• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • oOrosamarängerOo
    Kajsan skrev 2009-01-16 16:36:46 följande:
    Jag som har funderat på att sälja min, man kanske skulle börja använda den istället? den är ju fiiin
    Åhh nej, gör inte det, du kommer garanterat ångra det! Är ju sååå fin, förstår inte vad jag fick för utrensningsryck och varför den åkte med:(
  • Kajsan
    SooJuicy skrev 2009-01-16 16:40:29 följande:
    Åhh nej, gör inte det, du kommer garanterat ångra det! Är ju sååå fin, förstår inte vad jag fick för utrensningsryck och varför den åkte med:(
    Ok, då ska jag klämma dit den på Been istället
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • lillebror ja

jag vill oxå ha Giraffen!! Men vilken färg e snyggast Svart eller brun??

Ni som har den - ju ser den ut på insidan? Finns det ex något fack med dragkeja? Finns det något fack på utsida??

• lillebror ja

hörru kajsan - får man komma in och kolla i ditt galleri??

• Nilam 84

Hej, har inte varit in här på lääänge. Finns inte thj på fl mer?

• rackar2

Idag har vi premiärmonterat sittdelen! Jag är så imponerad av den!! Lillprinsen är sjuk och har svårt att komma till ro, la vi ner honom i liggdelen var han inte alls nöjd. Men nu med sittdelen fungerar det jättebra. Han ser ut att ha det så myysigt...

Här där jag bor rullar inga buggor, på sin höjd någon trehjulig vagn.... Förutom vår vagn då förstås. (Att det är en liten ort behöver kanske inte tilläggas!!)

• modestyclara

vetta skrev 2009-01-15 22:38:48 följande:

Mitt cam chassi har börjat stula, höger handtag glider med, i juni så pratades det i tråden om ett test man skulle göra, men jag kan inte hitta det... Kan någon hjälpa? Det glider ju inte så mycket, men jag antar att det kommer bli värre... Har alla fått nya chassin som hade problem?
    Jag tror det var så att man skulle ta loss liggdel/sittdelschassi samt hjul och varukorg. Dra ut handtaget på högsta läget, spänn åt spännena. Vänd chassit upp och ner och tryck handtaget mot en våg. Kolla vid vilken vikt på vågen som handtaget glider. Har för mig att gränsen för reklammation var 30 kg men jag har uselt sifferminne så det svär jag inte på...
  • modestyclara

artan060914 skrev 2009-01-16 09:31:18 följande:

Unbornchild skrev 2009-01-16 04:07:07 följande:
    Måste bara säga att jag beställt från babytrader och är hel nöjd!!Jag har reklamerat mitt chassi och det var inga problem alls!!Jag behövde inte skicka in mitt gamla och posten körde mitt nya hem till dörren..Kanon service!!Behövde inte ens skicka bilder osv...Många av mina vänner ar haft problem när dem ska reklamera sina hemma i Sverige. Pga att det får glida vid en viss vikt osv.Mig frågade dem aldrig ens utan bara skrev att dem beställde ett nytt från bugaboo och skickde det till mig direkt.Jag fick mitt nya chassi i höstas.Måste även promota en annan nätbutik som jag har för mig är lite billigare an babytrader...www.pramworld.co.ukFrakten ligger på 40 pund till Sverige men när jag jämförde för ett tag sedan (i och med att punden är låg, tror att den är det fortfarande??) så tjänade man på att köpa därifrån.Jag har köpt en dubbel UJ 2009 som väntas komma nästa vecka.Kostade 8500 kr med frakt och 1 liggdel, hemma i Sverige kostar samma vagn och tillbehör 11600kr + frkt om den behöver skickas...Värt att ta en titt iaf!Dessutom har dem även paket med bilstol (bugaboo)och vagn, adaptrar och jag tror att det kostar tot 9000kr.Dvs som bara vagnen hemma.Men kolla priserna igen så dem inte har ändrats på någon vecka!!Behöver jag skriva att det inte är min butik?? OBS Inte min butik!
    Jag har också reklammerat chassi till babytrader och ajg fick göra vikt-prov och skicka tillbaka det gamla chassit. Jag rek. inte pramworld -mycket struligare med reklammationer.
  • modestyclara

Noas mamma skrev 2009-01-16 13:38:46 följande:

Junibacken i onsdags! där fanns de bra många buggor! både frog och cameleon... dock inte en enda gecko eller bee... humm dom hade kanske träff på skansen istället
    ;-P Vi har årskort på junibacken och gecko (iofs också cam ) men oftast blir det bil eller syskonvagn till Junibacken...
  • Candra

Ska köpa en bugaboo till den kommande bebisen, men jag är lite kluven. Lutar mest åt cameleon, men vilken tycker du är den bästa?

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16