• Korint

Fy fan för alla elaka styvföräldrar!

Ni som stör er på och fryser ut era bonusbarn från er "nya egna familj"!

Fattar ni vad ni gör mot dessa barn? Hur ni underminerar deras självkänsla, deras personlighet? Att inte känna sig önskad är så förödande för ett barn. Att försätta barnets pappa i situationer när han tvingas ta parti för sitt/sina första barn gentemot dig eller era gemensamma barn så att barnet så smärtsamt och konkret tvingas se sig själv som mindre värd och utanför, bortprioriterad kort och gott.

Kom ihåg att du som styvmorsa VALDE_EN_KARL_MED_BARN, barnet däremot har inte valt någonting. Om man inte har psyke att ta emot och vara delaktig i sitt styvbarns liv och uppfostran med kärlek och glädje ska man inte befatta sig med karlar som redan har barn.

Om en karl redan har säg tre barn när ni tillsammans ska sätta "Ert Gemensamma Kärleksbarn" till världen måste man ju kunna räkna ut med röven och en kritbit att detta barn för honom är ett av fyra barn, varken mer eller mindre även om det för dig är "Det Första och Viktigaste" och ser de andra tre som något katten släpat in. Och om han nu inte har vett att ta hand om och måna om sina barn från tidigare förhållanden hur kan ni då tycka han är lämplig som far till era gemensamma barn? I mina ögon är han inte värd mer än en hög ålrens som pappa, och när ert förhållande spricker är det ert barn han skiter i.

Svara gärna alla ni som ogillar era styvbarn, jag är nyfiken på hur ni resonerar.

• Svar på tråden Fy fan för alla elaka styvföräldrar!
  • Anonym (X)

till saken hör också att jag under dessa år stundtals önskat att han bodde hela tiden hos sin mamma
    varför då?
    jo för att slippa alla konflikter
    för att han ska slippa konflikter
    och för att han är präglad av henne och det är hennes ord som gäller för honom

• Anonym (mm)

Anonym (X) skrev 2008-12-04 16:21:35 följande:

det är så beklagligt jag är en kvinna som ställer upp till 100% på mitt bonusbarn vi har även barn gemensamt jag tycker så mkt om honom och vi skiljer inte på bonus och bio här inte men vi har en biomamma som önskar att jag inte fanns jag är inte medräknad för fem öre hon har åtskilda gånger sagt till bonus att det är pappa han ska lyssna på och vara med inte mig kan lägga till att vi är gifta och varit ett par i flertal år. tänk om jag hade en biomamma som accepterade mig för den jag är och för det jag gör det skulle göra mitt liv mkt mkt enklare min bonus tar bort bilder som han tar på mig med sin mobil på våran vecka när han åker till sin mamma varför då tror ni?
    Det är ju precis lika illa fast åt andra hållet!
  • Korint

Anonym (X):

Ja, vad skönt för dig att bli av med roten till alla onda konflikter genom att slippa din sambos barn. Vad gör väl det att din sambo mister stora delar eller rentav hela sitt föräldraskap och en liten kille som blir utan pappa. Bekvämt fast med bittra biverkningar...

Separera och skaffa en annan karl är mitt råd! Och säg inte att du älskar honom för man önskar inte den man älskar något så ont som att speareras från sitt barn!!!

• Korint

Och det är alla vuxnas skyldighet att göra barnens tillvaro och uppväxtmiljö så kärleksfull som möjligt.

En frostig eller hätsk relation med många onödiga konflikter skapar en skitdålig atmosfär för barn att växa upp i. Fy fan för de föräldrar som inte sätter sina barns välbefinnande i första rummet utan låter sina egna kärlekskranka behov och prestige gå före barnens barndom!

Separera och skapa bättre förutsättningar för era barn, bonus eller egna!

