• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • madebyinferno
    Lille Mammsen skrev 2009-01-07 15:41:19 följande:
    BeSafe iZi Sleep funkar oxå! Billigare?
    Men har den en bas då?? för vi har verkligen larvigt korta bälten i bilen så vi måste ha en bas!!
    Shoegirl skrev 2009-01-07 15:44:41 följande:
    Kiwi Kid har endast Mico - vet inte om den säljs i EU. Vi har olika säkerhetsregler så alla bilstolar säljs ite i båda "länderna". *här tar mitt minne slut*Babytravel lönar sig inte då det blir 2000 + frakt ungefär.Ta priset och kolla på forex.se så får du ett ungefärligt pris i SEK.
    Såg också att kiwikids heter mico, det var iofs bra paketpris men då velar jag dels för att den kanske inte är godkänd för oss svenssons och hur vettigt det är att köpa en bilstol på nätet plus att man kan väl åka på tull och skit också?

babytraders priser på stol, bas, 2 adaptrar och frakt blir ~291€ och det blir enligt forex
    ~3145kr och bara stol och bas kostar i sverige 3100:- så frågan är om det är värt att beställa utomlands och få 2 adaptarar "på köpet" lr om man ska köpa hemma i stan!?

Har funderat på logic S men eftersom tidigare barn har avskytt autobabystolarna så är jag tveksam till att efterföljaren är bättre, fast den är betydligt billigare... (typ 1500:- med bas + 445:- för adapter till cammen)

råd och rön tack tjejjer
  • Kajsan
    Shoegirl skrev 2009-01-07 16:12:17 följande:
    Dagens i-landsproblem: Sälja sandbasen och bara ha brun (ska inköpas) eller behålla sand för att den är så snuskigt snygg med denimsuffla? *funderar* Sittdelen är ju såååå snygg i sand. *kliar pannan*
    Ah, det där problemet hade jag också en gång i tiden *drömmer mig tillbaks *
    Denimtoppen är ruskigt snygg till brun bas också kan jag intyga.
    Är du i ekonomisk kris-Sälj
    Är du rik som ett troll-Spara.
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Senap
    Kajsan skrev 2009-01-07 16:31:22 följande:
    Ah, det där problemet hade jag också en gång i tiden *drömmer mig tillbaks * Denimtoppen är ruskigt snygg till brun bas också kan jag intyga. Är du i ekonomisk kris-Sälj Är du rik som ett troll-Spara.
    Ekonomisk kris har vi inte... Men rik som ett troll tror jag inte. Generad
    Jag börjar med att köpa brun liggdel och varukorg så kan jag se om jag tröttnat på brunt tills det är dags för sittdel? *skjuter fram besluten*
    My sugar is raw
  • Lille Mammsen

Vet ej men kolla dom andra länkarna........

madebyinferno skrev 2009-01-07 16:15:40 följande:
    Såg också att kiwikids heter mico, det var iofs bra paketpris men då velar jag dels för att den kanske inte är godkänd för oss svenssons och hur vettigt det är att köpa en bilstol på nätet plus att man kan väl åka på tull och skit också? babytraders priser på stol, bas, 2 adaptrar och frakt blir ~291? och det blir enligt forex ~3145kr och bara stol och bas kostar i sverige 3100:- så frågan är om det är värt att beställa utomlands och få 2 adaptarar "på köpet" lr om man ska köpa hemma i stan!?Har funderat på logic S men eftersom tidigare barn har avskytt autobabystolarna så är jag tveksam till att efterföljaren är bättre, fast den är betydligt billigare... (typ 1500:- med bas + 445:- för adapter till cammen)råd och rön tack tjejjer
  • Kajsan
    Shoegirl skrev 2009-01-07 16:35:45 följande:
    Ekonomisk kris har vi inte... Men rik som ett troll tror jag inte. Jag börjar med att köpa brun liggdel och varukorg så kan jag se om jag tröttnat på brunt tills det är dags för sittdel? *skjuter fram besluten*
    Men exakt, ett litet lager till sin pärla kan man ju alltid ha, det går ju att sälja av i framtiden också.
    behöver man inte pengarna så finns det ju ingen anledning att sälja just nu.
    Sandbas och denimtopp vill jag också ha , igen, nu vill jag ha en frog att pimpa!
  • lillskruttett

Ni insatta!

Vad är skäligt pris för begagnade vinterhjul till min cam? Lite använda tydligen..

Tack om ni har lust att hjälpa till!

Tror nypris är ca 645..?

Min begagnatregel om halva priset verkar ej funka på buggaprodukter..

• Kajsan
    lillskruttett skrev 2009-01-07 16:55:04 följande:
    Ni insatta! Vad är skäligt pris för begagnade vinterhjul till min cam? Lite använda tydligen.. Tack om ni har lust att hjälpa till! Tror nypris är ca 645..? Min begagnatregel om halva priset verkar ej funka på buggaprodukter..
    Jag tror jag sålt vinterhjul 3 gånger Och alltid tagit 500 för dem.
    Det är ju istid ute och folk vill ha snabbt.
  • jule

Joddan skrev 2009-01-06 23:16:50 följande:

Ja gärna, det vore toppen!
    Ska hålla utkik på babyshop efter en 7am också!!
    [/citat]
    Isanna skrev 2009-01-06 23:14:53 följande:
    [citat]
    Åh, vilken superinfo! Minns du med hur mycket?
    ang "skidjackan" så innebär d 100% polyester. och jag köpte min 7 am förra året för 999:- i slutet på januari såg jag på ordermejlet
  • modestyclara

Joddan skrev 2009-01-07 00:07:07 följande:

Okej... Men man behöver väl inga lakar på madrassen om man har åkpåse/säck/fäll? En liten kudde... Fungerar ikeas babykudde eller e den för stor?
    Jag har 'plastad frotté' från onetex i botten i fall det händer någon större olycka så att jag slipper tvätta madrassen. finns särskillda barnvagnskuddar (samma som vagga).
  • AnniPanni

ladylurifix skrev 2009-01-07 16:07:54 följande:

hejsan!jag har haft min cameleon sedan september och är super nöjd. förbokade/köpte den gula paul frank åkpåsen - tänkte den skulle bli så fin till denim suflett. var inställd på att byta till sittdelen lagom till paul frank åkpåsen skulle komma, fick dock nu reda på att åkpåsarna är minst en månad försenade...... avbeställde den därför. nu är jag liksom utan åkpåse men har fått 1300 kr tillbaka att "investera", funderar således på att låta min tjej prova sittdelen så fort jag bara har en åkpåse.hoppas någon kan hjälpa mig för jag undrar;finns det någon annan fin gul åkpåse? sitter 7am bra i buggan?? vad skulle ni annars rekommendera?
    Simple woeld påsen finns ju en härlig gul färg (se Bontis hemsidan)fast den är ju verkligen citrongul eller solgul kanske 7am sitter bra i buggan.
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16