• imaj

Bugaboo tråd nr 16

mamma2003 skrev 2009-01-18 13:09:56 följande:
    Det står handtvätt men 30 grader med centrifugering är inga problem.
    Mysko i min är det en fintvätt 30grader loggo...
  • imaj
    Alexa skrev 2009-01-18 14:01:41 följande:
    Jag skojar inte men jag har hittat en apsnygg skötväska från BRIO av alla märken.. En brun.. Sååå himla fin.. 695:-.. Skall se om jag hittar en bild.. :-9
    Hittade den där på BarnensHus för något tag sen (fast i svart) funderade ärligt också på att köpa den! Den var himla snygg faktiskt! Tror den skulle hänga jättebra på buggan om man har bagclips... Men då var det ju det; En brio på en bugga... hmm Fundersam
  • imaj
    Alexa skrev 2009-01-18 14:30:41 följande:
    Klipp bort märket då.. *haha*
    Haha, men det står ju inne i den ! Tänk om någon skulle se det!! Vilken förädare man då skulle känna sig som !!!
  • imaj
    Alisa skrev 2009-01-18 13:47:58 följande:
    Ni som haft offwhite åkpåse, hur har det fungerat? Är orolig att det ska bli smutsigt hela tiden (kommer att börja använda den om någon dryg månad till lillflickan, då 4 mån så hon har ju inte börjat gå), men det skulle vara så oerhört snyggt till övriga vagnen (läs:sufletten)  www.familjeliv.se/hem/alisa/galleri.php?cur_a... Och det går ju att skaffa en annan åkpåse till hösten när det blir mer smutsigt, och ha fler att välja mellan. Annars är ju grått praktiskt...  men tråkigt 
    Hade offwhite åkpåse tidigare och tycker verkligen inte att den blev smutsig lätt, så länge barnet inte går tror jag inte det är någon fara. Kan dock hålla med MammatillO om att den drar åt sig lite klädludd, men det går ju lätt att få bort...
    Däremot så var jag alltid orolig då sambon skulle sätta in vagnen i bilen, så jag fick göra det själv i stället ... Den är verkligen jättesnygg så jag tycker du ska satsa på den!
  • imaj
    MammatillO skrev 2009-01-18 16:03:47 följande:
    Du håller alltid med *S* Kan ju säga snyggare åkpåse som är neutral i färgen får man leta länge efter :)
    Har jag något annat val !
  • imaj
    hannastina skrev 2009-01-18 15:41:35 följande:
    Lejån skrev 2009-01-18 15:38:03 följande: Ja, styrhöjden. Måste kolla om höjden räcker till eller om vi behöver ett justerbart handtag.
    Har för mig att någon mätt tidigare och att det var typ 102cm... Men är inte helt säker .
  • imaj
    MissR skrev 2009-01-18 16:15:10 följande:
    Måste bara fråga här inne, vad väger en bugaboo cam?? jag kan inte gå in på deras hemsida... Jag bor på andra våningen utan hiss och sliter mig fördärvad på vår emmaljunga, men en bugga måste väl vara ok att lyfta upp?
    9kg väger den... Tror den är den lättste vagnen i sin klass!
  • imaj
    Lejån skrev 2009-01-18 16:19:44 följande:
    En bugga är rena himmelriket jämfört med en EL. Trust me, I know!! Jag slet sönder ryggen totalt bara av att baxa in EL:en i bilen. Buggan KASTAR jag in typ.  
    En bugga är rena himmelriket jämfört med ALLA vagnar !
  • imaj
    pluttmaja skrev 2009-01-18 18:00:26 följande:
    en liten fråga bara till er experter.. Vad hade ni gett för en bugga som är tre år, välanvänd, solblekt sufflett i flecce o ett litet hål i myggnätet?? De begär 5900kr för den men jag tycker det e för mkt, har jag helt fel??
    Jag skulle då aldrig ge mer än 4500kr för den! Så du har helt rätt, det var verkligen för mycket...
  • imaj
    modestyclara skrev 2009-01-18 20:27:43 följande:
    Gravidhjärna nr 2 här med en OT-fråga: Om man ska testa sjal till nyfödd vad ska man ha för nån då? Blir helt yr i huvudet av alla sjal-sidor.
    Jag hade en tricotslen (5,5m trikåsjal)... Den var superbra när dottern var mindre, men nu tycker jag det blir alldeles för tungt i den (hon väger ändå bara 8-9kg)! Jättemysig att bära i och hon somnade alltid i den. Men skulle jag köpa en ny till nästa barn tror jag det skulle bli en Beco Butterfly, de är jättesnygga och ergonomiska! Dessutom lite lättare att ta på kan jag tänka mig...
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16