• Korint

Fy fan för alla elaka styvföräldrar!

Ni som stör er på och fryser ut era bonusbarn från er "nya egna familj"!

Fattar ni vad ni gör mot dessa barn? Hur ni underminerar deras självkänsla, deras personlighet? Att inte känna sig önskad är så förödande för ett barn. Att försätta barnets pappa i situationer när han tvingas ta parti för sitt/sina första barn gentemot dig eller era gemensamma barn så att barnet så smärtsamt och konkret tvingas se sig själv som mindre värd och utanför, bortprioriterad kort och gott.

Kom ihåg att du som styvmorsa VALDE_EN_KARL_MED_BARN, barnet däremot har inte valt någonting. Om man inte har psyke att ta emot och vara delaktig i sitt styvbarns liv och uppfostran med kärlek och glädje ska man inte befatta sig med karlar som redan har barn.

Om en karl redan har säg tre barn när ni tillsammans ska sätta "Ert Gemensamma Kärleksbarn" till världen måste man ju kunna räkna ut med röven och en kritbit att detta barn för honom är ett av fyra barn, varken mer eller mindre även om det för dig är "Det Första och Viktigaste" och ser de andra tre som något katten släpat in. Och om han nu inte har vett att ta hand om och måna om sina barn från tidigare förhållanden hur kan ni då tycka han är lämplig som far till era gemensamma barn? I mina ögon är han inte värd mer än en hög ålrens som pappa, och när ert förhållande spricker är det ert barn han skiter i.

Svara gärna alla ni som ogillar era styvbarn, jag är nyfiken på hur ni resonerar.

• Svar på tråden Fy fan för alla elaka styvföräldrar!
  • Anonym (alltidbonu)

Jag blir ledsen när jag läser detta, skulle aldrig frysa ut några barn! Har själv haft styvfar och det har funkat bra.
    Så man vet vad man ska göra och inte göra genom sin egen uppväxt.
    Sedan är det för min del en mycket liten chans att träffa någon som inte har barn då jag själv närmar mig 40 år.
    Så för min del är det mer frågan, hur många barn han har...

En fråga bara, vet du att det är bonusmamman i det här fallet säkert som inte vill?
    Tänkte bara om han skyller på henne...
    I min riktiga pappas värld så var det beroende på om han hade kvinnor i sitt liv som bad honom ta kontakt med mig om vi hade kontakt eller inte.

• MaryJ

AMEN!!!  Så sanna ord! Fy för alla elaka styvföräldrar!

• Anonym (mm)

Tack å lov har mina barn världens goaste styvmamma!

Håller med dig ts i allt du skriver!

• Anonym

Det finns pappor som faktiskt inte bryr sig, det är inte alltid den nya kvinnans fel men det är ju så enkelt att skylla på inkräktaren, precis som du antyder att styvbarnet skulle betraktas som inkräktare för styvmamman.

• Korint

Men om man är en snäll och hjärtlig styvförälder behöver man ju inte ta åt sig, alltidbonus, inlägget är riktat till de som tycker illa om och bara ser dem som något i vägen. Alltså inte du. Styvbarn kan ju vara både härligt och roligt naturligtvis. Men om man inte ser det så bör man inte befatta sig med karlar med barn.

• Anonym (bonus)

HELT RÄTT..

Anitngen är man eller är man inte bonusmamma men då ska man inte heller leva med pappan...
    Antingen är det 100% eller 0%

Jag går alltid in 100% för mitt bonusbarn

• Korint

Jag förstår också att det finns pappor som inte bryr sig om sina barn, men de har påfallande ofta liten om ens någon kontakt med sina särkullsbarn.

Men hur tänker du då, anonym, när du väljer att sätta fler ungar till världen med ett sånt kvalitetsvirke till fadersmaterial?

• Anonym (X)

det är så beklagligt
    jag är en kvinna som ställer upp till 100% på mitt bonusbarn vi har även barn gemensamt
    jag tycker så mkt om honom och vi skiljer inte på bonus och bio här inte
    men vi har en biomamma som önskar att jag inte fanns
    jag är inte medräknad för fem öre
    hon har åtskilda gånger sagt till bonus att det är pappa han ska lyssna på och vara med inte mig
    kan lägga till att vi är gifta och varit ett par i flertal år.

tänk om jag hade en biomamma som accepterade mig för den jag är och för det jag gör
    det skulle göra mitt liv mkt mkt enklare
    min bonus tar bort bilder som han tar på mig med sin mobil på våran vecka när han åker till sin mamma
    varför då tror ni?

Svar på tråden Fy fan för alla elaka styvföräldrar!