Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo tråd nr 16

nybliven fru skrev 2009-02-23 17:45:42 följande:
    Hjälp!Jag provade snöhjulen till min cam idag. Jag satte på dem enligt instruktionen och uppfattar att jag "låst" dem, men de vinglar fortfarande lite. Sen vände jag så att de stora hjulen gick först. Det funkade, men var trögt och vingligt, snöhjulen var lite sneda som plogar nästan. Gör jag något fel tro? Använder ni dem och i vilket väder?
    Du måste låsa dem med den vita pluppen som sitter på insidan under hjulet. Då sitter de fast. Idag var rätt väder för vinterhjulen. Oplogat och mycket snö.
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • Stargirl
    AnniPanni skrev 2009-02-24 08:30:20 följande:
    eilenna78 skrev 2009-02-24 08:22:57 följande: Självklart så har de ingen återförsäljare i sverige -än utan de finns bara i england. Om du kollar på hemsidan så ser du hur den funkar, pris har jag ingen aning om. Det var en tjej här påfl som hade den förut till sina kids och var nöjd. Enda nackdelen är väl att man måste ha båda delarna vända åt samma håll, dvs vill man ha bebis vänd emot sig så måste man ha sittdelen vänd emot sig med.finns bla härwww.preciouslittleone.com/acatalog/31IC132.ht...
    Jag har testat den med två barn på Barnbutiken som hade samma vagn fast det var av ett annat märke (heron city då de öppnade). Det var helt omöjlig att köra. Testade med en 2 åring och en spädis. Att köra över en trottoarkant var helt omöjligt och kan bara tänka mig hur det är att köra på ojämt underlag och tungkörd som sjutton var den.
  • Stargirl

Jag är SÅ nöjd med mina Cameleon färger. Brun/denim, klart finaste färgerna jag haft.

• Stargirl

Såg Marc Jacobs vagnen på bild i en Fransk tidning. VAD snygg den är.....

Men varför döljer hon vagnen med en fuuuuul filt *asg* Hin har satt varukorgen fel för övrigt *fniss*

