• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Joddan

Vart kan man hitta dem på nätet? Låter ju faktiskt klokt... Iofs gillar bebisar när det är lite trångt

Suri skrev 2009-01-06 23:28:05 följande:
    Kan tipsa om att man istället för åkpåse kan köpa baby-sovsäck. Jag har Haglöfs sovsäck i liggdelen på buggan. De är liten och nätt, håller värmen jättebra. Beställde den för 299 kr på nätet. Snygg och billig!! Fungerar nog inte så bra i en sittdel. Inga hål för sele och inget att vika över ryggstödet, men den är så billig så det gör inget. Kanske använda att sova i på förskolan om de sover ute. Kommer att köpa bugga-åkpåse till hösten när jag använder sittdelen. Men jag tycker den är för klumpig att ha i liggdelen.
  • Suri

www.addnature.com/product.asp

OBS, den ser inte ut om på bilden. Den är snygg!! Ser ut som röd dunjacka typ (om du förstår).  Man kan rda om ordentligt runt huvudet på bebis om det blåser och är kallt. Som på en vuxensovsäck. Vi är jättenöjda.

Kan fota imorgon och lägga en bild i bildtråden.

Har fått många komplimanger och kommentarer för den i alla fall!

• Joddan

Men den ser så låååång ut! Viker man under stumpen eller är det bara så den ser ut på bilden...

Ta gärna bild! Alltid roligt att se nya kombon!
    Suri skrev 2009-01-06 23:35:49 följande:
    www.addnature.com/product.asp?pf_id=HAGLOFSZL... OBS, den ser inte ut om på bilden. Den är snygg!! Ser ut som röd dunjacka typ (om du förstår).  Man kan rda om ordentligt runt huvudet på bebis om det blåser och är kallt. Som på en vuxensovsäck. Vi är jättenöjda. Kan fota imorgon och lägga en bild i bildtråden. Har fått många komplimanger och kommentarer för den i alla fall!
  • Suri
    Joddan skrev 2009-01-06 23:40:20 följande:
    Men den ser så låååång ut! Viker man under stumpen eller är det bara så den ser ut på bilden...Ta gärna bild! Alltid roligt att se nya kombon!
    Nä, det var ju det jag sa. Bilden är knäpp . Den är exakt lika lång som liggdelen på buggan. Får så bra plats så.
  • Lille Mammsen

Jag köpte min på REA 5450:- Va endast 1st butik som reade några ex för 4900:- dom skickade ej! Bonti och barnbutiken REA för 5900:-
    Ord.Pris va 6900:-
    mallan brallan skrev 2009-01-06 20:47:08 följande:

4500 låter dyrt. Såldes inte dom ut för 4900 när dom utgick??
  • Suri

En annan bra sak med sovsäcken är att när man knölar ner den i sovsäckspåsen så blir den jätteliten, som en honungsmelon typ. Tar ingen plats alls. Jag brukar ha den i varukorgen (har lammskinn och filt i liggdelen) och använder den när det blir kallt och blåsigt.

• Joddan

Brukar ni ha kudde i liggdelen också?? Och lakan och grejer? 

Första barnet för mig och jag har fortfarande 0 koll och de är 50 dagar till BF!
  • Suri

Jag har en skinnfäll (inget lakan under) och en liten kudde. Sedan har jag en varm/sval filt beroende på temperatur. Och nu då, sovsäcken som verkligen har behövts nu när temperaturen sjunkit.

Joddan skrev 2009-01-06 23:53:00 följande:
    Brukar ni ha kudde i liggdelen också?? Och lakan och grejer?  Första barnet för mig och jag har fortfarande 0 koll och de är 50 dagar till BF!
  • Joddan

Okej... Men man behöver väl inga lakar på madrassen om man har åkpåse/säck/fäll? En liten kudde... Fungerar ikeas babykudde eller e den för stor?

Suri skrev 2009-01-06 23:56:29 följande:
    Jag har en skinnfäll (inget lakan under) och en liten kudde. Sedan har jag en varm/sval filt beroende på temperatur. Och nu då, sovsäcken som verkligen har behövts nu när temperaturen sjunkit.
  • Suri
    Joddan skrev 2009-01-07 00:07:07 följande:
    Okej... Men man behöver väl inga lakar på madrassen om man har åkpåse/säck/fäll? En liten kudde... Fungerar ikeas babykudde eller e den för stor?
    Jag tror den är för stor. Det finns små kuddar för vagn/vagga. Kostar under hundralappen i barnvagnsbutiken (typ babyland).

Är lite avis på dig som har allt kul framför dig och får planera och boa och fixa. Så himla mysigt och roligt. Grattis och lycka till!!!
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16