• tov

UTSLAG!!!

Någon annan gravid som lider av röda prickar på magen som kliar
    eller bara att det kliar på magen jag håller på att blir galen.vet inte om min hud e känslig elr vad det e

• Svar på tråden UTSLAG!!!
  • tov

Väntar på nr 2 skrev 2008-12-07 22:15:13 följande:

ingen aning varför? trycker på levern eller nåt? en rolig sak är att ca ca 75 procent av dom som lider av detta får pojkar!Mina bästa tips mot klådan är att slå in några nävar havregryn i ett tyg stycke och lägg ner i badvattnet.Vänd ett siden påslakan avig och sov naken i på nätterna.Smör in dig med kylbalsam och mycket badolja.Ja, jag vet det låter helt sjukt, bada i gröt och krypa ner i en säck helt naken men det blir faktiskt lite lindrigare.....
    fick mer efter jag använt barnolja på magen.
  • tov

Väntar på nr 2 skrev 2008-12-07 22:08:45 följande:

PUPPP (förkortning för Pruritic Urticarial Papules and Plaques of Pregnancy) är en allergiliknande klåda som i sällsynta fall drabbar gravida kvinnor. Orsaken till PUPPP är inte känd. När klådan väl har debuterat brukar den kvarstå graviditeten ut, men försvinner i regel snabbt efter förlossningen. Även om klådan är mycket störande innebär PUPPP inga risker för varken den gravida kvinnan eller fostret. PUPPP karakteriseras av klåda och hudförändringar som påminner om nässelutslag. Tillståndet börjar vanligen på magen och sprider sig sedan till resten av bålen, armar och ben. Klådan kan lindras med klåddämpande tabletter och liniment eller kortisonhaltiga salvor.
    detta yttrar sig alltsåbara i utslag?
    jo tack jag väntar en kille:)
  • Väntar på nr 2

det är ett helvete men du är långt ifrån ensam....

• Luddvar

Smörj med en fet kräm så blir det bättre. Själv använde jag HTH från Ica och det sved som satan första gången men sen behövde jag bara smörja varannan, var tredje dag och då höll det sig i fint skick. Det vara bara första gången det sved så där.

• Väntar på nr 2

jag har som små små sår (prickar) hela magen o benen kliar som f*n

• tov

Väntar på nr 2 skrev 2008-12-07 22:19:44 följande:

det är ett helvete men du är långt ifrån ensam....
    hade känslig hud redan innan fy fan.
    haft allergi innan precis lika utslag typ nässel
    men har inte ätit nått som jag e allergisk mot nu.
  • Väntar på nr 2

www.ekuriren.se/hermes/article/EK_20000914_09_1_5.html
    hittade detta blev lite orolig....
    jösses nu känner jag mig argare på min bm som man får noll hjälp av!
    fick inget mot min halsbränna ens, så nån slags hjälp med detta har jag absolut inte fått, för det är tydligen så här det ska vara att vara gravid *morr* konstigt att jag inte hade det så här jävligt med nr 1 i såna fall

• tov

Väntar på nr 2 skrev 2008-12-07 22:30:31 följande:

www.ekuriren.se/hermes/article/EK_20000914_09...hittade detta blev lite orolig....jösses nu känner jag mig argare på min bm som man får noll hjälp av!fick inget mot min halsbränna ens, så nån slags hjälp med detta har jag absolut inte fått, för det är tydligen så här det ska vara att vara gravid *morr* konstigt att jag inte hade det så här jävligt med nr 1 i såna fall

väntar kille?
  • tov

men ja kanske fick klåda av barnoljan behöver inte bewtyda fosterdöd försöker du skrämma mig elr

Svar på tråden UTSLAG!!!