• Stargirl
    Marc Jacobs Bugaboo stroller

Jag hade kunnat skaffa ett till barn om jag fått tag på Marc jacobs vagnen...... sketa snygg är den..... *slurp*
  • Stargirl
    panzermensch skrev 2009-03-01 08:45:23 följande:
    Undra om dom som la ut massa pengar på en hade chassiproblemet med?
    De som köpte denna vagn kör nog inte den dagligen tror jag *s*
  • Stargirl
    07melwin skrev 2009-03-01 09:13:04 följande:
    07melwin skrev 2009-02-28 18:16:51 följande: puffar lite
    Sorry, har inget svar då vi bara haft en Bugaboo ståbräda till Cameleon.
  • Stargirl
    Lokatt skrev 2009-03-01 14:41:41 följande:
    ah!! att jag inte visste att hjulen skulle höjas så mycket! Då hade jag köpt nya framhjul! Mina sjunger på sista versen
    Du kan säkert hitta på Blocket lr Tradera för en bra peng ibland. Kanske har ngn butik kvar till det gamla priset dessutom.
  • Stargirl
    Shoegirl skrev 2009-03-01 15:12:44 följande:
    FYI:Om man tittar på var de legat i pris utomlands så har hjulen har varit billiga i Sverige. Nu ligger de mer lika i pris.
    Ja precis så har det varit. Det har varit för billigt att plocka ihop en vagn i Sverige av reservdelar och nu ligger de mer i linje med de andra priserna. Säkert en justering som är gjord i samband med prishöjningen på Cameleon.
  • Stargirl
    hyperballad skrev 2009-03-01 23:05:49 följande:
    såg nu på toddler.se att de har samma priser som innan på alla bugga sakerna. har beställt snöhjulen - tjohoo!
    Oooops,,,,
  • Stargirl
    Ingrid08 skrev 2009-03-02 08:18:36 följande:
    Jag skulle behöva nya framhjul till min gecko(fjädringen e slut). Kan jag använda cam hjul?
    Javisst kan du det. Inga problem.
  • Stargirl
    fröken ida skrev 2009-03-02 10:07:57 följande:
    Hej på er!Jag har fullt upp med jobb numera och har inte hunnit följa denna tråd särskilt mycket, så denna fråga kanske upprepar sig. Ni får ursäkta mig i såfall.Är det någon som har koll på vad priserna för begagnade ligger på just nu? Är det lika dåligt som i höstas? Vi funderar på att sälja vår bugga nu när vi ska flytta. Edvin känns nästan för stor för den och UJ:n används mycket mer. Den har det gamnla chassiet men tillverkades sista månaden den modellen gjordes. Till vagnen har jag även en åkpåse, mugghållare och två sufletter. Bör man sälja dem separat eller låta det ingå i vagnen för att locka till sig köpare?*Detta är ingen annons såklart*
    Jag tycker priserna är rätt höga just nu. Nu när priset dessutom gått upp med 10% så ha lite is i magen en månad till så får du nog ut rätt bra.
  • Stargirl
    JennnyT skrev 2009-03-02 15:40:12 följande:
    Fröken Småland skrev 2009-03-02 15:33:53 följande: Går det att sälja gamla Frogdelar då? Ram? Klädsel? Hjul?
    Jadå, det går. Vet dock inte vad man ska räkna med att man får för dem. Men en frogram kostar ju 1000 kr ny, kläseln om den är fin ger säkert ngt ett par hundra för osv.
  • Stargirl
    JennnyT skrev 2009-03-02 16:23:31 följande:
    Men det måste vara något mer i konstruktionen än handtagstjockleken väl? Annars köper jag tejp och lindar på samt två frogframhjul :DFattar inte vad det är dock, de ser ju så lika ut, men kan räcka med nån centimeters skillnad någonstans, en annan vinkel någonstans eller ngt.
    Ramen från frog passar Cameleon utan problem. Samma gäller hjulen, adapters och tillehör. Men tygerna passar inte prefekt.
  • Stargirl
    Suri skrev 2009-03-02 22:01:56 följande:
    Hjälp..Är det hemskt opraktiskt med en vit åkpåse?Jag vill ha!!! Men maken tycker det verkar dumt. Jag tycker det mest verkar snyggt Någon som haft/har vit som kan berätta?
    Vi har haft sandfärgad och rosa åkpåse och tvättade dem inte oftare än andra färger. Blir det fläckar så kan man ju lätt tvätta påsen i tvättmaskinen. Våga köpa en offwhite åkpåse tycker jag.....så fint !!! {#lang_emotions_heart}
  • Stargirl
    Lille Mammsen skrev 2009-03-03 10:16:19 följande:
    Dock saknas regnskyddet! Kan ju köpas sep. men säkert oxå gått upp i pris!?
    Nej det har den inte gjort.
  • Stargirl
    Candra skrev 2009-03-03 12:49:23 följande:
    Yay! Nu har sambon varit och köpt en bugga cam Jag fick min vilja igenom
    Hihihi....kul....lägg upp bilder i bildtråden när du monterat upp den
  • Stargirl
    LillaJag89 skrev 2009-03-03 13:29:43 följande:
    hur är bugaboo cameleon att köra på vintern utan snöhjul? menar om de är oplogat.är så sugen på att köpa en...
    Du kan ju köra med de stora hjulen först om det är mycket snö och låsa de små. Vända styret alltså. Vi kör utan snöhjul året runt och vi bor utanför sthlm. Har kört Bugga sedan 2004 tills barnen varit runt 3,5 år. Nu har vi en dotter på 2 år som åker Cameleon. Perfekt.
  • Stargirl
    estrella81 skrev 2009-03-03 23:14:32 följande:
    ni som vrkar så beresta i buggavärlden, har ni provkört denna ? verkar som en rikigt bilig kopia..... www.blocket.se/vi/20341179.htm?ca=6_s
    Aldrig sett men säljaren verkar ha svårt att bli av med den trots väldigt billigt pris *s* undrar varför.
  • Stargirl
    Lille Mammsen skrev 2009-03-04 08:49:06 följande:
    Citon GUL va ju faktiskt fin! (Ej min....) www.blocket.se/vi/20478227.htm?ca=11_s
    Minns att Charlotte Perelli hade just den kombinationen för länge sedan Tycker oxå den är fin särskilt med sand bas. Jag hade grå bas med gul...Det var oxå rätt gulligt.
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16