Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo tråd nr 16

pluttmaja skrev 2009-02-04 21:59:44 följande:
    Nu står min "nya" bugga i hallden, pimpad o klar.. Vad fin den är!!!köpt sommaren 07, använd i 3månader. Finns inte någon slitage någonstans. Liggdelen är inte ens använd, inte heller regnskydd eller myggnätet. Fleece tvättad idag för min skull.Det var skruvar på handtagen.Det roliga var att hon hade glömt bort hur man fällde ihop den så vi kämpade ett tag...
    Vad härligt grattis.
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • Stargirl
    Candra skrev 2009-02-05 08:03:00 följande:
    Vart kan man kolla på buggor i sthlm? Min karl har äntligen gett med sig, och är lika såld han
    Bonti är bra finns både på Norrtullsgatan och Karlavägen. Babytown i vasastan vid västermalmsallerian är en söt ny liten butik.
    Banbutiken finns på söder götgatan och på Karalvägen och KNODD finns i stinsen köpcentrum i sollentuna.
  • Stargirl
    pluttmaja skrev 2009-02-05 08:37:30 följande:
    idag är det dags för premiärturen!! Hon har provåkt den i hallen o hon verkar gilla den skarpt. Hon tittade på mig alldeles konstigt när hon kunde se mig samtidigt som vi rullade. Har ju en uj oxå. Hon blev nästan lite blyg ....Hon sitter verkligen jättebra i den. Jag la i hennes uj dyna i den så det blev lite extra mjukt.Hur länge kan man ha den här vagnen?? sambon började så klart tjata om att jag måste sälja min uj eftersom hon sitter så fint i sin bugga. Men jag vägrar. Tänkte ha uj som en sulky.
    Vi har haft bara Bugaboo Cameleon från att sonen var 1,5 tills han var 3,5. Vi hade ingen sulky då Buggan var så lätt och smidig men ändå rejäl.
  • Stargirl
    Billabong skrev 2009-02-05 08:48:16 följande:
    Ställde samma fråga härom dagen här, men har inte fått ngt svar på det.Det fanns sådana rykten för ngt år sedan men de var falska... Hoppas ngn initierad vet mer.
    Nej ingen syskonvagn på G ännu. De brukar visa sina kommande modeller ca 6 månader i förväg. Så alla butikerna kommer att få veta i god tid.
  • Stargirl
    pluttmaja skrev 2009-02-05 09:00:49 följande:
    Stargirl skrev 2009-02-05 08:57:56 följande: åhhh vad trist!! en bugga som syskonvagn måste ju vara den optimala syskonvagnen.

Ja men tänk så svårt. Komma med ngt nytt som är lätt, smidigt, vändbara sittdelar som tål stor vikt, liten ihopfälld men ändå rejäl

Bugaboo gör ju inget som liknar någon annans vagnar utan gör alltid sitt eget.

• Stargirl
    mamma på vift skrev 2009-02-05 13:29:33 följande:
    Det var så lite så! Tack så mycket.
    Ja den med landskapet är min favorit..... hmmmm har du kvar sådant tyg? *nyfiken*
  • Stargirl
    numberone skrev 2009-02-05 14:28:53 följande:
    det måste väl vara att bara ha gummisnoddar på båda sidor?! eller tänker jag tokigt
    Gummisnoddarna kan sitta som de gör. Det är ju bara att vända på sufletten ut o in och fodra på ett fint sätt så "kanalerna" inte syns....
    mamma på vift skrev 2009-02-05 14:26:34 följande:
    nej det har jag faktiskt inte testat än.
    Är intresserad av en sån suflett i landskaps tyg....har du flera?
  • Stargirl
    mamma på vift skrev 2009-02-05 15:11:25 följande:
    Inte just nu...men ska beställa hem mer tyg.
    Ok, hojta till.
  • Stargirl
    Aprap skrev 2009-02-05 15:53:11 följande:
    har ni haft åkpåse i liggdelen (BB)eller kommer vi att klara oss utan nu i vår BF i mitten på april...jag tyckte att liggdelen va så tunn..
    Ja ni klarar er med en kudde och ett täcke.
  • Stargirl
    Ell skrev 2009-02-05 16:47:14 följande:
    Upprepar mitt inlägg då inläggen rasar in i tråden:Jag är i valet och kvalen om man ska skaffa en sommarsuflett till sommaren. Har en Gecko och tycker deras silvriga är så fin men är den praktisk? Blir den för "kall" om det blir en kall och blåsig sommar? Har man användning för parasoll? Jag hade parasoll på min förra vagn men störde mig lite på att det var så svajigt. Är det samma med BB´s? Vart fäster man parasollet på en gecko?Många frågor..
    Jag tror inte den blir för kall. Parasollet fäster man var som helst på aluminium ramen. Jag gillar parasoll på sommaren.
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16