hyperballad
    Svar på #5268
    Lille Mammsen skrev 2009-01-26 20:28:27 följande:
    japp runt 10% i feb. eller om det var mars
    det är i slutet på februari!
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16