Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo tråd nr 16

JennnyT skrev 2008-12-11 08:53:36 följande:
    En fråga bara? Är det vanligt att buggor går sönder? Jag menar förutom "glidstrul" etc för det är ju en annan sak, men att de går sönder på annat sätt, hjulinfästningar, mekanismer och annat? Brukar äldre buggor funka bra? Har fortfarande inte kommit fram till hur rädd man ska vara om den...
    Nej, inte alls. Jag har haft 2 Cameleon (både nya o gamla chassit) och en Frog + Bee.
    Har inte haft problem med ngn av mina vagnar. Ett parasoll fick jag reklamera pga en förlorad "plupp" men det löste sig utan problem. Gamla Buggor funkar finemang.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    Jolley skrev 2008-12-11 11:11:13 följande:
    Nu är Geckon på väg till Luleå och jakten på en begagnad Cameleon har startat! *gnuggar händerna*
    *fniss* spännande. Håll oss uppdaterade.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    v i r r a skrev 2008-12-11 11:51:26 följande:
    Jag kan ju inte neka till att jag blir lite nervös nu när jag läser om allt strul! Vi beställde en cameleon förra veckan med leveranstid på ca 7 veckor. Vilket chassi gäller detta? Har dom åtgärdat problemet så att man får fungerande chassin om man köper nytt nu? Finns det någonstans man kan läsa om och förstå problemet? Ber om ursäkt om mina frågor är uråldriga Ni måste bygga en databas av all fakta som säkert går att hitta i de här trådarna!
    Vi har det nya chassit och har inga problem med den alls. Det är ju inte alla chassin som det är fel på. Sen beror det säkert på hur man använder vagnen också. Kan tänkas att gummit på insidan slits om man drar myket i handtaget. Jag vet inte men vi har iaf inga problem med vårat. Klart den åker ut om min man drar med all sin kraft men det måste vara iaf 60-80 kg han drar och det ska det ju inte klara. Vagnens handtag ska ju sitta fast med vanlig tygnd i vagnen dvs 18 kg barn och 4,5 kg i varukorgen samt säkert lite marginal. Men den ska ju inte klara att man sätter foten på chassit och drar med allt man har. Det är ju att misshandla vagnen.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    bubbli skrev 2008-12-12 11:36:30 följande:
    hörni,måste fråga...kan ett sittdelstyg till frog funka till geckon?
    Nope, funkar inte.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    bubbli skrev 2008-12-12 12:51:46 följande:
    fan.kan man färga en gecko grå?
    Nej, man kan inte färga canvas tyg hemma. Så du kan inet få en grå Geckovagn, tyvärr.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    Maria 1976 skrev 2008-12-15 09:34:00 följande:
    Jag har köpt min Bee i Uppsala, är det då möjligt att reklamera den i Stockholm? Jag har trott att kvittot var borta, men har precis hittat det, och det är 1 år sedan jag köpte vagnen på lördag. Så jag har ingen möjlighet att ta mig till Uppsala innan dess...
    Du måste ha kvittot. Det är ditt bevis på att du är första köparen. Men har du flyttat lr liknande så brukar de flesta återförsäljare vara snälla och låta dig reklamera även fast du inte köpt vagnen hos dem.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    Muskot skrev 2008-12-15 14:21:59 följande:
    Aha, här var tråden! Finns det nån Bugaboovetare här som känner till varför Bugaboo säger att sittdelen till Cameleon inte ska användas innan barnet är sex månader? Jag vet att många byter innan, men jag skulle vilja veta varför Bugaboo själva inte tycker man ska göra det (enligt manualen och texten på fångremmen). Samtidigt skriver de att liggdelen inte ska användas när barnet väger över nio kilo. Vilket alltså gör att vi, som har en niokilos bebis på fyra och en halv månad, egentligen inte borde använda vagnen på en och en halv månad nu då...
    Därför att det finns folk som lägger en nyfödd i liggdelen. I ¨många länder som USA och Italien så bryr sig inte folk om att lägga bebin i liggdelen utan använder sittdelen från början. Vi bytte vid 5 mån ålder.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    Champagne77 skrev 2008-12-15 15:46:22 följande:
    Ja, vi har väl nästan bestämt oss, men blev bara så paff när han satte igång o pratade MASSA nackdelar om cam och att de därför valt Teutonia som "helt klart är bäst"... Men, men så säger man väl alltid om sin egen vagn...När (om?) vi bestämmer oss för cam så kommer ju nästa problem...färgen... Är det bäst att ha en neutral färg som bas? Vi tänkte först grå bas och röd canvas, men efter lite tryckeri på deras hemsida tycker jag röd bas och svart canvas är snyggare. Vad tycker ni? Vi vet vad som ligger i min mage, men jag vill inte köpa vagn efter kön...Har ni köpt till något mer än det som ingår i baspaketet, d v s sitt/liggdel, chassi och shoppingkorgen?
    Jag skulle välja en neutral bas som grå,brun eller sand och sedan komplettera med ett topptyg som man gillar. Det blir enklare att byta topptyg om man har en neutral bas. Men det är bara min åsikt.
    Vi köpte åkpåse direkt då vi köpte våran första bugga på vintern. Sen är parasollet bra att ha samt mugghållaren. Den används mycket, särsklit i början då man ska dricka en del då man ammar.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    tezzi152 skrev 2008-12-15 15:49:08 följande:
    hur är det med garantierna på buggorna? följer den med vagnen, eller mig som köpare?
    Garantin på barnvagnar förljer med första köparen inte andra.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    Jolley skrev 2008-12-15 15:57:32 följande:
    imaj skrev 2008-12-15 15:56:06 följande: Och hur ser jag att det är det gamla chassit? Är det automasiskt det gamla när det är skruvar under bromsen (alltså det man ställer in handtagets höjd med) istället för platta knappar...? *förvirrad*
    Jep, det är det gamla.
    *~Bugaboo RULES~*
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16