• Anonym (X)

Korint skrev 2008-12-04 17:30:49 följande:

Anonym (X): Ja, vad skönt för dig att bli av med roten till alla onda konflikter genom att slippa din sambos barn. Vad gör väl det att din sambo mister stora delar eller rentav hela sitt föräldraskap och en liten kille som blir utan pappa. Bekvämt fast med bittra biverkningar... Separera och skaffa en annan karl är mitt råd! Och säg inte att du älskar honom för man önskar inte den man älskar något så ont som att speareras från sitt barn!!!
    därför väljer jag att inte separera för jag vill inte skiljas varken ifrån min bonus eller mitt barn
    skärp dig och läs vad jag skriver istället
    vilket påhopp!!!!!!!!!!!
  • Anonym (X)

Anonym (X) skrev 2008-12-04 16:23:09 följande:

till saken hör också att jag under dessa år stundtals önskat att han bodde hela tiden hos sin mamma varför då? jo för att slippa alla konflikter för att han ska slippa konflikter och för att han är präglad av henne och det är hennes ord som gäller för honom
    dessa stunder är ju väl menat tänkt för barnets skull också då biomamman har sina värsta perioder
    det är inte roligt för någon
    men jag skulle aldrig göra slag i saken jag bara funderar i dessa tankar
    jag älskar min bonus det är inte han utan situationen med mamman
  • Anonym (X)

Anonym (X) skrev 2008-12-04 18:39:50 följande:

Anonym (X) skrev 2008-12-04 16:23:09 följande: dessa stunder är ju väl menat tänkt för barnets skull också då biomamman har sina värsta perioder det är inte roligt för någon men jag skulle aldrig göra slag i saken jag bara funderar i dessa tankar jag älskar min bonus det är inte han utan situationen med mamman
    med hennes ord menar jag att han har svårt till att lita och lyssna på oss andra
    då hon går ut med dunder och brak för att visa att det är HON och ingen annan som har betydelse för barnet
    hon har den tiden också
    hon har den ekonomin
    hon står givakt och är beredd i alla lägen
    kanske något som vi andra har mer svårt med då vi inte kan komma och gå som vi vill på jobbet
    vi har inte den ekonomin
    och vi är fler i familjen fler att ta hänsyn till
    synd
    men tänk på en sak innan du hasplar ur dig
    saker
    det är att
    ALLA BONUSMAMMOR TILLÅTS INTE ATT ÄLSKA SINA BONUSBARN
  • Anonym (X)

Korint skrev 2008-12-04 17:36:48 följande:

Och det är alla vuxnas skyldighet att göra barnens tillvaro och uppväxtmiljö så kärleksfull som möjligt. En frostig eller hätsk relation med många onödiga konflikter skapar en skitdålig atmosfär för barn att växa upp i. Fy fan för de föräldrar som inte sätter sina barns välbefinnande i första rummet utan låter sina egna kärlekskranka behov och prestige gå före barnens barndom! Separera och skapa bättre förutsättningar för era barn, bonus eller egna!
    GUD VILKEN MOGEN SYN DU HAR PÅ DET HELA VILKEN MOGEN BRA LÖSNING PÅ PROBLEMET ELLER HUR TYCKER DU INTE DET?

SEPARERA
    VISST VI SEPARERAR SÅ FORT VI FÅR KONFLIKTER
    JÄTTE FINA FAMILJER VI FÅR I FRAMTIDEN OJ OJ OJ
    NEJ DU I MIN FAMILJ FÖRSÖKER VI LÖSA PROBLEMEN ISTÄLLET FÖR ATT FLY DESSA

jag ska inte behöva lämna min älskade familj pga att en bitter kvinna inte kan gå vidare
    då får väll hon lämna allt istället
  • 2timearound

Word. Fy faan vad jag hatar alla jävla självupptagna bitterfittor som fryser ut de stackars barnen. Läser i en annan tråd där ts kallar sitt bonusbarn för "kvitto på föräldrarnas misslyckande". *suckar*

Bla, bla, bla.....det snackas jävligt mycket skit på fl.
  • Anonym (X)

citat
    då får väll hon lämna allt istället

inte så moget sagt av mig heller!!!!!!!!
    självklart menar jag att man tillsammans istället får finna en lösning
    tror inte att det är så vanligt att en familj fryser ut ett barn faktiskt om jag ska vara ärlig
    svårt att frysa ut någon som bor under samma tak varannan vecka det skulle nog omgivningen snabbt märka tror jag, och skolan och dagis är nog lyhörda på hur barn mår om inte resten av släkten är det

Svar på tråden Fy fan för alla elaka styvföräldrar!